Startup za prevođenje dobio 1,2 milijuna eura

Autor: Tomislav Pili , 25. listopad 2020. u 22:00
Marko Hozjan, Stevica Kuharski i Matija Kovač, suosnivač startupa

Pokrenut krajem 2018., TAIA projekt trenutno bilježi 1800 registriranih korisnika, a među njima su i kompanije kao Red Bull, 3M, Hervis i Müller.

Fond rizičnog kapitala Fil Rouge Capital (FRC) prošloga je tjedna realizirao najnoviju investiciju vrijednu 1,2 milijuna eura.

Cilj njegova ulaganja slovenski je startup TAIA, platforma za prevođenje pogonjena umjetnom inteligencijom koja popunjava prazninu između prevoditeljskih agencija i Google Translate servisa.

Pokrenut krajem 2018. godine, TAIA projekt trenutno bilježi 1800 registriranih korisnika koji su zajedno preveli više od 15 milijuna riječi.

Širenje na strana tržišta

Kako su priopćili iz FRC-a, slovenska platforma prikupila je 1,2 milijuna eura iz serije A iz FRC-a. Koliki je udjel u TAIA-i stečen i na koliko je startup vrednovan u ovoj dokapitalizaciji, u FRC-u nisu mogli otkriti pojasnivši da se radi o povjerljivim podacima.

Što se tiče vremenskog roka ulaganja, FRC ostaje dio vlasničke strukture u TAIA dok se ne odluči suprotno, poručili su iz tog fonda. Podsjetili su i da fond ima mandat investirati u hrvatske startupe do kraja 2023. godine.

Tvrtka će iskoristiti najnovije ulaganje za širenje na strana tržišta, prvenstveno zapadnu Europu i SAD te daljnji razvoj tehnologije dubokog učenja na kojem platforma počiva.

15

milijuna riječi preveli su korisnici TAIA-e u protekle dvije godine, koliko traje ovaj startup

Kako su pojasnili, TAIA je platforma za prevođenje koja se bazira na umjetnoj inteligenciji i naprednoj automatizaciji, a rješava probleme točnosti postojećih mrežnih alata za prevođenje i arhaičnog modela prevođenja.

Njihova tehnologija automatski prevodi sadržaj u nekoliko minuta, a korisnici prate postupak s nadzorne ploče. Dodatno uređivanje teksta moguće je raditi ručno kako bi prevedeni tekst bio što je moguće više u duhu jezika. Dodatne usluge, poput prevođenja iskusnih prevoditelja, dostupne su na zahtjev.

U usporedbi s drugim pružateljima automatskog prevođenja, uključujući i Google Translate servis, TAIA koristi vlastitu tehnologiju prijevodne memorije koja bilježi povijest prevedenog sadržaja za svakog korisnika. To znači da korisnici koji često koriste platformu dobivaju prilagođene prijevode s popustima do 50 posto, jer se već prevedeni sadržaj naplaćuje samo jednom.

„Vidimo dva trenda koja stvaraju sve veću potražnju za računalnim prevođenjem. Jedan je potreba za lokalizacijom sadržaja, jer 75 posto potrošača radije kupuje na materinjem jeziku.

Drugi je napredak u tehnologiji umjetne inteligencije koji je otvorio nove načine za učinkovitije prevođenje. Kombinirajući oba elementa, TAIA pruža tvrtkama izlazna rješenja za brže i jeftinije širenje na strana tržišta”, kaže Marko Hozjan, suosnivač i izvršni direktor TAIA-e.

Popunjavanje praznine

Baza klijenata tvrtke uključuje međunarodne korporacije, kao što su Red Bull, 3M, Hervis i Müller.

„Trenutno postojeće usluge prijevoda nisu automatizirane, netočne su i stoga nisu u potpunosti prilagodljive specifičnim potrebama svakog klijenta.

TAIA se s tim problemom bavi skalabilnim prevođenjem, zadržavajući pritom vrlo visoku razinu preciznosti”, kaže Stevica Kuharski, principal pri FRC-u. „Mislimo da postoji praznina između zastarjelih ‘old school’ prevoditeljskih agencija i Google Translate servisa. TAIA je u savršenoj poziciji da popuni tu prazninu’, dodaje Kuharski.

„Razgovarali smo s mnogim investitorima do sada, no ono što nas je privuklo FRC fondu je upravo njihov moto ‘Pružamo vam više od novca’ i vrlo smo sretni što ih imamo za partnere“, izjavio je Marko Hozjan.

Komentirajte prvi

New Report

Close