Kada razmišljate o namještaju, Sjeverna Irska vam sigurno neće pasti na pamet. Međutim preko četrdeset i pet godina u gradiću Newry koji graniči s Republikom Irskom, izrađuje se suvremeni namještaj koji je svojim unikatnim “chic” stilom i beskompromisnom kvalitetom osvojio New York.
Sve je započelo 1979. godine kada su se bračni par Brian i Rosie McGuigan vratili iz Danske i odlučili pokrenuti brend Orior u diskretnoj “craft” trgovini. Temelj za inspiraciju bila im je kombinacija skandinavskog dizajna i njihovog irskog naslijeđa. Ideja je bila izrađivati moderno dizajnerske komade namještaja koristeći tradicionalne tehnike i fino uglađene završnice.
Svojom predanošću i marljivim radom od samog početka posao su zasnovali na lokalnim majstorima, najkvalitetnijim materijalima i najboljim snabdjevačima.

Suština je u detaljima
Tijekom godina Orior su uzdigli mnogi graditelji i majstori od kojih su neki još uvijek tu od samih početaka. Kreativni proces brenda zasniva se na dinamičnoj suradnji dizajnera i majstora koji izrađuju namještaj te vješto balansiraju formu i funkcionalnost. S najvećom pažnjom za detalje, isključivo se jedan komad namještaja izrađuje odjednom – respektirajući ravnotežu između irske baštine i suvremenog štiha.
Stilski govoreći, Orior namještaj uključuje ples između svijetlo obojenih, baršunastih tkanina, tamno-zelenih nijansi mramora i ulaštene drvenarije. Orior se s vremenom vrlo dobro pozicionirao među vodećim dizajnerima interijera kao što je Martin Brudnizki koji je angažirao Orior da izradi unikatne komade namještaja za poznati londonski klub Annabel’s. Međutim pod vodstvom sina Ciarana McGuigana, poslovanje Oriora posljednjih desetak godina itekako je uznapredovalo.
Osvajanje Amerike
McGuigan 2013. godine preuzima kormilo tvrtke kao kreativni direktor te 2019. godine u New Yorku otvara izložbeni salon s originalnom kolekcijom svojih roditelja od dvadeset i dva komada namještaja – uključujući fotelje, sofe, stolove i stolice i kredence.
Istovremeno, McGuigan na američko tržište izlazi sa strategijom obnovljene vizije brenda u kojoj se posvećuje ne samo dizajniranju već brendiranju i prodaji. Proizvodnja i dalje ostaje u Sjevernoj Irskoj dok je glavni fokus plasmana američko tržište koje danas predstavlja 87 posto ukupne prodaje. Uz izložbeni salon na New Yorškom donjem Manhattanu, 2022. godine otvaraju još jedan u Sohu sa selekcijom novih komada namještaja.

Lokalni pečat otmjenosti
Danas se Orior vrlo snažno bazira na lokalnim materijalima koji su okosnica irskog kulturnog naslijeđa, kao što je primjerice vađenje Connemara mramora iz lokalnih kamenoloma. Radi se o vrlo rijetkom mramoru koji je nastao prije 1.6 milijardi godina. Takvi materijali ne samo da komuniciraju povijesnu konotaciju već svojim raritetom u svijetu i teksturom pridonose dekorativnoj vrijednosti. Svaki element Orior namještaja priča priču za sebe. Ali onu otmjenu – raskošan baršun, elegantne kićanke, luksuzne presvlake i fini gumbovi.
Također, kroz cijeli namještaj, zavjese ili tepihe provlači se upečatljiva ženstvena nit – pa čak imena poput Lia za fotelju s dugim i valovitim naslonjačem, Livia za elegantni tabure ili Mara za kredencu s detaljima kamena i bronce.