Dugogodišnja suradnja s licenciranim partnerima Schüco i Jansen, međunarodno vodećim proizvođačima te razvoj njihovih proizvoda, temelj su našeg liderstva u novim tehnologijama i inovacijama

Autor: PD VL native tim , 22. ožujak 2022. u 09:00
Emir Vehabović, direktor tvrtke AluKönigStahl Hrvatska/R. Anić/PIXSELL

Emir Vehabović, direktor tvrtke AluKönigStahl Hrvatska, vodećeg dobavljača aluminijskih, čeličnih i PVC sistema u zemlji, govori o velikoj obljetnici tvrtke, digitalizaciji, inovativnim rješenjima te budućim planovima tvrtke.

AluKönigStahl je obiteljska tvrtka koja se već četiri generacije nalazi u privatnom vlasništvu, a osnovana je 1864. godine. Mnogi njeni zaposlenici, kao i partneri, već su desetljećima povezani s tvrtkom. To je odraz njenog kontinuiteta, pouzdanosti i ustrajnosti – kvaliteta koju je AluKönigStahl oduvijek iznimno cijenio.

Grupa König specijalizirala se za aluminij, čelik i PVC sisteme od kraja 1950-ih te je do danas ostala jedna od vodećih europskih dobavljača. Svoj uspjeh izgradila je na prvoklasnim proizvodima svojih partnera Schüco, Jansen i Warema, opsežnm know-how-om te iskusnim stručnim zaposlenicima.

Prisutna je u 17 zemalja, a u Hrvatskoj postoji od 1997. godine. S Emirom Vehabovićem, direktorom AluKönigStahl d.o.o. Hrvatska, razgovarali smo o 25 godina poslovanja u Hrvatskoj, liderstvu na tržištu, digitalizaciji i inovativnim rješenjima te poslovnim izazovima i budućim planovima tvrtke.

AluKönigStahl je u Hrvatsku stigao 1997. godine. Je li tvrtka već bila poznata na ovom području i kakav je bio početak poslovanja?
AluKönigStahl je u Hrvatskoj prisutan već punih 25 godina, Sve te godine obilježilo je puno marljivog rada, znanja, usavršavanja, sposobnosti i kreativnosti svih naših zaposlenika, ali i suradnika, što je i rezultat našeg liderstva i uspjeha na tržištu.
Pri samom osnutku tvrtka je imala samo tri zaposlenika. S vremenom se naravno taj broj povećavao i postavljeni su dobri temelji današnjeg poslovanja. Godine koje su uslijedile bile su ispunjene predanim radom i ostvarivanju vizije poduzeća, a to je postati vodeći dobavljač aluminijskih, čeličnih i PVC sistema u zemlji.
S jasnom vizijom, odlučnošću i predanošću svih, uspješna budućnost nam je bila osigurana. Postali smo lider na tržištu, cijenjeni suradnik i partner u branši s visoko motiviranim timom od 23 zaposlenika.

Što ste novo donijeli na domaće tržište, jesu li vaši proizvodi brzo našli put do kupaca?
Intenzivna suradnja s našim dugogodišnjim licenciranim partnerima Schüco i Jansen, međunarodno vodećim proizvođačima, te razvoj brojnih proizvoda, temelj su našeg liderstva u novim tehnologijama i inovacijama. Upravo takav stav, pristup i suradnja s arhitektima, projektantima, prerađivačima i investitorima kojom ih povezujemo u cilju uspješnosti projekata dio je naše današnje uspješnosti.
Uz navedenu suradnju, najnoviju tehnologiju i know-how pokazali smo put koji danas nama predstavlja standard, koji i dalje unaprjeđujemo, jer da biste ostali lider, put inovacija je neprekidan.
Arhitektima i projektantima pružamo tehničku podršku prilikom projektiranja, planiranja i ostvarivanja njihove kreativne slobode u skladu sa željama njihovih klijenata. Dakle, nudimo know-how pri realizaciji arhitektonskih ideja. Privatnim investitorima nudimo sistemska rješenja za ostvarivanje održive pozitivne bilance projekta, a pri tome im pokušavamo osigurati i udobno životno okruženje, energetsku učinkovitost i jedinstven dizajn.
Prerađivačima, našim kupcima-partnerima, pružamo podršku i suradnju kroz procese – odabira sustava, izrade i montaže. Zajedno s inovativnim proizvodima i pametnim rješenjima stvaramo učinkovite radne procese.

