Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Vrijeme ‘šljakera’ je na zalasku

Dolazi vrijeme stratega i prijelomna točka u poslovanju: Jeste li konj ili jahač?

Fascinacija idejom da AI može kreirati 1000 oglasa u minuti promašuje poantu. Što će vam 1000 oglasa ako niti jedan ne pogađa cilj?

Autor: David Peranić
08. rujan 2025. u 20:00
Foto: Pixabay

Već sada postoje liste poslova na koje umjetna inteligencija utječe, a marketing je visoko na njima. Ugledni izvori poput Washington Posta već već analiziraju koji će poslovi biti najviše transformirani. Ali ovo nije poziv na strah, već na akciju. Oni koji prvi usvoje umjetnu inteligenciju i iskoriste je za podizanje svog rada na višu razinu, steći će odlučujuću prednost. S razvojem umjetne inteligencije, polako prolazi vrijeme “šljakera” i dolazi vrijeme stratega, a u ovoj revoluciji još možete birati hoćete li biti konj ili jahač…

Kako AI (ne) može pomoći?

Ključ je u razumijevanju gdje je AI briljantan, a gdje može opasno griješiti. Dvije su ključne “pomoći” AI-a.

Za hipotetske odgovore i “brainstorming” – DA. Trebate li sagledati problem iz deset novih kutova ili generirati kreativne ideje za kampanju? AI može ponuditi širu sliku od pojedinca i poslužiti kao nevjerojatan izvor inspiracije. Preporučuje se upotreba AI alata za zadatke kao što su “brainstorming”, pilot testiranje i usavršavanje eksperimentalnih materijala.

Za egzaktne odgovore i podatke – OPREZ. Ako trebate precizne izračune i analize, umjetna inteligencija može biti dobar pomoćnik u učenju kako ćete doći do tih odgovora, ali ne i konačni izvor. Umjetna inteligencija može halucinirati, a vi ne želite donositi ključne odluke na temelju lažnih informacija.

Mit o 1000 oglasa u minuti

Fascinacija idejom da umjetna inteligencija može kreirati 1000 oglasa u minuti promašuje poantu. Što će vam 1000 oglasa ako niti jedan ne pogađa cilj? Vaš cilj nije količina, već rezultat. Nebitno je jesu li dva ili tisuću oglasa, i je li ih kreirao čovjek ili AI – važno je utječe li sav taj trud na profit. Ako kupac ne može raspoznati razliku, svejedno mu je tko je radio oglas. No, ako očigledno primijeti da sav sadržaj dolazi od umjetne inteligencije, može se dogoditi pad povjerenja.

Kao stručnjaci za digitalni marketing, redovito pratimo istraživanja i trendove u marketingu, te dijelimo spoznaje na LinkedInu, a od ove godine pomažemo na tom području i kroz online mentorski program “Uspješno razvijte digitalno poslovanje”. Program je osmišljen kako bi direktorima i voditeljima marketinga dao sustav za donošenje dobrih marketinških odluka, a unutar modula “AI” direktno obrađuju donošenje kvalitetnijih marketinških odluka uz pomoć AI alata.

Razvojem AI alata širi se zabluda da je moguće zamijeniti pravo istraživanje tržišta s “umjetnim AI ispitanicima”. Znanost kaže – nipošto.

Najnoviji znanstveni rad (objavljen u kolovozu 2025.) pod nazivom “Large Language Models Do Not Simulate Human Psychology” jasno upozorava da AI modeli ne mogu replicirati psihologiju stvarnog “nesavršenog” čovjeka. Istraživanje je pokazalo da su AI modeli nepouzdani, osjetljivi na minimalne promjene u postavljanju pitanja, a različiti modeli daju potpuno različite odgovore. Oni generaliziraju na temelju tekstualne sličnosti, a ne stvarnog semantičkog značenja, što ih vodi do pogrešnih zaključaka.

Osim toga, “AI ispitanici” se ponašaju savršeno, uvijek odmorni, koncentrirani, iskreni i spremni za suradnju. Ali oni ne kupuju vaše proizvode. Vaši stvarni kupci su nesavršeni pojedinci – dekoncentrirani, umorni, te pamte tek djelić vaše poruke dok su bombardirani stotinama drugih. Ali na kraju dana, oni su ti koji kupuju od vas i donose novac.

Intuicija i strategija

Razumijevanje gdje AI staje, a gdje počinje ljudska vještina, intuicija i strategija, odvojit će pobjednike od prosječnih u narednim godinama.

AI nije vaš novi strateg. AI je vaš moćan pomoćnik ako ga koristite ispravno. AI je kao konj, a vi ste jahač koji koristi njegovu brzinu i snagu da stigne iz točke A u točku B. Ali tog “konja” vi morate voditi. I morate znati prema kojem cilju ga vodite. Iskoristite ga za inspiraciju, za automatizaciju repetitivnih zadataka i za širenje vidika. A strategiju, razumijevanje ljudske psihologije i konačne odluke prepustite onome tko jedini snosi odgovornost za rezultat – vama.

Ako želite naučiti kako postati “jahač” u AI revoluciji i staviti umjetnu inteligenciju u službu vaših marketinških rezultata na siguran način, vrijeme je da investirate u novo znanje. Za one koji su spremni razmišljati strateški, najbolje tek dolazi.

Autor: David Peranić
08. rujan 2025. u 20:00
Podijeli članak —

New Report

Close