Poslovna 2024.
Poslovna 2024.

Nakon izazovne 2022. za autoindustriju, ove godine vidljiv je značajan napredak

Poslovni prihodi Grupe viši su za gotovo 15 posto, a EBIDTA je dosegla iznos od 6,92 milijuna eura.
PD VL native tim
29. studeni 2023. u 22:00

S više od 35 godina iskustva, AD Plastik Grupa je vodeća kompanija za razvoj i proizvodnju komponenti za interijere i eksterijere automobila u Hrvatskoj. Također su među vodećima na tom području u Istočnoj Europi.

Pogoni ove multinacionalne kompanije nalaze se u osam tvornica u pet država, od čega su tri u Hrvatskoj sa sjedištem u Solinu. Ostale su u Mađarskoj, Srbiji, Sloveniji te Rusiji. Operativne aktivnosti sežu na pet kontinenata, u više od dvadeset zemalja.

Nakon izazovne 2022. godine za autoindustriju, u prvih devet mjeseci ove godine vidljiv je značajan napredak. Iako brojke u automobilskoj industriji još nisu na razini onih iz perioda prije pandemije, poslovni prihodi Grupe viši su za 14,7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznose 94,97 milijuna eura. Prihodi ostvareni na tržištima EU i Srbije viši su za čak 20,4 posto. Udio prihoda ostvarenih na ovim tržištima i dalje raste te čini 88,9 posto ukupnih prihoda Grupe.

Pripremna godina za nove poslove

Za AD Plastik 2023. je projektna godina u kojoj se rade pripreme za početak serijske proizvodnje novougovorenih poslova planiranih sljedeće godine.

Rast narudžbi kupaca

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) bilježi značajan rast od 350,5 posto na razini Grupe i iznosi 6,92 milijuna eura.

Ti su rezultati pokazatelj pozitivnog poslovanja, bez obzira na to što je neto dobit samo 0,4 milijuna eura. Također je vidiljiv znatan napredak u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Većina poslova u prošloj i ovoj godini ugovorena je sa Stellantisom, novim gigantom automobilske industrije koji je nastao spajanjem FCA i PSA Grupe (Fiat, Lancia, Chrysler, Alfa Romeo, Masserati, Dodge, Peugeot, Citroen, Opel, DS). Tako je u 2022. ugovoreno 204,9 milijuna eura novih poslova od kojih nešto otpada na Suzuki i Motherson, no najveći dio ugovoren je sa Stellantisom.

Zabilježeni rast prihoda primarno je povezan s rastom narudžbi kupaca, uslijed normalizacije poslovanja u dobavljačkim lancima i nabavi poluvodiča.

Foto: Davor Puklavec

Za AD Plastik 2023. je projektna godina u kojoj se rade pripreme za početak serijske proizvodnje novougovorenih poslova planiranih sljedeće godine. Trenutno je aktivno 30 projekata u Europi, od čega se do kraja godine očekuje početak serijske proizvodnje tri projekta. Iduće godine očekuje se početak serijske proizvodnje 22 projekta. Velik uspjeh Grupa postiže i na području održivog poslovanja, pristupa poslovanju koji stvara dugoročne vrijednosti uzimajući u obzir ekonomske, društvene i ekološke faktore.

Ove godine dobitnici su nagrade HRIO (Hrvatski indeks održivosti) u kategoriji održivog korporativnog upravljanja. Nagrada je dodijeljena na 15. Konferenciji o održivom razvoju održanoj u Zagrebu u organizaciji Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj.

204,9

milijuna eura novih poslova ugovoreno je 2022., od toga najveći dio sa Stellantisom

“Održivo korporativno upravljanje smatram iznimno važnim, odnosno temeljnim za razvoj održivosti kompanije u cijelosti zato nam je ova nagrada posebno važna. Jedino održivim upravljanjem možemo doprinijeti razvoju socijalnih i ekoloških aspekata održivosti te postići njihov balans, na zadovoljstvo svih svojih dionika. Na taj način povećavamo transparentnost, etičnost i odgovornost, ali prije svega zadržavamo vjerodostojnost i povjerenje.

Svi naši zaposlenici u svom svakodnevnom radu primjenjuju visoka načela održivosti i bez njihove predanosti i truda naš uspjeh ne bi bio moguć. I na tome im velika hvala. Nagrade su nam uvijek dodatni poticaj i vjerujemo kako svojim primjerom doprinosimo stvaranju pozitivnih promjena u društvu i bolje budućnosti”, rekao je predsjednik Uprave Marinko Došen prilikom preuzimanja nagrade početkom studenog.

U prostoru tvrtke AD Plastik, Jankomir 5 odrzano je svecano urucenje Ford Q1 certifikata zagrebackoj tvornici AD Plastik grupe/DAVOR PUKLAVEC/PIXSELL

UN Global Compact

HRIO metodologija ocjenjuje održivost poslovanja poduzeća u skladu s najnovijim europskim direktivama, globalnim standardima i ciljevima održivog razvoja.

AD Plastik je i jedan od osnivača UN Global Compact mreže Hrvatska. Lokalne mreže UN Global Compacta unaprjeđuju korporativnu održivost na nacionalnoj i regionalnoj razini, pomažući tvrtkama da razumiju lokalne prilike, izazove i očekivanja.

UN Global Compact najveća je svjetska inicijativa za održivi razvoj i korporativnu održivost, s gotovo 24.000 članica u 167 država i 62 podružnice diljem svijeta.

Posebna je incijativa glavnog tajnika UN-a s ciljem usmjeravanja i pružanja podrške poslovnoj zajednici diljem svijeta u napretku i ispunjenu Ciljeva održivog razvoja i Agende 2030.

* Sadržaj omogućio AD Plastik

 

New Report

Close