Poslovna 2022.
Daliborka Kranjčić

Prebacivanje porasta ulaznih troškova na potrošače ima svoju granicu

Djelatnost trgovine u nadolazećoj godini očekuju dva velika legislativna izazova.

Daliborka Kranjčić
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: Darko Tomas/CROPIX

Nadolazeća godina mogla bi biti izazovnija za planiranje i poslovanje nego ijedna druga u proteklih nekoliko desetljeća. S gospodarskim problemima, političkim promjena koje su utjecale na poslovanje pa čak i svjetskim ekonomskim krizama susretali smo se i ranije.

Međutim, Covid pandemija uzrokovala je niz poremećaja u svima aspektima gospodarstva i života do te mjere da su dosad uobičajeni načini planiranja u poslovanju postali gotovo neupotrebljivi. Broj nepoznanica jednostavno je postao prevelik.

Kao posljedicu imamo neviđene probleme u lancima opskrbe na globalnoj razini. Rastu cijene energenata, sirovina, transporta i radne snage te posljedično i cijene gotovih proizvoda. Pojam inflacije od početka godine postaje dio svakodnevice i sve više utječe na poslovne planove u 2022.godini.

Negativni demografski trendovi i migracijska kretanja radne snage nastala nakon ulaska Hrvatske u EU, doveli su odnose između poslodavaca i zaposlenika u značajno drukčiju perspektivu od one kojoj smo svjedočili u prošlosti. Neminovno slijedi hitna i značajna promjena u tretmanu kvalificirane i deficitarne radne snage u svim područjima,.

U kontekstu trgovačke djelatnosti, možemo reći da je pandemija uzrokovala promjene u potrošačkim navikama kroz usmjeravanje potrošnje na set esencijalno potrebnih proizvoda i značajno okretanje online kupovini. S druge strane, kod potrošača je vidljiv strah i osjeća se neizvjesnost zbog najavljivane inflacije.

Djelatnost trgovine u nadolazećoj godini očekuju dva velika legislativna izazova, a to su usklađivanje s novim Zakonom o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom, za koji je predviđeni rok usklađenja do početka ožujka, a koji zahtjeva nove prilagodbe u poslovanju te novi Zakon o zaštiti potrošača koji stupa na snagu tijekom svibnja.

Velik broj faktora je nepoznat i teško predvidljiv, ali je izvjesno da prebacivanje porasta svih ulaznih troškova na krajnjeg potrošača ima svoju granicu i da možemo generalno očekivati smanjenje profitnih marži kod većine poslovnih subjekata.

Daliborka Kranjčić, predsjednica Uprave KTC-a

New Report

Close