Razvojem novih tehnologija gotovo iz dana u dan svjedočimo novim proizvodima koji nam na razne načine olakšavaju život i omogućuju da neke stvari i usluge dođu brže. U svemu tome tvrtka Informatika Fortuno iz Vinkovaca otišla je korak dalje spajanjem moderne tehnologije, informatike i tradicije. Naime, oni u svojoj ponudi već neko vrijeme imaju razne info pointe, odnosno drvene proizvode koji u svojoj unutrašnjosti imaju NFC čipove i/ili pametne QR kodove putem kojih građanima mogu ponuditi najrazličitije informacije i usluge. Trenutačno u ponudi ima šest malih i tri velika info pointa kojima je svima zajednički moderan i privlačan dizajn i to da su proizvedeni od kvalitetnog slavonskog hrasta. “Postoje još neke tvrtke koje rade slične proizvode, ali nijedna, koliko znamo, koja u tom tradicionalnom dijelu koristi slavonski hrast. Upravo zato smo jedinstveni i postali prepoznatljivi na tržištu. Naši drveni info pointovi samo da su lijepi i moderni nego i iznimno kvalitetni te i trajni”, kaže Mario Levanić koji je suvlasnik ove vinkovačke tvrtke.
Dodatna zarada
Pojašnjava kako je to jedan od segmenata s kojima se bave napominjući da su njihovi proizvodi ponuđeni u gradovima, općinama, hotelima, muzejima, nacionalnim parkovima, turističkim zajednicama i mnogim drugima. Drveni info pointi ove vinkovačke tvrtke već se mogu vidjeti na lokacijama poput zelenog digitalnog parka Papuk u Vinkovcima. Veliki drveni info pointi visine su 120 i 220 centimetara.

“Oni mogu koristiti solarnu energiju, imati svoju bateriju te ugrađen niz senzora koji mogu prikupljati i slati podatke (kvaliteta zraka, broj prolaznika i slično). Naša info točka se aktivira nakon što posjetitelj mobitelom prijeđe na odgovarajuće mjesto, prisloni uređaj ili skenira QR kod. Tada se pali sučelje s informacijama koje smo predvidjeli i unijeli u softver i koje se mogu listati i pregledavati”, pojašnjava Levanić.
Na isti način rade i mali drveni info pointovi koji imaju tu prednost da ih se može držati na stolovima, u kafićima, unutar hotelskih soba ili pak dijeliti kao suvenire ili poklone. I oni rade na slučaj način s tim da skeniranjem QR koda ili prislanjanjem mobitela na dio gdje se nalazi ugrađeni NFC čip sadržaj se pregledava na ekranu mobitela. “Tu također možemo ubaciti najrazličitiji sadržaj, pa i cijene, ako to netko želi. Korištenje naših info točaka korisnicima se može omogućiti da dodatno zarade na način da dobivaju proviziju od unajmljivanja vodiča ili preprodavanja raznih drugih sadržaja. U svakom slučaju, s kupcem dogovaramo što želi i njegove želje ugradimo u softver”, pojašnjava Levanić. Kako bi proizvodi bili još posebniji, na njima se ispisuje naziv tvrtke ili brenda. Sve to što Informatika Fortuno nudi svojim kupcima već se može pronaći po raznim hotelima i parkovima, a neki od njih se i izvoze. Cilj im je da se “pokrije” čitava Hrvatska, ali i da se papir koristi u što manjoj mjeri. Dodatna prednost te vinkovačke tvrtke je što imaju vlastitu korisničku službu koja radi sedam dana u tjednu i vrlo brzo rješava nastale probleme s obzirom na to da imaju punu kontrolu nad svojim proizvodom. Važno je znati i da za svoje proizvode koriste slavonski hrast te da im dijelove isporučuje lokalna tvrtka koje onda sklapaju. Napravljeni su tako da se spojevi gotovo i ne vide pa su proizvodi trajni, a kako kaže Levanić, velika im je prednost što nema CO2 otiska što je važno za budućnost kada će se sve više gledati na to.
Krenuo i izvoz
U isto vrijeme rade i na daljnjem usavršavanju drvenih pointova koristeći sve više i umjetnu inteligenciju. U planu je da info point, preko kamere koja će biti postavljena u njega, prepozna radi li se o muškarcu ili ženi, pa čak i koliko je osoba stara. U odnosu na te podatke osobi koja aktivira info point na ekranu će nuditi sadržaj namijenjen toj skupini ljudi. Tako se, primjera radi, muškarcima neće prikazivati sadržaj namijenjen ženskoj populaciji i obratno, a onim starijim posjetiteljima će se nuditi sadržaj drugačiji u odnosu na mlađe.
“To ćemo uskoro ponuditi. Proizvod je naš, kao i sam softver i možemo ga prilagoditi kako god želimo i u kojem god smjeru želimo”, ističe Levanić.
Inače, tvrtka Informatika Fortuno osnovana je prije 17 godina i trenutačno zapošljava 27 osoba. Krenuli su od nule te ubrzo nakon osnivanja preživjeli i veliku ekonomsku krizu što ih je, kako kažu, dodatno ojačalo i pripremilo za daljnje izazove. Kada je riječ o ponudama u turizmu, osmislili su svoj sustav upravljanja sadržajem koji omogućuje, primjerice, svim hotelima da nakon što osoba bukira svoj boravak u njemu preko njihovog softvera može dogovarati ostale usluge u hotelu, izlete, prijaviti kvar…
E-računi nose poslove
U tvrtki imaju organiziran tim ljudi koji se bave osmišljavanjem i razvojem novih proizvoda. Dio tvrtke bavi se i razvojem poslovnog softvera za maloprodaju i veleprodaju, proizvodnju kasa, praćenje radnih naloga… Ta će tvrtka uskoro biti pod dodatnim udarom s obzirom na to da će od 1. siječnja 2026. godine sve tvrtke morati slati e-račune i imati e-arhivu. Softver koji prodaje Informatiku Fortuno sve to ima riješeno uz neizostavnu stalnu korisničku podršku što je kod ovakvih poslova iznimno važno.