Smart Industry
Nema jedinstvenog rješenja

Na današnjem tržištu gdje rijetki imaju superioran proizvod, najvažniji ‘klijent’ tvrtke je njezin zaposlenik

Kompanija se mora pitati, tko smo? Što i na kakav način to želimo postići? Kakve ljude želimo privući i kakvo im okruženje možemo ponuditi?

Promo
15. rujan 2022. u 22:00
Foto: Pixabay

Pozvani ste na zabavu Nadolazeće budućnosti. Održava se na globalnom tržištu. Dress code: Smart Casual. Kako i priliči dobu u kojem se razbacujemo raznim fancy nazivima i u doba kad je jezik višejezičan i kada je čudno koristiti samo hrvatski jezik.

Jedan od novokomponiranih naziva je “Smart Industry”. Iako se najčešće veže uz IT industriju, smatram da je “smart casual” “must have” za uspjeh na tržištu.

Mario Grilc, Regional People&Culture Director, SEE Manpower Hrvatska

Kako tražimo, privlačimo, zapošljavamo, upravljamo karijerom zaposlenih i sve što radimo kako bi bili kontinuirano uspješni, spada u domenu pametnog pristupa. Pristupa koji ne podrazumijeva metode iz prošlosti. Nedostatak adekvatne radne snage, sve više nezaposlivih, a sve manje nezaposlenih stavlja nas pred izazove s kojima se nismo do sada susretali.

Kompanije su pokušale ostati atraktivan poslodavac, kontinuiranim povećanjem plaća i ostalih financijskih koristi. Odljev i kontinuirana nelojalnost zaposlenika nije padala.

Stabilnost i smanjeni odljev imaju kompanije koje uz odlične financijske uvjete nude još nešto. Što je to? Ako u nastavku teksta očekujete tajne sastojke, prestanite čitati.

Nema jedinstvenog univerzalnog rješenja “One Size Fits All”. Postoji nešto što je zajedničko svima. Kompanija se mora pitati, tko smo? Što i na kakav način to želimo postići? Kakve ljude želimo privući? Kakvo okruženje nudimo našim potencijalnim zaposlenicima? Najvažniji klijent svake organizacije je zaposlenik. Ako on nije “kupio” našu priču, neće je “prodati” ni klijentima.

Na tržištu gdje je vrlo malo kompanija koje nude proizvod koji je superiorniji od konkurentskog, na tržištu na kom kupac može birati uvijek između gotovo jednakih proizvoda, utjecaj na percepciju je u nijansama, kao što su razlike i u nijansama većine proizvoda i usluga određene kategorije.

Na takvom tržištu zaposlenik postaje najvažniji “klijent”. Prosječno vrijeme koje su mladi regruteri u našoj kompanij provodili na tom radnom mjestu je bilo 4 godine. Danas nakon maksimalno godinu i pol počinjemo razgovarati o njihovom nastavku karijere na nekoj drugoj poziciji. Kad kompanije nemaju ponuduti nove pozicije, potrebno je razgovarati o novim izazovima i novim područjima učenja.

3

godine prosjek je zadržavanja developera u domaćoj IT industriji

U IT industriji prosjek zadržavanja developera je oko 3 godine i dalje se kreće prema dolje. Jednostavnim povećanjem plaća nije više moguće zadržati zaposlene, jer uvijek će se naći netko tko će iz očaja ponuditi još veću plaću i veliki broj ljudi neće razmišljati dugoročnije i iskoristit će priliku te otići ukoliko u sadašnjoj kompaniji ne vidi perspektivu. Smart Industy podrazumijeva da tržištu i izazovima pristupimo pametno, sagledamo važne varijable, definiramo tko smo, kuda smo krenuli i koga ćemo pozvati na tu vožnju.

Imati na umu što oni koji su ušli, očekuju za sebe u budućnosti i kako se to uklapa u njihov život. Plaća je samo karta za vožnju. Ako na putu budemo doživljavali ono što je obećano, manje će putnika silaziti na stanicama prije finalne destinacije.

Sposobnost usvajanja novih vještina kroz propitivanje iskustva i sposobnost prigliti neizvjesnost budućnosti, dati osjećaj sigurnosti onima koji su se ukrcali, temelj je uspjeha u Smart Industry.

New Report

Close