Svijet novca
merBanking

Praćenje promjena po računu u stvarnom vremenu pomaže donošenju boljih financijskih odluka

Ivan Tomljenović, voditelj ERP i partnerske mreže tvrtke Elektronički računi, opisuje inovativnost usluge merBanking.

PD VL native tim
25. travanj 2024. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Ako u stvarnom vremenu možete pratiti sve promjene na poslovnim računima, a da pritom ne napuštate računovodstveni program ili poslovno rješenje, postigli ste trenutno najviši stupanj automatizacije poslovnih i računovodstvenih procesa. Tim je riječima Ivan Tomljenović, voditelj ERP i partnerske mreže tvrtke Elektronički računi, opisao inovativnost usluge merBanking.

Riječ je o prvom hrvatskom fintech rješenju koje je obuhvatilo dvije temeljne platne usluge proizašle iz revidirane Direktive o platnim uslugama Europske unije. Iniciranje plaćanja i informiranje o računu nova su vrijednost u više desetaka računovodstvenih programa i poslovnih rješenja, ali i temelj za razvoj različitih “varijacija na temu” koje postaju ključni alati za održavanje konkurentnosti jer donose automatizaciju financijskih procesa koja je ne samo poželjna, nego i nužna.

“Jedna od ključnih komponenti u modernizaciji i efikasnosti financijskog upravljanja jest usluga informiranja o računu, odnosno Account Information Service (AIS), koja omogućava korisnicima da u stvarnom vremenu prate stanje i promjene na svojim poslovnim računima”, ističe Tomljenović.

Automatizacija i efikasnost

Korištenje usluge informiranja o računu značajno pojednostavljuje procese u financijskom praćenju i upravljanju. Tradicionalno, subjekti su bili prisiljeni čekati dnevne izvatke o prometu po računima da bi mogli ažurirati svoje knjige.


Ovo odgađanje pristupa informacijama često je rezultiralo zastojima i manjkom ažurnosti u financijskim izvještajima. S uslugom merBanking, informacije o uplatama i promjenama na računu dolaze automatski i u stvarnom vremenu, izravno u računovodstveni ili poslovni program korisnika. Primjena usluge merBanking posebno dolazi do izražaja u velikoj administraciji, primjerice sustavima gdje se dnevno ili u nekom kraćem periodu dogode stotine promjena po računima.

U tom kontekstu, usluga omogućuje praćenje i knjiženje uplata istog dana kada su izvršene, čime se oslobađaju resursi i smanjuje administrativni teret.

Automatizacijom financijskih procesa kroz merBanking, kompanije mogu ostvariti značajne uštede. Uklanjanjem potrebe za ručnim praćenjem i obradom transakcija, smanjuju se operativni troškovi.

Prilagodba korisniku i sigurnost

Jedna od ključnih karakteristika usluge informiranja o računu je visoka razina prilagodljivosti. Korisnici mogu definirati kako i kada žele primiti informacije, bilo da je to automatski na svakom ciklusu NKS-a ili na zahtjev u unaprijed određenom vremenu, odnosno prema potrebi. Ova fleksibilnost omogućava korisnicima da optimiziraju svoje poslovne procese prema vlastitim potrebama i protokolima.

Osim toga, integracija merBanking usluge informiranja o računu direktno u poslovne sustave smanjuje potrebu za ručnim unosom podataka i otvara manje prostora za ljudske pogreške, čime se povećava sigurnost i točnost financijskih podataka.

“Novitet je da se ova usluga sada može ugovoriti samostalno, odnosno da u svom računovodstvenom programu ili ERP-u korisnici mogu aktivirati isključivo uslugu informiranja o računu. Tu, naravno, nije samo riječ o mogućnosti automatskog preuzimanja i knjiženja izvoda, nego i o značajkama dohvat transakcija i dohvat balansa, što u najkraćim crtama znači da u svakom trenutku mogu dobiti informaciju o uplatama i isplatama, odnosno stanju na računu, a da se nisu morali ulogirati u internetsko bankarstvo”, pojasnio je Tomljenović.

Smanjenje troškova

Automatizacijom financijskih procesa kroz merBanking, kompanije mogu ostvariti značajne uštede. Uklanjanjem potrebe za ručnim praćenjem i obradom transakcija, smanjuju se operativni troškovi.

