Poslovna 2024.
Poslovna 2024.

Okolišni, društveni i upravljački (ESG) kriteriji dio su poslovanja, usluga i proizvoda Fortenove grupe

Fortenova grupa - regionalni lider održivog poslovanja.
PD VL native tim
29. studeni 2023. u 22:00

Fortenova grupa ima veliki utjecaj na gospodarstvo i lokalne zajednice u kojima posluje u cijeloj regiji, a time i veliku odgovornost prema svom okruženju. Okolišni, društveni i upravljački (ESG) kriteriji postali su dio poslovanja, usluga i proizvoda, a iskorake u ključnim temama grupa već drugu godinu zaredom na transparentan način predstavlja i u svojim izvještajima o održivosti.

Grupa je prezentirala i niz aktivnosti i inicijativa koje su vezane uz proces uspostave strateškog okvira za upravljanje održivošću koje imaju učinak na sva tržišta na kojima Grupa posluje – među kupcima, klijentima, poslovnim partnerima i u lokalnoj zajednici te među zaposlenicima i drugim dionicima. U svom drugom Izvješću o održivosti Fortenova grupa je u proteklom razdoblju provodila cijeli niz aktivnosti i inicijativa vezanih uz proces uspostave strateškog okvira za upravljanje održivošću.

“Grupa je posebno fokusirana na rad na održivosti, unatoč brojnim izazovima s kojima se susretala u prošloj godini. To ni u jednom trenutku nije dovelo u pitanje našu posvećenost jednom od strateških prioriteta kompanije – realizaciji ciljeva održivosti i pozicioniranja Fortenova grupe kao odgovorne korporacije”, komentirao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

Grupa je u okviru svake od sedam ključnih tema koje predstavljaju strateški okvir za održivost, pokrenula interne radne grupe s ciljem definiranja mjerljivih inicijativa za razdoblje do 2030.

Peruško

Grupa je posebno fokusirana na održivost kroz sedam strateških ESG tema.

Smanjenje stakleničkih plinova i upravljanje otpadom

Tako se u okviru teme “Smanjenje stakleničkih plinova” ističe projekt izračuna Opsega 1, 2 i 3 za sve kompanije Fortenova grupe, a sve s ciljem izrade akcijskog plana za postizanje klimatske neutralnosti. Kroz temu “Upravljanje otpadom” trenutno se u svim kompanijama grupe Pića provodi projekt uvođenja neodvojivog čepa. Time se direktno utjecalo na smanjivanje otpada, a smanjenju količine ambalažne plastike doprinijela je i Jamnica koja za brend Jana koristi boce napravljene od 100% recikliranog PET-a za formate 0,5 l i 0,33 l, a za ostale brendove PET boce smanjene težine.

Fabris Perusko Photo: Boris Scitar/PIXSELL

Dodatan iskorak u ovom segmentu napravit će se s projektom “Jana u Janu” kojem je cilj zaokružiti kompletan ciklus proizvoda tako da bi se od PET boca Jane ponovno, nakon zaokruženog ciklusa recikliranja, proizvela nova boca Jane od recikliranog PET-a. Uz sve navedeno, Jamnica je i jedan od rijetkih proizvođača koji je zadržao povratnu staklenu ambalažu. Osim Konzuma, i Mercator na svom tržištu uspješno posluje i provodi projekte iz domene održivosti.

Tako je prošle godine sa svojim dobavljačima pokrenuo projekt bijele ambalaže. Za potrebe tog projekta dobavljači su se odrekli prepoznatljivih elemenata svojih brendova, a Mercator je za njih kreirao bijelu ambalažu čime se ne samo uštedjela boja već je ista ambalaža umjesto kao otpad u konačnici završila kao jedinstveno prazno platno za dječje stvaralaštvo i crteže. Posebno je zanimljiva i ‘Reciklopedija’, posebna digitalna platforma koju je Konzum pokrenuo s ciljem edukacije potrošača i sprječavanja nastanka otpada od hrane u kućanstvima.

