Poslovna 2022.
Sabine Usaty

Opstat će oni koji se najbolje prilagode promjenama

Novi igrači na tržištu, osobito InsurTech tvrtke, zahuktavaju tržišnu utakmicu, a svojim inovacijama ugrožavaju tržišnu poziciju tradicionalnih osiguratelja.

Sabine Usaty
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: PD

Tržište osiguranja oblikuju brojni trendovi i pokretači, a među najvažnijima su digitalizacija, transformacija radne snage, optimizacija troškova i usmjerenost na klijenta. Digitalizacija značajno utječe na sva osiguravajuća društva jer mijenja sve aspekte poslovanja, od dizajna proizvoda preko distribucije do prodaje.

Novi igrači na tržištu, osobito InsurTech tvrtke, zahuktavaju tržišnu utakmicu, a svojim inovacijama ugrožavaju tržišnu poziciju tradicionalnih osiguratelja. Zato transformacija mora biti holistička i uključiti i procese – poput automatizacije, i distribuciju osiguranja – osobito jačanje online kanala prodaje, i razvoj novih proizvoda, poput cyber osiguranja.

Da bi bili uspješni u digitalizaciji i da bi uspjeli na tržištu, osiguratelji moraju privući kvalificirane i mlade zaposlenike s odgovarajućim vještinama i tehničkim znanjima i transformirati postojeći način rada u agilan, suradnički stil.

Već sada bilježimo odljev kvalitetnih ljudi i trebamo poduzeti konkretne mjere kako bismo privukli mlade talente. Slažem se da osiguranje obično nije najatraktivniji izbor, ali mogu obećati da je vrlo zanimljivo i vrlo važno za dobrobit cijelog društva.

Optimizacija troškova još je jedna „top“ tema, važnija nego ikad i za „životne“ i za „neživotne“ osiguratelje. Zbog okruženja niskih kamatnih stopa negativan učinak u rezultatima osiguranja ne može se nadoknaditi povoljnim prihodima od ulaganja.

Povećani regulatorni zahtjevi i ulaganja u digitalnu transformaciju dodatno povećavaju troškove i u konačnici donose gubitke. Zbog niskih kamatnih stopa tradicionalni proizvodi životnog osiguranja više nisu atraktivni pa smo prilagodili portfelj životnog osiguranja, prije svega biometrijske proizvode i investicijska životna osiguranja.

Sve što u osiguranju radimo, svi ti procesi i promjene u službi su klijenta. Proizvodi su sve dostupniji i klijenti će bez puno razmišljanja otići konkurenciji ako im ona može ponuditi bolje cijene i privlačnije uvjete.

Želimo li ih zadržati, moramo biti transparentni, jednostavni i praktični. Suvišno je spominjati da vlastitoj prodaji, agentima i brokerima moramo osigurati digitalne alate za komunikaciju i transakcije s klijentima tijekom i nakon društvenog distanciranja. Da parafraziram Darwina: u osiguranju će opstati oni koji će se najbolje prilagoditi promjenama.

Sabine Usaty, predsjednica Uprave UNIQA osiguranja

New Report

Close