30 godina hrvatskoga gospodarstva
Poslovna priča

Od malog obiteljskog obrta do lidera Jadrana

Glavni maloprodajni lanac jadranske obale u svijet trgovine ušao je skromno, prije 30 godina, a danas broji približno 650 prodavaonica od Istre pa sve do Dubrovnika.

Promo
31. svibanj 2021. u 09:00
Predsjednik Uprave Studenca Michal Senczuk

Poslovna priča Studenca, danas vodećeg maloprodajnog trgovačkog lanca na Jadranu, jedna je od onih koje unose optimizam u kroniku hrvatskog gospodarstva.

Kompanija je osnovana 1991. godine, a turbulentne devedesete, koje su ugrozile opstanak brojnih domaćih poduzeća, a mnogima donijele i poslovni kraj, Studenac je dočekao spremno, prilagodivši se novoj slici tržišta, te je proširio svoje poslovanje otvaranjem veleprodajnog skladišta u Dućama i nekoliko maloprodajnih trgovina u Omišu. Rast tvrtke s vremenom je doveo do maloprodajnog lanca.

Ipak, na sliku današnjeg Studenca – trgovine-susjeda koja pogodnostima za kupce dosljedno prati svjetske trendove – najviše je utjecala 2018., otkad je u vlasništvu poljskog investicijskog fonda Enterprise Investors. Upravo 2018. počinje unapređenje i značajna transformacija cjelovitog poslovanja popraćena uspješnim akvizicijama i organskim rastom.

Ekspanzija poslovne mreže

Samo u protekle dvije godine mreža Studenca narasla je za približno 70 posto. Pritom je važno istaknuti preuzimanja Istarskih supermarketa i zadarskog Sonika u 2019. godini. Istarski supermarketi donijeli su teritorijalno širenje, a preuzimanje Sonik trgovina jačanje pozicije Studenca u Zadarskoj županiji.

Također, Studenac je nedavno učinio važan poslovni iskorak otvaranjem prve prodavaonice u Zagrebu, a do kraja godine, daljnjim otvorenjima, dodatno će ojačati svoju prisutnost na kontinentu. Danas Studenac broji gotovo 650 prodavaonica koje se prostiru na području od Istre pa sve do Dubrovnika. Rast broja prodavaonica i širenje mreže tog trgovačkog lanca donijeli su i značajan porast broja zaposlenika. Studenac trenutačno zapošljava više od 3500 djelatnika, čime je, u odnosu na istaknutu, važnu 2018. godinu, broj zaposlenika povećan za čak 40 posto.

Govoreći o vođenju poslovanja u Hrvatskoj, predsjednik Uprave Studenca Michal Senczuk ne krije zadovoljstvo postignutim rezultatima: „Transformacija poslovanja tvrtke i uvođenje inovacija uvijek donose izazove, no vrlo sam zadovoljan postignutim rezultatima i slikom današnjeg Studenca. Rezultata, naravno, ne bi bilo bez sinergije unutar naših timova i mnogo pažnje koju posvećujemo postizanju izvrsnosti te njegovanju kompanijskih vrijednosti.

Orijentirani smo na kupce, vođeni rezultatima, profesionalni i uvijek spremni na suradnju – nisu to samo atraktivne fraze kojima se koristimo, već uistinu smjernice koje nas vode u svakodnevnom poslovanju i služe nam kao kompas”, istaknuo je Senczuk.

U razdoblju pandemije koronavirusa, koje se odrazilo na cjelokupno tržište i donijelo izazove koje je malotko mogao predvidjeti, vodeći je maloprodajni trgovački lanac jadranske obale pokazao izvrsnu sposobnost prilagođavanja tržištu te u preprekama iz okruženja prepoznao prilike za unapređenje i uvođenje novih pogodnosti.

Društvena odgovornost

Vodstvo Studenca prepoznalo je važnost šireg utjecaja i doprinosa zajednici pa je jedan od dugoročnih strateških ciljeva postalo društveno odgovorno poslovanje. U 2020. pokrenut je ‘Korak bliže prirodi’, autentični društveno odgovoran projekt koji se temelji na akcijama čišćenja mora i priobalja te na edukaciji i podizanju svijesti javnosti o važnosti očuvanja okoliša.

New Report

Close