Konzum donira najviše hrane u Hrvatskoj

Također, važno je istaknuti i da je Konzum prepoznat kao trgovački lanac koji donira najviše hrane u Hrvatskoj pa su tako Konzumu Mreža hrane (platforma za zajedničke programske aktivnosti koju financira hrvatska Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva) i Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu, 2022. peti puta zaredom dodijelile priznanje Najdonator (za 2021. godinu). I Mercator Slovenija od 2013. sudjeluje u projektu “Donirana hrana”, gdje volonteri iz partnerskih organizacija svake večeri preuzimaju hranu iz 38 trgovina Mercatora u Sloveniji pa je u proteklih 10 godina Mercator donirao gotovo 1100 tona hrane.

100

posto reciklirani PET koristi Jamnica za Janine boce od 0,5 i 0,33 litre, a za ostale brendove PET boce smanjene težine

Uloga Fortenova grupe kao proizvođača hrane i trgovca na malo obuhvaća i ‘Promicanje i jačanje gospodarstava lokalnih zajednica’ i brigu o potrebama potrošača kad je riječ o zdravijoj prehrani i svježim proizvodima.

Stoga je svojim projektom Najbolje iz Hrvatske, Konzum tijekom 2022. povećao broj trgovina u kojima kupci mogu naći asortiman proizvoda malih lokalnih proizvođača i obiteljskih gospodarstava sa 68 trgovina krajem 2021. na 80 trgovina krajem 2022. godine. U usporedbi s godinom ranije, ukupni je prihod u toj kategoriji proizvoda narastao za čak 31 posto.

Promicanje lokalne proizvodnje

Slični projekti provode se i u Mercatoru Slovenija (Radi imamo domače) i Mercatoru Srbija (Ukusi moga kraja) sve s ciljem povezivanja s lokalnim proizvođačima. Uz poticanje kratkih lanaca dobave, u pripremi je i ‘Kodeks za dobavljače’. Također, u Grupi su provedene i ankete o ravnopravnosti spolova na svim tržištima te je pripremljena i ‘Politika raznolikosti, pravednosti i uključivosti’.

Važan aspekt strateškog okvira Grupe čini i ‘Projekt identifikacije klimatskih rizika i prilika te ugrađivanja kriterija održivosti u odluke o investicijama’. Tako je godinu obilježilo lansiranje mnogobrojnih novih proizvoda iz linije zdrave hrane odnosno proizvoda Better for you te nekoliko proizvoda čiji se utjecaj na okoliš smanjio karakteristikama odabrane ili promijenjene ambalaže.

Funkcionalni i ‘better for you’ proizvodi

Jamnica nastavila je raditi na funkcionalnim pićima, gdje se kombinacijom nutritivnih i tehnoloških rješenja dobivaju svojstva korisna za zdravlje. U 2022. lansirala je tri proizvoda iz kategorije Better for you: Toco multivitamin, Toco naranča nektarina mrkva i Toco crvena naranča avokado cikla. PIK Vrbovec lansirao je 14 novih proizvoda Better for you kategorije te nastavio svoj Clean Label projekt, koji se odvija s ciljem razvoja linije mesnih prerađevina bez aditiva, a u suradnji s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo te uz sufinanciranje sredstvima Europske unije.

Fortenova grupa priprema se i za novu generaciju potrošača kojima je važno svojim prehrambenim navikama doprinijeti ublažavanju klimatskih promjena ili koji traže alternativu mesnim proizvodima, nastavkom razvoja prepoznatljive linije Planet of Plants koja je 100% biljnog podrijetla. Zvijezda i PIK Vrbovec u okviru ove linije razvili su proizvode koji ne sadrže ni gluten ni soju, a na proizvodima se nalaze i oznake koje upućuju na ispravan način postupanja s otpadom.

* Sadržaj omogućuje Fortenova grupa

New Report

Close