Završena izmjena sustava električne vuče na pruzi od Moravica preko Rijeke do granice sa Slovenijom

Autor: Sponzorirani članak , 19. prosinac 2013. u 08:00
Press foto

U siječnju ove godine Poslovni dnevnik je pod naslovom ”Do Rijeke bez promjene lokomotive” pisao o tome da je HŽ Infrastruktura završila prvu fazu izmjene sustava električne vuče na pruzi Moravice – Rijeka – Šapjane (državna granica sa Slovenijom), tzv. projekt ISEV.

Autor: Goran Ješe

U siječnju ove godine Poslovni dnevnik je pod naslovom ''Do Rijeke bez promjene lokomotive'' pisao o tome da je HŽ Infrastruktura završila prvu fazu izmjene sustava električne vuče na pruzi Moravice – Rijeka – Šapjane (državna granica sa Slovenijom), tzv. projekt ISEV. 

Izgradnjom još dviju elektrovučnih podstanica i to EVP 110/25 kV Vrata i EVP 110/25 kV Matulji te njihovim uključenjem u sustav električne vuče 25 kV, 50 Hz jednofazno, završena je sredinom godine i druga faza ovoga projekta, čime je u potpunosti stari istosmjerni sustav električne vuče 3 kV zamijenjen novim.  Tako su stare, već potpuno izraubane lokomotive za sustav 3 kV te prastara postrojenja (npr. elektrovučna podstanica 35/3 kV= Matulji izgrađena je još 1938. godine !) otišli u zasluženu mirovinu.

HŽ Infrastruktura je  time dobila jedinstveni sustav električne vuče na otprilike 1.900 km elektrificiranih pruga, na kojem se koriste električne lokomotive i elektromotorni vlakovi jednog nazivnog napona. Na dionicama Moravice – Rijeka – Šapjane (dio željezničkog koridora 5b) i Škrljevo – Bakar povećan je kapacitet električne vuče, a svi objekti za napajanje i razdvajanje kontaktne mreže povezani su na jedinstveni sustav daljinskog upravljanja.

Vrijednost projekta ISEV je 637 milijuna kuna, a realizirao ga je konzorcij hrvatskih tvrtki Dalekovod i KONČAR – Inženjering za energetiku i transport. U okviru projekta izgrađeno je pet postrojenja za napajanje električne vuče (elektrovučnih podstanica 110/25 kV), pet postrojenja za razdvajanje/sekcioniranje kontaktne mreže 25 kV, izgrađen je centar daljinskog upravljanja napajanjem električne vuče CDU Rijeka, prerađena je kontaktna mreža s napona 3 kV na napon 25 kV u dužini od oko 130 km, u istoj dužini položen je novi pružni kabel, rekonstruirana su križanja energetskih i telekomunikacijskih vodova s novom kontaktnom mrežom, obavljena je prilagodba signalno-sigurnosnih uređaja novom naponu kontaktne mreže, obavljen je čitav niz mjerenja i izrađen niz studija o utjecaju novog sustava na okruženje, kako na okoliš tako na susjedne instalacije JANAF-a, PLINACRO-a i HT-a.

S obzirom na veličinu i izuzetnu tehničku složenost projekta osim KONČARA i Dalekovoda te stručnjaka iz HŽ Infrastruktura angažiran je cijeli nizom podizvođača i podisporučitelja, fakulteta i instituta, od projektiranja, do isporuke opreme, izvođenja radova, nadzora, ispitivanja, izrade studija i puštanja u rad pa se može slobodno reći da je na projektu ISEV sudjelovala gotova sva hrvatska ''pamet'' raspoloživa u ovom stručnom području.

I jedna zanimljivost iz već spomenute elektrovučne podstanice u Matuljima. Stručnjaci Ministarstva kulture RH, muzeolozi iz Rijeke, propisali su zaštitu dijela stare opreme s obzirom na njenu povijesnu tehničku vrijednost. Tako su reprezentativni primjeri opreme (proizvedene 30-tih godina prošlog stoljeća, mahom u Italiji) brižljivo demontirani, konzervirani i izloženi u posebnom prostoru u zgradi 3 kV postrojenja, koja je za potrebe novog postrojenja 25 kV potpuno rekonstruirana, također po uputama i pod budnim nadzorom stručnjaka Ministarstva kulture. 

New Report

Close