25

godina uspješnog poslovanja tvrtke AluKönigStahl Hrvatska

Koliko je u vašoj branši bitan razvoj novih tehnologija i inovativnih materijala? Mogu li se usporediti proizvodi od prije 25 godina s onim današnjim?
Za AluKönigStahl i cijelu branšu, iznimno je bitan razvoj novih tehnologija. Razdoblje od 25 godina u smislu tehnoloških rješenja je dug period. Proizvodi onda i danas su usporedivi jedino po osnovnom materijalu i samoj funkciji. Sve ostalo je napredak kroz razvoj koji je uvjetovan i sve strožim zahtjevima i normama.
Napredak i zahtjevi se nadopunjuju tehnološkim rješenjima za koje bismo prije 25 godina rekli da su nemogući za izvođenje. Naše iskustvene vrijednosti oblikuju naše poslovanje kako danas tako i u budućnosti, a naša podrška prema njima je da oni uz nas postignu svoj maksimum.
Naši partneri ne samo da odlučuju hoće li neki sistem biti prihvaćen na tržištu, već uz to daju i napomene za potencijalni razvoj. Neminovno je da digitalna rješenja značajno mijenjaju procese današnje gradnje. Međutim, uz naše djelatnike koji svojom strašću, stručnošću i iskustvom zajedno sa svim našim suradnicima i partnerima i dalje uspijevamo širiti svoju tržišnu poziciju, tehnologiju i usluge.

Osim sustava za prozore i vrata, zastupate i mnoge druge proizvode i rješenja za domove. Možete li ukratko istaknuti one najbitnije?
Teško je istaknuti sistem koji je najbitniji. Svaki sistem je jedinstven i poseban te svojim dizajnom prostor za življenje čini ugodnijim i ljepšim. Za nas društvene i tehnološke promjene znače zajednički rad na dizajniranju sigurnih, zdravih i održivih životnih i radnih okruženja za globalno umreženo društvo.
Aktivno oblikujemo budućnost graditeljstva svojim pionirskim rješenjima. Uz izvrsne proizvode i digitalne usluge, zajedno s našim partnerima možemo postići održivu, modernu arhitekturu.

U gradnji je danas jedan od glavnih imperativa održivost. Kako vaši proizvodi odgovaraju na taj izazov?
Mišljenja smo da održivost nije trend – već stav. AluKönigStahl uz svoje licencirane partnere nudi širok raspon rješenja za izgradnju zgrada budućnosti. Ovdje bih želio istaknuti Cradle to Cradle filozofiju koja je temelj za razvoj svih Schüco proizvoda. Kada je riječ o implementaciji načela Cradle to Cradle u građevinskom sektoru, Schüco prednjači s 48 sustava certificiranim sa statusom Silver i 9 sustava certificiranim sa statusom Bronze.
Cradle to Cradle označava cikluse materijala koji ne štete ljudima ili okolišu. Mogućnost recikliranja bez ikakvog gubitka kvalitete ovdje postaje ključni čimbenik, a zgrada kao zaliha sirovina budućnosti. Ovo načelo je temelj za razvoj svih proizvoda u Schüco-u. Svi Schüco sustavi s certifikatom Cradle to Cradle dostupni su kao standard bez dodatnih troškova. Jansen čelični sustavi također imaju visoke ekološke standarde i nagrađeni su ekološkim deklaracijama proizvoda specifičnim za industriju.

Koliko arhitekti i investitori znaju biti zahtjevni u pogledu individualizacije pojedinih proizvoda? Koliko im se može izaći u susret i možete li navesti neke primjere?
Svaki projekt je izazov sam po sebi. Što je projekt zahtjevniji, to smo mi više predaniji i motiviraniji. Suradnja našeg tima u Hrvatskoj sa stručnjacima iz Beča, Schüca, Jansena i Wareme, pomaže nam da u takvim projektima ispunimo sva očekivanja svih sudionika u procesu gradnje. Tada su naše iskustvo, znanje, snaga i timski rad uvijek dodana vrijednost koja su ključ našeg uspjeha.

Koliko su vaši proizvodi prisutni u Hrvatskoj, gdje su sve ugrađivani i korišteni?
S obzirom na to da smo sve ove godine lideri na tržištu, prisutni smo svuda te se naši proizvodi nalaze na većini poslovnih i stambenih zgrada, hotela i ostalih turističko-ugostiteljskih objekata, trgovačkih centara, školama, vrtićima i ostalim odgojno-obrazovnim ustanovama, zdravstvenim ustanovama, vjerskim objektima, privatnim kućama itd.
Doista je veliki broj naših referenci na kojima su ugrađeni naši proizvodi. Svaki taj objekt je poseban, nama drag i ponosimo se sa svima njima. Na nekima je stvarno bilo izazovno raditi. Na primjer, u prvim godinama našeg osnutka započela je izgradnja poslovnih zgrada u Hrvatskoj i započeo je trend ugradnje ‘element fasada’.
Tu bih mogao izdvojiti tada veće značajne objekte: Hoto tower, Euro tower, VMD centar, Grand centar, Fingo (SPAZ) tower, Zagreb tower, Agram tower itd. Nakon poslovnih zgrada i krize 2008. započelo je investiranje u turističke projekte i suradnja s mnogim velikim turističko-hotelijerskim tvrtkama Maistra, Valamar rivijera, Dogus Grupa, Radisson Blu, Imperial Rab, Libiurnia rivijera hoteli, Ugo oprema, Lukšić grupa, Jadranka hoteli i mnogi drugi investitori turističkog sektora.
Nakon odličnog razdoblja u turističkom sektoru, započinjemo intenzivno raditi i na privatnim investicijama gdje naši premium proizvodi pronalaze put do kupaca.
Modernom arhitekturom privatni investitori žele svoj unutrašnji prostor stopiti s vanjskim prostorom, imati beskrajni pogled, što tanje okvire i pragove bez prepreka. Također i u tom segmentu ponudili smo širok spektar kliznih sistema koja su zadovoljavala i najzahtjevnije želje investitora. Do danas naša mreža kontakata, suradnika i partnera prožeta je na mnoge sektore.

