Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Osnivači i nasljednici: Priče obiteljskog biznisa
Osnivači i nasljednici

Oganj: Digitalni iskorak predvodnika industrije ispisa

Obilježavaju 35 godina rada i 10 godina pod vodstvom Ane Škeve Boiko.

Autor: Ivija Bernatović
01. kolovoz 2025. u 10:14
Ana Škeva Boiko direktorica je i vlasnica obiteljske tvrtke Oganj/Sandra Šimunović/PIXSELL

U novoj epizodi podcasta “Osnivači i nasljednici”, ugostili smo Anu Škevu Boiko, direktoricu i vlasnicu obiteljske tvrtke Oganj, koja ove godine obilježava 35 godina postojanja i deset godina pod Aninim vodstvom. Riječ je o lideru u industriji ispisa, poznatom po personaliziranim rješenjima i kontinuiranoj težnji uvođenju naprednih digitalnih tehnologija i inovacija koje mijenjaju način na koji korisnici pristupaju ispisnim uslugama. No, ovo nije priča samo o poslovnim brojkama – nego i o emociji, odgovornosti, gubitku i preuzimanju kormila u najtežim trenucima.

Ana pripada drugoj generaciji obiteljskog biznisa koji su s velikom vizijom, bez ikakve pozadine i sa snažnom poduzetničkom voljom osnovali njezini roditelji. Priča je to o dvoje mladih i vrijednih ljudi koji su svojim trudom i velikom strašću stvorili nešto veliko.

Važna uloga majke

Promjena vodstva nije se dogodila kako je bilo planirano. Život je imao druge planove – otac, osnivač tvrtke, prerano je preminuo nakon kratke i teške bolesti. Unatoč postojećem tranzicijskom planu, stvarnost je bila drugačija. Ana se sjeća trenutka kad je shvatila ozbiljnost situacije. U bolničkoj sobi otac joj je izgovorio jednostavan, ali snažan savjet: “Mala, glavu gore. Guraj naprijed, dan po dan”. Bio je to trenutak, ali i savjet pun povjerenja koji je obilježio njezin poduzetnički put. Ana ističe da njihovu priču ne želi prikazati kroz prizmu žaljenja, već s ponosom – jer upravo emocija i život utkane su u svaki poduzetnički korak koji je slijedio.

Poduzetništvo je sjajno. Osjećaj da nešto stvaraš je neprocjenjiv. S pravim ljudima i okruženjem – nebo je granica.

Prvi tjedni nakon preuzimanja bili su tihi, ali intenzivni. Sastanci s investitorima, bankama, klijentima – preko noći je odrasla.

“Poduzetništvo ne poznaje ni radost ni tugu. Sve ide dalje”.

I upravo ta neumoljivost tržišta bila je test – hoćeš li uspjeti ili ne. Ključ je, kaže Ana, bio u okruživanju kvalitetnim ljudima i spremnosti na učenje.

Jedna od značajnih odluka koje pamti dogodila se dok joj je otac još bio živ. Htjela je redizajnirati logo tvrtke. Pripremila je prezentaciju, no sastanak je trajao tri sekunde – odgovor je bio “ne”. Ipak, kad je sama preuzela vodstvo, pristupila je promjenama s velikim strahopoštovanjem.

Oganj je kroz godine rastao, ali nije zaboravio korijene. Tradicija i inovacija isprepleću se u svakom segmentu poslovanja.

“Ako si svoj i ako imaš autentičnost, teško je to kopirati”, poručuje Ana. Upravo je ta autentičnost ono na čemu Oganj i dalje gradi svoje temelje.

U privatnom i poslovnom balansu, ključnu ulogu imala je majka – posrednica, smirena sila i oslonac. I sama duboko uključena u rad tvrtke, kasnije se posvetila unucima i mirovini, ali ostala je važna figura u životu obitelji.

“Nema tog izazova koji se ne može riješiti kad smo zajedno”, ističe Ana.

Oganj je kroz godine rastao, ali nije zaboravio korijene/Sandra Šimunović/PIXSELL

Učenje na pogreškama

Odrastanje uz oca koji je istodobno bio i mentor i nadređeni nije bilo lako. Prvih nekoliko godina borila se s tim da ne doživljava svaku kritiku osobno.

“Nisam imala nikakav povlašteni tretman, možda čak i stroži. Ali to me pripremilo za ono što me čekalo”.

Danas ima tim i ljude kojima vjeruje, što smatra jednom od najvećih snaga svakog lidera.

Kad razmišlja o prošlosti i budućnosti, ponosna je na roditelje koji su došli u Zagreb i pokrenuli sve…

“Budi svoj – to su me naučili. I to je vrijednost koju i danas nosimo”.

Budućnost Ognja vidi kao stabilnu, ali fleksibilnu – prilagodljivu trendovima, ali čvrsto ukorijenjenu u kvalitetu i autentičnost. Poruke koje šalje osnivačima i nasljednicima duboke su i iskrene:

“Vrijeme ne treba podcijeniti. Ne trebaju svi odmah ući u obiteljski biznis. Dobro je steći iskustvo izvan njega. Nije rješenje ni odugovlačiti. Morate probati da biste znali je li to za vas – i to je vaša odgovornost, i prema sebi, i prema roditeljima, i prema svima koji su gradili firmu”.

Na pitanje što bi promijenila da se može vratiti deset godina unatrag, bez razmišljanja kaže – “ništa”. Bilo je pogrešaka, emotivnih odluka, ali sve su oblikovale put do danas. “Ne stavljajte djecu pod stakleno zvono – najbolje učimo iz vlastitih pogrešaka”.

Za sve koji razmišljaju o ulasku u obiteljski biznis, poruka je jednostavna: “Poduzetništvo je sjajno. Osjećaj da nešto stvaraš je neprocjenjiv. S pravim ljudima i okruženjem – nebo ti je granica”.

* Autorica je voditeljica Centra za obiteljsko poduzetništvo na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa

Autor: Ivija Bernatović
01. kolovoz 2025. u 10:14
Podijeli članak —

New Report

Close