Očekuje se oporavak hrvatskog gospodarstva, a Croatia Airlines spremno će ga dočekati

Autor: Jasmin Bajić , 09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: D. Javorović/PIXSELL

U provedbi procesa upravljanja rizicima Croatia Airlinesa prepoznati su najvažniji rizici prema mogućem utjecaju na poslovanje kompanije.

Globalna zdravstvena kriza izrazito pogubno utječe na industriju zračnog prijevoza, koja je među najpogođenijim gospodarskim aktivnostima, tako da će pandemija koronavirusa i dalje biti najveća neposredna prijetnja našem poslovanju u sljedećoj godini.

Prognoze najrelevantnijih međunarodnih zrakoplovnih udruga i organizacija govore da je riječ o najduljoj i najgoroj krizi te se predviđa da će oporavak zračnog prometa trajati duže nego u prethodnim krizama, odnosno da se povratak na pretkrizne razine može očekivati tek 2024. godine.

Konkretno, prema podacima Međunarodne udruge za zračni prijevoz (IATA) zračni prijevoznici na globalnoj razini su ostvarili povijesno rekordan gubitak u 2020. godini u iznosu od 137,7 milijardi USD, a prosječni gubitak po prevezenom putniku iznosio je 76,2 USD.

Za 2021. godinu IATA procjenjuje ukupne gubitke zračnih prijevoznika u iznosu od 51,8 milijardi USD, a u 2022. projicirani gubici se smanjuju na 11,6 milijardi USD. Tempo oporavka odredit će provedba programa cijepljenja i ukidanje graničnih ograničenja, koja uz nesigurnost i složene propise u vezi s protokom putnika sputavaju međunarodna putovanja.

U provedbi procesa upravljanja rizicima Croatia Airlinesa prepoznati su najvažniji rizici prema mogućem utjecaju na poslovanje kompanije, čije praćenje treba osigurati ublažavanje mogućih negativnih posljedica te transformiranje rizika u prilike, gdje je to god moguće. Smanjena potražnja za uslugama zračnog prijevoza značajan je dodatni rizik, koji nameće potrebu kontinuirane i ažurne prilagodbe ponude kapaciteta te stalno optimiziranje reda letenja.

Planiranje redovitog prometa i dalje će ovisiti o vanjskim faktorima na koje kompanija ne može utjecati, a to su prije svega ograničenja, zabrane i druge mjere koje objavljuju nacionalni stožeri, što izravno utječe na mogućnost putovanja u domaćem i međunarodnom redovitom prometu.

Sukladno tome orijentirat ćemo se na fleksibilno planiranje mreže letova uz prognozu potražnje za pojedinim vrstama putovanja, a nastojat ćemo ostvariti optimalnu popunjenost i prosječnu tarifu u uvjetima prometovanja sa smanjenim kapacitetom.

Ipak, određeni optimizam kojem svjedočimo temelji se na posljednjoj prognozi Međunarodnog monetarnog fonda, koji u 2022. godini predviđa nastavak oporavka hrvatskoga gospodarstva, odnosno rast od 5,8 posto. U tom kontekstu naš fokus u 2022. godini bit će usmjeren na racionalizaciju troškova i implementaciju definirane Post-covid strategije kompanije.

Nastavljamo s poduzimanjem svih mjera aktivnog upravljanja likvidnošću i optimizacijom poslovanja te daljnjom primjenom rigoroznih mjera štednje. Tijekom ove godine s vodećom međunarodnom tvrtkom za strateško savjetovanje BCG radili smo na izradi Post-covid strategije s ciljem definiranja strateških inicijativa, čija će implementacija, uz prethodnu suglasnost većinskog vlasnika Vlade Republike Hrvatske, trajati sljedeće tri godine i omogućiti održivo poslovanje kompanije u budućnosti.

Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa

Komentirajte prvi

New Report

Close