Na kojim projektima trenutno radite i imate li već neke nove dogovorene?
Kod nas nema pauza. Projekti se samo izmjenjuju, ovisno u kojoj su fazi – projektiranja ili izvođenja. Trenutno radimo na razradama novih budućih projekata i paralelno pratimo izvođenje nekih velikih projekata od strane naših partnera prerađivača. Tu bih istaknuo nekoliko većih projekata Petram Resort u Savudriji, hotel View na otoku Braču, Upravna zgrada Podravke, nekoliko stambenih zgrada u Zagrebu itd.

U Hrvatskoj se očekuje i veliki val obnove od potresa – ima li tu mjesta za AluKönigStahl?
Obnova od potresa – to je jedna velika tema gdje ima prostora ne samo za AluKönigStahl već i za sve ostale sudionike u građevini. Smatram da smo svi u branši jedinstveni po tom pitanju i spremni poduzeti potrebne korake na obnovi svih sredina pogođenih potresom. U ovom segmentu osim naših standardnih sistema istaknuo bih posebno sisteme namijenjene za obnovu povijesnih zgrada u skladu sa zahtjevima održivosti i energetske učinkovitosti.

Kako vidite razvoj proizvoda koje zastupate, može li se predvidjeti u kojem će smjeru ići tehnologija i materijali?
Razvoj poput urbanizacije, globalizacije i digitalizacije – u kombinaciji sa željom za udobnošću, dizajnom i održivošću, ali i sigurnošću i zdravljem zasigurno će sve to oblikovati budućnost naše industrije
. Zajedno s našim partnerima mi već radimo na ispunjavanju ovih složenih zahtjeva s tržišta sutrašnjice na najbolji mogući način. Time pridonosimo aktivnom oblikovanju budućnosti graditeljstva. Bilo da se radi o jednostavnom pristupu, inteligentnom umrežavanju ili izgradnji visokih zgrada, naša holistička rješenja i usluge za stambene i poslovne projekte, kao i digitalizacija i proizvodnja, inovativni su i revolucionarni.
Mi izazove tržišta vidimo kao svoje prilike te sa svojom raznolikom paletom proizvoda, pojedinačnim digitalnim uslugama i rješenjima izrade po mjeri, jesmo snažan partner, kako danas tako i u budućnosti.

Koliko je epidemija utjecala na vaše poslovanje, osjeti li se već neki optimizam?
Definitivno, epidemija je 2020. utjecala na globalnu ekonomiju, a s time naravno i na naše poslovanje. Bila je doista izazovna nova situacija u kojoj smo se našli i na koju smo se morali brzo prilagoditi. Tada nije bilo drugog izbora već se doslovno preko noći prilagoditi svemu i usmjeriti se kroz digitalizaciju i nastaviti obavljati svoje poslovanje najbolje što možemo.
Prilagodili smo se i to uspješno. Naša komunikacija prema suradnicima i partnerima bila je još intenzivnija i produktivnija. Koristeći sve digitalne alate održavali smo online webinare i edukacije prema svim sudionicima iz građevinske branše – prema arhitektima, građevincima, prerađivačima.
Suradnja s projektantima i partnerima prerađivačima nije niti na trenutak zastala. Distribucija i logistika pronalazile su svoje nove kanale za nesmetano odvijanje. Jednom riječju naše poslovanje bilo je profesionalno i uspješno bez obzira na prepreke na koje smo nailazili.

Osjeti li se već neki optimizam?
Naravno. Racionalni optimizam pokretač je svakog ulaganja u investicije i razvoj, kako u branši tako i svim poslovnim situacijama. Sada je to potrebno više nego ikad, obzirom na situaciju u kojoj se nazire kraj pandemiji Covida-19.

Uvijek gledamo kroz optimizam, no život je kompleksna stvar te na žalost sad imamo i novi moment nastao ratom u Ukrajini. Svakako će to utjecati na poslovanje svih u branši, no želja za mirom i prosperitetom mora biti nit vodilja ka prekidu sukoba i optimistično okretanje ka novim poslovnim izazovima.

New Report

Close