Mladima je brza i pouzdana dostava važnija od kvalitete i reputacije brenda

Autor: PD VL native tim , 27. lipanj 2022. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Kurirski i poštanski servisi moraju uvoditi nove i inovativne usluge koje će korisnicima omogućiti bržu i lakšu dostavu raznih pošiljaka.

Ulazimo u novo doba kad je sve usredotočeno na brzinu i praktičnost. Epidemija je to samo ubrzala. Posljednjih godina primjetan je i veliki rast online prodaje, a taj trend nastavit će se i u nadolazećim godinama. U 2021. njena vrijednost iznosila je 4,9 bilijuna američkih dolara, a predviđa se da će ta brojka porasti za 50 posto u sljedeće četiri godine, na oko 7,4 bilijuna dolara do 2025. godine.

To potvrđuju i brojna istraživanja prema kojima čak 73 posto potrošača vjeruje da će se većina trgovine u budućnosti odvijati putem interneta, a već sada njih 58 posto kupuje online barem jednom tjedno.

Inovativni Paketomat

Ono što se posebno ističe u istraživanjima koja se bave navikama potrošača, jest činjenica da na odluku o kupnji sve važniju, a u puno slučajevima i najvažniju ulogu, ima brzina isporuke, a ne cijena i kvaliteta proizvoda. To potvrđuje i studija o čimbenicima koji utječu na online kupovinu među mladima objavljen u International Journal on Emerging Technologies.

Prema studiji, najveći utjecaj nakon popusta i trendova, ima upravo vrijeme dostave, dok su pri donošenju odluke manje važni reputacija brenda, kvaliteta ili sigurnost kupnje. Toga su svjesne i trgovine i servisi te su kao jedan od primarnih ciljeva postavili skraćenje vrijeme dostave. Primjerice Amazon je uveo uslugu isporuke sljedećeg dana što im je znatno povećala prodaju, a Uber najavljuje kako će pokrenut trgovinu sljedećeg sata. Kako bi održali korak sa svim većim zahtjevima dostave te ostali relevantni i konkurenti na tržištu, kurirski i poštanski servisi morali su prilagoditi svoje poslovanje trendovima.

To uključuje nove i inovativne usluge koje će korisnicima omogućiti bržu i lakšu dostavu raznih pošiljaka, s posebnim naglaskom na korisničko iskustvo.

Tako su i mnoge kurirske službe u Hrvatskoj ponudile nove, poboljšane usluge čiji je cilj što jednostavnija, brža i efikasnija dostava paketa.

Hrvatska pošta, kao tržišni lider na tržištu paketne dostave u zemlji, ima uslugu Paket24 koji osigurava dostavu drugog dana za 97 posto pošiljaka na bilo koju adresu ili poštanski ured u Hrvatskoj.

Svaku pošiljku moguće je putem portala pratiti od trenutka slanja do dostave, a tu je i velik broj dodatnih usluga poput plaćanja pouzećem, povratnica, osiguranje, usluga plaća primatelj itd. Pošta je uvela i novi kanal dostave Paketa24, a to je Paketomat. Riječ je o inovativnom uređaju kojim se može slati i primati pakete 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu.

Za sada ih je instalirano 150 diljem Hrvatske, a do kraja godine će ih biti ukupno 300. Paketomat sadrži niz pretinaca različitih dimenzija iz kojeg se podižu ili ulažu paketi koji se žele poslati, a pretinci se otvaraju kodom koji se dobija putem SMS-a.

Ako je potrebno plaćanje, ono se može napraviti beskontaktno, a pošiljku se može podići ili preusmjeriti na drugi paketomat u roku 3 dana. Ova usluga pokazala se izuzetno praktičnom jer dopušta korisniku mogućnost da podigne ili pošalje paket kad i gdje njemu odgovara, bez čekanja u redu. To se posebno zgodno mlađoj generaciji koja živi ubrzano, imam malo vremena i žele ga što više potrošiti na sebe.

Važno korisničko iskustvo

Da bi ova usluga itekako mogla postati popularna u nadolazećim godinama potvrđuje i podatak kako je paketska dostava u prošlih deset godina rasla godišnje po stopi od oko 10 posto. U 2020. globalna količina pošiljke iznosila je preko 131 milijardu paketa, a očekuje se da će se za manje od šest godina taj volumen više nego udvostručiti i doseći 266 milijardi isporučenih paketa do 2026. godine.

Doda li se tomu činjenica kako je korisničko iskustvo sve više u fokusu online prodaje, gotovo je sigurno da će usluge poput Paketomata u budućnosti biti sve popularnije za dostavu i slanje paketa.

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close