Središnja vlast godinama je intenzivno ulagala u izgradnju autocesta i obnovu državnih cesta. Istovremeno, mreža županijskih i lokalnih cesta, iako one čine čak 68 posto svih javnih cesta u Hrvatskoj, bila je zapostavljena. Brojke su poprilično jasne – u Županijskim upravama za ceste (ŽUC) jedna zaposlena osoba odgovorna je za 92,3 kilometra ceste, dok u HAC-u jedan zaposlenik odgovoran za samo 3,4 kilometra ceste.
O problemima stanja županijskih i lokalnih cesta govori se od samog početka funkcioniranja ŽUC-eva, koji su preuzeli preko 18.000 kilometara županijskih i lokalnih cesta. Od toga je ŽUC Zagrebačke županije preuzeo preko 1500 kilometara u stanju bez potrebne tehničke dokumentacije – projekata građevinske dozvole, uporabnih dozvola i bez upisa u katastar i gruntovnicu). Te su ceste neadekvatno izgrađene i po dimenzijama i konstruktivnoj nosivosti, što je protivno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama koji traži da su sve ceste s dva prometna traka (minimalno pet metara širine) i nosivosti od 11,5 tona po osovini za županijske ceste, odnosno šest tona za lokalne.