Pružajući informacije u stvarnom vremenu, visoku prilagodljivost i značajno smanjenje administrativnih tereta, merBanking kroz uslugu informiranja o računu ne samo da poboljšava operativnu učinkovitost, nego i omogućava bolje odlučivanje.

S obzirom na te prednosti, jasno je zašto sve više poslovnih subjekata prepoznaje vrijednost ove usluge i implementira je kao standardni dio svojih financijskih operacija.

Usluga iniciranja plaćanja

Druga perjanica usluge merBanking je usluga iniciranja plaćanja ili Payment Initiation Service (PIS) koja ubrzava i olakšava elektroničko plaćanje, a predstavlja nastavak vrijednosnog lanca koji obuhvaća izdavanje i zaprimanje eRačuna. Međutim, ističe Tomljenović, treba naglasiti kako ova usluga nije namijenjena isključivo za plaćanje elektroničkih dokumenata, već i papirnatih računa, ponuda ili putnih naloga, čime se značajno unapređuje automatizacija poslovnih procesa.

“Uslugu iniciranja plaćanja najčešće spominjemo u kontekstu automatizacije plaćanja iz računovodstvenog programa, no korisnici servisa mojeRačun u popisu primljenih dokumenata ima opciju plaćanja svih primljenih eRačuna direktno kroz sustav bez posebne registracije. Riječ je o takozvanoj jednokratnoj platnoj transakciji, što je zapravo također jedan od oblika fintech usluge iniciranja plaćanja koju smo razvili”, naglasili su iz tvrtke Elektronički računi.

Funkcionalnost i primjena

Primjenom usluge iniciranje plaćanja kroz merBanking, korisnici mogu efikasno zadavati naloge za plaćanje direktno iz svojih računovodstvenih ili poslovnih programa (ERP). Ovaj proces eliminira potrebu za ručnim generiranjem platnih naloga i njihovim prepisivanjem ili učitavanjem u internetsko bankarstvo, što predstavlja značajno smanjenje vremena i potencijalnih grešaka.

“Sva plaćanja poduzetnici ili njihovi ovlaštenici, primjerice vanjski knjigovođa, obavljaju direktno iz svojih poslovnih rješenja, čime se pojednostavljuju i ubrzavaju transakcije. Primjerice, za isplatu 150 plaća više ne morate izraditi i učitati u internetsko bankarstvo desetak naloga jer se sva plaćanja obavljaju kroz jedno sučelje računovodstvenog programa putem usluge merBanking“.

Sigurnost i integracija s bankarskim sustavom

Usluga merBanking ne samo da omogućuje brzo i efikasno plaćanje, već uključuje napredne sigurnosne protokole poput analize rizika i mjera za sprječavanje zloporabe i pranja novca. Ovi sigurnosni mehanizmi osiguravaju da su sve transakcije pouzdane i sigurne prije nego što se izvrše.

“Kada korisnik iz svog računovodstvenog programa putem usluge merBanking šalje platni nalog u sustav banke, transakcija se automatski provjerava i autorizira, a informacija o statusu platne transakcije se vraća i pohranjuje direktno u korisnikov poslovni program”.

Inovativne opcije za planiranje

Usluga također nudi opcije za iniciranje budućih pojedinačnih plaćanja, gdje korisnici mogu zadati naloge unaprijed, određujući vrijeme kada žele da se plaćanje izvrši.

Osim toga, moguće je provoditi i grupna plaćanja tako da korisnici generiraju skupne naloge za plaćanje više računa odjednom, a koji će se onda izvršiti s istog bankovnog računa.

“Nakon što sustav merBanking zaprimi i verificira zahtjev za grupno plaćanje, banka provodi plaćanja temeljem autoriziranog grupnog naloga, čime se dodatno efikasno upravlja financijskim tokovima”, pojasnio je Tomljenović.

Usluge kao što je merBanking predstavljaju neizostavan dio modernizacije poslovnih procesa, nudeći brže, sigurnije i učinkovitije upravljanje platnim transakcijama izravno iz poslovnih i računovodstvenih sustava.

Kroz integraciju s bankarskim sustavima i napredne sigurnosne protokole, merBanking omogućava poslovnim subjektima da maksimalno iskoriste prednosti i inovativnost fintech rješenja, osiguravajući da su njihovi financijski operativni procesi u korak s najnovijim tehnološkim dostignućima.

* Sadržaj omogućio mojeRačun

New Report

Close