Najpoželjniji poslodavac: Podržavamo Mrsićev program, ali trenutno ne zapošljavamo

Autor: Mateja Bratanić , 23. svibanj 2012. u 15:05

DHL International prošlog je tjedna proglašen najboljim poslodavcem u kategoriji srednjih tvrtki s više od 50 i manje od 250 zaposlenih.

Istraživanje je proveo Moj posao, i to među više od tri tisuće zaposlenika u razdoblju od veljače do svibnja. Najbolji poslodavac u Hrvatskoj prema istraživanju portala Moj Posao u kategoriji velikih tvrtki s do 251 ili više zaposlenih u 2012. godini je METRO Cash&Carry, a iza njega slijede dm-drogerie markt i Kozmo trgovine.

Ovo su veliki Mrsićevi planovi čije bismo plodove trebali ubirati sredinom 2013.

O ovom priznanju i važnosti ulaganja u zaposlenike za Poslovni.hr govori Srebrenka Saks, Country Manager DHL-a Hrvatska.

Proglašeni ste najboljim poslodavcem u kategoriji srednje velikih tvrtki, koja je tajna vašeg uspjeha?

DHL-ova strategija je biti prvi izbor kako korisnicima tako i svojim zaposlenicima. Kada vas vlastiti zaposlenici proglase najboljim poslodavcem, to je veliko priznanje, ali i potvrda da sve što radite radite u interesu tvrtke i zaposlenika. „Najbolji poslodavac“ potvrda je da posvećenost svakom pojedincu unutar tima doprinosi zadovoljstvu zaposlenika.

Redovnim istraživanjem zadovoljstva zaposlenika i kroz svakodnevne kontakte DHL nastoji saznati potrebe, probleme, ideje i faktor motivacije zaposlenika i pojedinca, te u skladu s tim ga i nagraditi. Nagrade su materijalne i nematerijalne – od nagrađivanja zaposlenika mjeseca ili godine koji se posebno istaknuo svojim radom i zalaganjem van svojeg područja djelovanja. Ovo potonje, nematerijalno realiziramo na više načina, od prepoznavanja i ljudskog „hvala“, educiranja zaposlenika, zajedničkih formalnih druženja tijekom kojih zaposlenicima predstavljamo poslovni plan tvrtke, pa sve do neformalnih druženja gdje je i dalje glavna tema DHL, pa to nabolje opisuje posvećenost zaposlenika tvtki.

Od neizrecive su važnosti međuljudski odnosi, uključivanje radnika u proces odlučivanja, davanje veće odgovornosti, no i potpuno točno prosuđivanje njihovih zasluga kako bi oni stekli potpuno povjerenje u tvrtku

Zaposlenici žele osjetiti da su dio usluga ili proizvoda koje pružaju klijentima. Ovakva veza podiže njihovu učinkovitost na višu razinu, a postižemo je efikasnim protokom informacija, sudjelovanjem u donošenju odluka, nagrađivanjem sugestija za poboljšanje poslovanja.

Kakav pristup imate prema svojim zaposlenicima?

Ljudi su temelj za funkcioniranje svake tvrtke. Mišljenja naših zaposlenika poštujemo i uvažavamo. Kako je poznato da ljudi najbolje obavljaju onaj posao koji vole, zadatak je menadžera otkriti koja znanja i sposobnosti posjeduju zaposleni u tvrtki, te na osnovi toga rasporediti zaposlene na ona radna mjesta na kojima će njihove osobine najbolje doći do izražaja, gdje će zaposlenik biti u mogućnosti upotrijebiti sva svoja znanja, vještine i iskustva i time pridonijeti efikasnom poslovanju tvrtke, tj. njezinom uspjehu na tržištu. U DHL-u njegujemo dobre međuljudske odnose i „open door policy“ kako bismo održali kvalitetnu obostranu komunikaciju.

Zapošljavate li trenutačno nove zaposlenike?

Trenutačno ne, no to ne znači da smo zatvoreni za zapošljavanje kvalitetnih, novih ljudi već želimo pružiti priliku postojećim zaposlenicima da napreduju, te ih i na taj način dodatno motivirati.

Koje vješine, znanja i osobine očekujete od vaših zaposlenika?

Želju za učenjem, fleksibilnost, orijentiranost timskom radu, kreativnost, komunikativnost, poduzetnost i toleranciju. Što se znanja tiče, od početnika očekujemo određeni stupanj znanja i vještina ovisno o radnom mjestu, ali vrlo vrijednim smatramo i želju za stjecanjem i usavršavanjem znanja i vještina.

Je li radno iskustvo neophodno pri zapošljavanju u vašoj tvrtki?

Neka radna mjesta traže iskustvo, ali većina ne. Pri zapošljavanju, najprije radimo analizu radnih mjesta, potrebne vještine i znanja za obavljanje određenih poslova, planiranje broja zaposlenih na tom radnom mjestu. Sljedeći korak je provjera naše interne baze zaposlenika, kojima na taj način osiguravamo napredak ukoliko su iskazali interes i želju za napredovanjem, a to osigurali visokim radnim učinkom. Ako na taj način ne popunimo slobodna radna mjesta, prelazimo na klasični odabir putem natječaja. Odabir kadrova radimo sami, jer imamo dovoljno znanja i resursa da to možemo učiniti, Od kandidata očekujemo ono što sam već navela, da je voljan učiti jer se poslovi, procesi, tehnologije u DHL-u mjenjaju i napreduju.

Primate li otvorene molbe za posao? Gdje se mogu pronaći natječaji za posao za vašu tvrtku, gdje ih objavljujete?

Primamo i sve zaprimljene molbe za posao pohranjujemo u našu bazu podataka. Natječaje objavljujemo na burzi rada, portalima, novinama, te na našoj web stranici.

Što savjetujete svima koji na vašu adresu šalju životopise i dolaze na intervjue za posao?

Kao poslodavac od svih koji nam se žele pridružiti očekujemo da u komunikaciji budu otvoreni, pristojni, s osmjehom, jer smo mi servisna industrija. Očekujemo predanost poslu, stvaranje izvrsne usluge, spremnost za učenjem i punu angažiranost koji su preduvjet za efikasno poslovanje i ostvarivanje rezultata.

Hoćete li primati pripravnike u sklopu programa koji je najavio ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić, prema kojem bi mladi visokoobrazovani volontirali u tvrtkama, primajući pritom mjesečnu naknadu s burze od 1600 kuna uz upisani radni staž?

Kriza nezaposlenosti među mladima može se pobijediti, ali samo ako otvaranje novih radnih mjesta za mlade postane prioritet Vlade pri kreiranju mjera, pa apsolutno dajemo podršku ovom programu koji daje mogućnost ljudima koji traže posao da se se stručno osposobljavaju i stječu iskustva. Kako sam prije navela, trenutačno ne zapošljavamo.

Komentirajte prvi

New Report

Close