Smart Industry
PlatiMe

Fintech usluge osnažuju hrvatsko gospodarstvo

Na PlatiMe nema mjesta za takozvane loše dugove, a svaki primatelj eRačuna se može odmah provjeriti.

PD VL native tim
09. lipanj 2022. u 22:00
Tea Kolak, direktorica PlatiMe/PD

U Hrvatskoj trenutno barem 100.000 poslovnih subjekata koji šalju i zaprimaju eRačune imaju mogućnost izlagati na PlatiMe, prvoj hrvatskoj platformi za otkup nedospjelih eRačuna.

Platforma je direktno povezana sa servisom mojeRačun, najvećim informacijskim posrednikom na tržištu pa se računi mogu izložiti odmah prilikom izrade ili naknadno, nakon što je eRačun poslan primatelju.

Sve više poduzetnika, pokazuje to vrijednost izloženih eRačuna, odlučuje se upravo za ovaj oblik izravnog financiranja između pojedinaca, bez suvišne papirologije. “Tvrtke kroz PlatiMe jednostavnije, brže i sigurnije dolaze do kapitala. To dokazuju podaci iz prvog kvartala ove godine tijekom kojeg je na platformi izloženo eRačuna u vrijednosti od 35 milijuna kuna.

Time je promet na platformi samo u prva tri mjeseca ove godine gotovo nadmašio cjelokupnu vrijednost računa izloženih u 2021. godini kada je PlatiMe pokrenut, što pokazuje da je tržište u kratkom roku prepoznalo vrijednost nove fintech usluge”, istaknula je Tea Kolak, direktorica PlatiMe.

Spremni za otkupitelja

Kako ističe Kolak, iako je prvotno platforma zamišljena kao mjesto gdje se susreću ponuda i potražnja za kapitalom, odnosno mjesto gdje će pošiljatelji eRačuna pronaći svoga otkupitelja, kako su svojevremeno najavljivali billboardi diljem Hrvatske, PlatiMe se pokazao kao idealno rješenje za dobavljače, primatelje eRačuna, koji su prepoznali prednost prvokupa da bi, kroz diskont, zaradili na vlastitom višku likvidnosti.

“Otpočetka smo komunicirali kako je PlatiMe idealno rješenje za one tvrtke koje ne žele ili ne mogu čekati 30 ili 60 dana kako bi naplatili račune u valuti koju su dali svome dobavljaču.

No, kako jedna tvrtka na platformi može sudjelovati u ulozi pošiljatelja, primatelja ili otkupitelja, uočavamo sve veći trend među primateljima koji biraju oplemeniti vlastiti kapital kroz prvenstvo prvokupa. Time ne samo da jačaju dobre partnerske odnose s dobavljačem, nego ujedno zarađuju na vlastitom višku likvidnosti”, pojašnjava Kolak.

35

milijuna kuna vrijednost je izloženih eRačuna na platformi prvog kvartala ove godine, što je više nego vrijednost svih izloženih računa u 2021. godini

Veća zarada od depozita

Na pitanje je li se trend rasta korisnika i vrijednosti izloženih računa nastavio i u drugom kvartalu, direktorica platforme naglašava kako će službene brojke predstaviti na kraju kvartala, ali da već sada može potvrditi da je broj korisnika i vrijednost izloženih računa već u svibnju bila dvostruko veća, nego u 2021. godini.

“U Hrvatskoj prije PlatiMe nije postojala slična usluga, iako se na zapadu sve više razvijaju fintech usluge, među kojima su i takozvane peer to peer platforme koje omogućuju izravno financiranje između pojedinaca, bez potrebe za sudjelovanjem financijskih institucija.

I kod nas se to kroz PlatiMe pokazalo kao model koji omogućava brži i transparentniji postupak dolaska do izvora financiranja za korisnike, dok na strani ulaganja pruža mogućnost veće očekivane zarade u usporedbi s depozitom u banci”, pojašnjava direktorica platforme.

Sve veća potražnja za fintechom

Jedan od začetnika razvoja fintech usluga u Hrvatskoj je upravo servis mojeRačun koji je sudjelovao na razvoju PlatiMe, a u ovoj godini najavljuju i neka nova rješenja koja bi dodatno trebala inovirati fintech ponudu na domaćem tržištu. No, Kolak ističe kako se, što se tiče PlatiMe, najviše oslanjaju na business inteligence usluge najvećeg domaćeg informacijskog posrednika.

”Budućnost razvoja i rasta gospodarstva, upravo kroz jačanje subjekata koji ga čine, leži u implementaciji rješenja koja mogu osigurati pravovremene, točne i ažurne podatke o stanju na tržištu. Naši korisnici to su dobili kroz mojBI, bonitetni servis koji u jednom kliku pruža informacije o više od 60 financijskih i poslovnih pokazatelja za 300.000 subjekata u Hrvatskoj”, ističe Kolak.

Nema ‘loših dugova’

Upravo zbog navedenog, dodaje, na PlatiMe nema mjesta za takozvane loše dugove jer se prodaju isključivo nedospjeli eRačuni, a svaki primatelj eRačuna se može odmah provjeriti.

“Svaki eRačun poslan putem servisa mojeRačun prolazi automatsku provjeru je li korisnik u blokadi ili je bio u blokadi nedavno te koliko dugo. Dostupni su i drugi bonitetni pokazatelji, različita izvješća, ali i podaci o zaposlenicima te drugi pokazatelji uspješnosti poduzeća”, pojašnjava.

Podaci se unutar mojBI ažuriraju svakodnevno, što sudionicima na platformi omogućuje da kroz ažurne i relevantne informacije smanje rizik i unaprijede poslovanje, odnosno lakše donesu odluku s kim će surađivati na PlatiMe i izvan njega. “Koristeći se uslugom mojBI, uz vlastitu procjenu i analizu rizika, statistika naplaćenih potraživanja za otkupitelje je u prošloj godini bila 100 posto”, pojasnila je Tea Kolak, direktorica platforme PlatiMe.

Jačanje gospodarstva

Na uspjeh fintech usluge PlatiMe, pokazala je praksa, utjecalo je to što poslovni subjekt mogu naplatiti svoja nedospjela potraživanja već u danu izdavanja eRačuna i tako ne samo očuvati likvidnost, nego priskrbiti svježi kapital koji mogu odmah uložiti u daljnje poslovanje ili uložiti višak kapitala kako bi na njemu dodatno zaradili. I jedni i drugi, zaključuje Kolak, zahvaljujući pojačanom cash-flowu unutar svoje kompanije, izravno utječu na brži oporavak gospodarstva.

* Sadržaj omogućio mojeRačun

New Report

Close