Do 2020. bit ćemo prisutni u 50 gradova i općina i imati više od 50.000 korisnika

Foto: NextBike Foto: NextBike

Ove godine uveli su 6 novih destinacija, oko 25 stanica i 150 bicikala, a već je ugovorena implementacija još 7 novih gradova s više od 200 bicikala za proljeće 2019..

S Krešimirom Dvorskim, direktorom Sustava javnih bicikala, razgovarali smo o održivoj mobilnosti, integriranom javnom prijevozu te rezultatima i ciljevima nextbikea.

Polako završava ovogodišnja nextbike sezona, kako ste zadovoljni ovogodišnjim rezultatima? Da li se bicikliralo više nego lani?
Godinu završavamo s 24 nextbike grada i dodatnih 7 dobivenih javnih natječaja tako da proljeće 2019. godine započinjemo s ukupno 31 gradom u Hrvatskoj, Sloveniji te Bosni i Hercegovini. U nekim gradovima smo i proširili mrežu stanica i povećali broj bicikala. Ukupno 33.000 registriranih korisnika prešlo je stotine tisuća kilometara što ujedno predstavlja i značajan doprinos smanjenju prometnih gužvi, buke i emisije štetnih plinova, a Školom bicikliranja za odrasle nastojimo doprinijeti prevenciji stradavanja biciklista u prometu. Ključ uspjeha leži u tome što smo edukacijom stručne javnosti, kontinuirano prisutnošću na stručnim skupovima, konferencijama i masovnim događanjima za javnost pozicionirali brend kao nezaobilaznu kariku u kontekstu razvoja pametnih gradova i kao takvi se možemo smatrati liderima održive mobilnosti u regiji. Zahvaljujemo svim gradovima koji su prepoznali sve benefite koje sustav javnih bicikala nudi. Ostaje neriješeno pitanje Zagreba koji je jedini od svih gradova koji još uvijek nije investirao u sustav tako da se već pet godina pomažemo suradnjama sa sponzorima i oglašivačima. Nadamo se da će se to promijeniti i da će Zagreb postati prava metropola s najvećim i najmodernijim sustavom javnih bicikala u Hrvatskoj. 

Koliko ste točno novih nextbike destinacija uveli ove godine, koliko novih stanica i bicikala?
Ove smo godine uveli 6 novih destinacija na nextbike mapu regije, oko 25 stanica i 150 bicikala pri čemu naglašavamo da je implementacija još 7 novih gradova s više od 200 bicikala već ugovorena za proljeće 2019. godine. 

Koliko je Split, kao drugi najveći grad u Hrvatskoj, bitan za nextbike?
Split smo nastojali pokrenuti još prije nekoliko godina, međutim čekala su se sredstva iz EU fondova tako da je grad značajno smanjio postotak ulaganja iz proračuna i samim time uveo nove smjernice za ostale gradove. Bitan nam je jer želimo osvojiti sve urbane centre koji zaslužuju ovakvu dopunu javnom prijevozu i unatoč uvriježenom mišljenju da neki dalmatinski gradovi nisu pogodni za bicikliranje ili da se sustav neće koristiti. Zadar i Šibenik su, svaki sukladno financijskim i infrastrukturnim mogućnostima, najbolji primjer da praksa opovrgava teoriju. Treba slijediti primjere dobre prakse i razvijati biciklističku infrastrukturu i sustav javnih bicikala kroz planski pristup i adekvatnu gustoću mreže stanica ne zadovoljavajući se samo postavljanjem dvije stanice i 10 bicikala što je do sada bio najčešći slučaj zato što su naručitelji bili skeptični i oprezni da se ne preinvestiraju. Sada je i više nego jasno da samo dovoljno gusta mreža stanica i adekvatan broj i vrsta bicikala (klasični, električni, dječji, tandem) osiguravaju željene pozitivne učinke na prometne probleme koji muče lokalno stanovništvo te razvoj destinacijske ponude ako pričamo o turizmu.

Stručnjaci ističu da bez integriranog javnog prijevoza nema pametnog prometa u gradovima.
Nextbike je bio jako aktivan po tom pitanju, ali čine se da baš ne ide sve baš glatko po tom pitanju. Donošenje zakona o integriranom javnom prijevozu najavljeno je za 2020...To je lijepa vijest i pozdravljamo je jer se i sami borimo za iste ciljeve još od 2012. godine. Mi smo do sada radili na implementiranju sustava javnih bicikala u gradove i općine, a vizija nam je postala srednjoročna misija i ona je upravo integracija svih oblika javnog prijevoza putem jedinstvene mobilne platforme. Mi smo spremni i čekamo sve zainteresirane partnere da nam se pridruže na tom putu.

Kakvi su planovi nextbikea za sljedeću godinu, planirate li nove lokacije i neke nove usluge?
Osim prethodno navedenoga, cilj nam je daljnje širenje u regiji uz neprestano unapređenje korisničkog iskustva. Uz podršku strateških partnera u integriranom javnom prijevozu, ali i investitora koji sve više pokazuju interes za naše projekte, ne skrivamo ambicije i vjerujemo da smo tek na početku. Do 2020. godine procjena je da ćemo biti prisutni u 50 gradova i općina u regiji i imati više od 50.000 registriranih korisnika. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!