Smart Industry
Infodom i FOI

Unaprjeđuje interne procese te pomaže u pronalaženju i zadržavanju kupaca

DEP platforma će omogućiti jednostavniju transformaciju poslovanja uz veću osjetljivost prema kupcima, kvalitetniju integraciju poslovnih procesa i agilniji poslovni model.

PD VL native tim
16. lipanj 2021. u 22:00
Ante Vidović, konzultant za poslovne procese u InfoDomu/PD

Pandemija, osim što je utjecala na sve grane gospodarstva, povisila je i svijest o nužnosti digitalizacije i digitalne transformacije. Danas tvrtke sve više razumiju činjenicu da zahvaljujući digitalnim tehnologijama imaju priliku stvarati i lansirati nove proizvode i konkurirati na tržištu, a da pritom zahvaljujući tehnologiji smanjuju i troškove poslovanja.

Uz tehnologiju poput umjetne inteligencije i strojnog učenja, čak i stari strojevi mogu postati ‘pametni’. Iako Hrvatska i na tom polju i dalje kaska, i na domaćem tržištu sve je više uspješnih projekata. Kako bi svi sektori bili obuhvaćeni i olakšali si digitalizaciju poslovanja tvrtka InfoDom je u suradnji s Fakultetom organizacije i informatike (FOI) razvila Digital Enterprise Platform (DEP) za digitalnu transformaciju poduzeća u energetskom sektoru.

Zahvaljujući partnerstvu s FOI imali su potrebne znanstvene i tehnološke potencijale te su zajednički uspješno realizirali sve projektne faze. DEP platforma će omogućiti jednostavniju transformaciju poslovanja uz veću osjetljivost prema kupcima, kvalitetniju integraciju poslovnih procesa i agilniji poslovni model.

Slijedi faza komercijalizacije

U pitanju je projekt vrijedan oko devet milijuna kuna koji je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a opći cilj mu je doprinijeti jačanju kapaciteta poduzeća za istraživanje te razvoj i inovacije u Hrvatskoj kroz učinkovitu suradnju s institucijama za istraživanje i razvoj.

“Projekt smo uspješno završili sukladno projektnom planu i predviđenom obimu. Sada ulazimo u, za nas, značajniju fazu komercijalizacije. Ona je obilježena pronalaskom prvih kupaca koji će u ulozi korisnika dodati završno poliranje platforme te dokazati vrijednost razvijenih funkcionalnosti.

Razvoj proizvoda, odnosno platforme bio je usmjeren prema obuhvatu standardnih procesa poslovanja kojima će se jamčiti očuvanje dobrih praksi, ali i integracija sa sustavima u okolini. Kao i u svim projektima, vodili smo računa da uz standardizaciju unosimo i inovacije s kojima ćemo se diferencirati na tržištu.

Tako su uz standard TM Foruma, APQC, ISO ugrađene i inovativne komponente koje će nam omogućiti veći prodajni potencijal, odnosno poduzećima pružiti mogućnosti za otvaranje ‘novih’ kanala prodaje, omogućujemo upravljanje cjelokupnim iskustvom kupca, uvid u usmenu predaju (Word of mouth) te brojne druge koncepte koje do sada nismo vidjeli na našem tržištu”, objašnjava Ante Vidović, konzultant za poslovne procese u InfoDomu.

Kako kaže, nije tajna da kaskamo, između sedam do deset godina i to ne samo u IT industriji već i u drugim segmentima razvoja.

“Pojedinačni dobri primjeri i prakse ne mogu napraviti cjeloviti zaokret u digitalizaciji koja je nužno potrebna. Trenutno su kompanije u energetskom sektoru usmjerene na informatiku prošlog stoljeća. U tijeku su projekti koji su usmjereni na digitalizaciju internih procesa, no nisu usmjereni na razumijevanje trendova ponašanja i potreba kupaca.

Za veći zamah i vidljive rezultate potrebno je kroz strategiju postaviti nove modele poslovanja te se fokusirati na inovativne procese koji čine razliku i dovode do povećanja prihoda, a naši proizvodi to mogu. Naime, već više od dva desetljeća iniciramo velik broj projekata razumijevajući, ali i predviđajući buduće trendove donoseći načine i rješenja kako integrirati potrebne promjene.

Implementirali smo poslovne procese koji stvaraju nove vrijednosti i otvaraju nove mogućnosti na tržištu. Nadamo se kako će i Nacionalna strategija 2030 s temom Green & Digital ubrzati promjene, osobito u energetskom sektoru”, ističe Vidović.

Kao glavni problem u kompanijama kada je u pitanju digitalizacija Vidović navodi brzinu, naime vrijeme od inicijalne ideje do realizacije je predugo i to kako smatra zbog postojeće regulative, naslijeđa i dosadašnjih navika.

“Oni se mogu ublažiti deregulacijom i otvaranjem prema tržištu. Volje ima, no to nije dovoljno. Potrebno je postaviti proaktivne, tehnološki obrazovne ljude na izvršne pozicije koji će imati snage, argumente, vještine i znanja napraviti promjene unutar poduzeća i približiti se krajnjim korisnicima. U Hrvatskoj ih imamo velik broj i trebamo napraviti preduvjete kako bi oni svoja znanja primjenjivali kod nas, a ne odlazili u inozemstvo”, kaže Vidović.

Najčešći izazovi s kojima se kompanije u energetskom sektoru susreći su pronalaženje novih kupaca kao i zadržavanje postojećih te otklanjanje slabih točaka u poslovnim procesima.

Otkriva potencijal za rast

Platforma koju su razvili stavlja naglasak upravo na te tri točke te u realnom vremenu pronalazi slabe točke unutar organizacije te omogućava adresiranje problema i unaprjeđenje internih procesa kako bi se oni eliminirali.

“DEP platformu čine sustavi koji povezuju procese digitalnog marketinga, digitalne prodaje, upravljanja inovacijama te sustav za upravljanje i mjerenje cjelokupnim životnim iskustvom korisnika i djelatnika. Istovremeno osiguravajući konzistenciju od visoke razine pa sve do najniže razine detalja interakcije poduzeća s kupcima.

Riječ je o kompleksnom i aktivnom odnosu koji je kontinuirano podložan promjenama. Stoga smo prilikom razvoja uzeli u obzir ne samo poduzeće već čitav ekosustav u kojem se to poduzeće nalazi. Tek tada je moguće rješavati probleme u korijenu koji se često nalaze i izvan okvira poduzeća.

Imati na jednom mjestu upravljivost svih klasičnih dodirnih točaka kupaca i poduzeća pa sve do upravljivosti na društvenim mrežama daje vrlo veliki potencijal za ubrzani rast svakog poduzeća”, poručuje za kraj Vidović.

* Sadržaj omogućio Infodom

New Report

Close