Poslodavac nije obvezan darivati zaposlenike

Autor: Poslovni.hr , 21. prosinac 2010. u 22:00

Nagrade zaposlenicima mogu se razvrstati na prigodnu novčanu nagradu, dar u naravi djetetu radnika i dar u naravi zaposleniku

Polako stiže Božić, a s njime i vrijeme darovanja, kako privatnog, tako i poslovnog. Mnogi poslodavci žele nagraditi svoje vrijedne zaposlenike, ali i počastiti poslovne partnere zbog uspješne suradnje u protekloj godini, što nas je potaklo da naglasimo koje sve vrste darovanja možemo susresti i kako ih razlikovati.

Nagrađivanje radnika
Kao prvo, tu su darovi zaposlenicima. Poslodavac nema obavezu darovanja zaposlenika već je to njegova odluka, koja može biti iskazana u pisanom obliku (primjerice u kolektivnom ugovoru), no porezni propisi ne propisuju radnikova prava, već samo određuju u koje svrhe i koji se iznosi mogu isplatiti bez obaveze obračuna i plaćanja poreza. Nagrade zaposlenicima možemo razvrstati na: prigodnu nagradu u novcu – do 2500 kuna godišnje (bilo kojom prigodom, primjerice za Božić; ne mora biti isplaćena u jednom iznosu), dar u naravi djetetu zaposlenika – do 600 kuna godišnje, uključujući i PDV (do navršene 15. godine života) te dar u naravi zaposleniku – do 400 kuna godišnje, uključujući i PDV.Kao drugo, darovi poslovnim partnerima. Darovi poslovnim partnerima mogu imati tretman reprezentacije ili promidžbe. U smislu Zakona o porezu na dobit promidžba je porezno priznati trošak. Promidžbu čine: reklamni predmeti koji se daju potrošačima, ukoliko je pojedinačna vrijednost manja od 80 kuna s uključenim PDV-om. Reklamni predmet mora sadržavati oznaku tvrtke ili proizvoda, ili reklamni slogan. Zatim, reklamni predmeti s nazivom tvrtke ili proizvoda kao što su čaše, pepeljare, olovke, privjesci, prospekti, katalozi, vrećice pojedinačne vrijednosti do 80 kuna bez uključenog PDV-a.

U to su uključeni i reklamni predmeti s oznakom tvrtke ili proizvoda dani na uporabu u prodajnom prostoru kupca (suncobrani, kafe aparati, šalice, pepeljare itd) te uzorak kupcima iz asortimana poduzetnika koje se nalazi u posebnom pakiranju, te sadrži oznaku nije za prodaju. Davanje mora biti ograničeno na razumne količine, ali nema ograničenja pojedinačne vrijednosti. Na kraju slijedi degustacija proizvoda koji se nalaze u posebnom pakiranju i imaju oznaku nije za prodaju te nagradna igra u kojoj je vrijednost dara manja od 80 kuna bez uključenog PDV-a.U svim gore navedenim slučajevima porez na dodanu vrijednost po ulaznim računima se priznaje 100 posto, odnosno kod izdavanja robe sa skladišta u gore navedene svrhe ne postoji obveza obračunavanja poreza na dodanu vrijednost. Nagradna igra u kojoj je vrijednost dara veća od 80 kuna ima također tretman promidžbe i porezno je priznati trošak, međutim postoji obveza poreza na dodanu vrijednost. U smislu Zakona o porezu na dobit reprezentaciju čine: dar poslovnom partneru čija je pojedinačna vrijednost manja od 80 kuna. Dar nema oznaku nije za prodaju, nije u posebnom pakiranju, ne sadrži reklamni naziv tvrtke ili proizvoda. Dar može biti iz vlastitog asortimana ili kupljeni dar, ali se jedan dar jednoj osobi može darovati u jednom tromjesečju. Trošak dara je 30 posto priznati trošak, te ne postoji obveza PDV-a.

Češće darivanje
Ako se radi o češćem darovanju i dalje se radi o trošku reprezentacije, međutim nije moguće 70 posto priznavanje pretporeza, odnosno kod izdavanja robe sa skladišta potrebno je obračunati 70 posto poreza na dodanu vrijednost. Dar poslovnom partneru čija je pojedinačna vrijednost veća od 80 kuna uvijek znači trošak reprezentacije, nije moguće 70 postotno priznavanje pretporeza kod ulaznog računa, odnosno kod izdavanja robe sa skladišta potrebno je obračunati 70 posto poreza na dodanu vrijednost. Degustacija proizvoda koji nema oznaku nije za prodaju, nije u posebnom pakiranju, bez reklamnog naziva tvrtke ili proizvoda, također čini trošak reprezentacije. Tu su još i izdavanja u dobrotvorne svrhe. Za općekorisne djelatnosti kao što su zdravstvo, školstvo, socijalne potrebe, humanitarne organizacije, šport, znanstvene, odgojne, vjerske i druge svrhe, udrugama i drugim osobama koje te djelatnosti obavljaju – smatra se porezno priznatim rashodom, ali u vrijednosti do dva posto prihoda iz prethodne godine. Naravno, ta svota može biti i veća ako je donesena posebna odluka mjerodavnih ministarstava.

Komentirajte prvi

New Report

Close