Uskoro će biti važniji od nafte i plina, potrošnja će im se upeterostručiti, zato su Francuzi krenuli u veliku utrku

Autor: Poslovni.hr/Hina , 24. listopad 2022. u 12:26
FOTO: Pixabay/Ilustracija

Projekt u Beauvoiru uključit će kapitalnu potrošnju oko milijardu eura na izgradnju rudnika, što će odgovarati procijenjenom gotovinskom trošku između sedam i devet kilogramu, objavila je francuska tvrtka.

Francuska rudarska kompanija Imerys najavila je u ponedjeljak da planira vaditi litij u domaćem rudniku koji bi joj trebao osigurati poziciju vodećeg dobavljača važnog tehnološkog metala u Europi.

Rezultati istraživanja u rudniku u departmanu Allier pokazuju da će tijekom najmanje 25 godina, počevši od 2028., moći proizvoditi 34.000 tona litijeva hidroksida, što je dovoljno za proizvodnju oko 700.000 baterija za električne automobile.

Projekt u Beauvoiru uključit će kapitalnu potrošnju oko milijardu eura na izgradnju rudnika, što će odgovarati procijenjenom gotovinskom trošku između sedam i devet kilogramu, objavila je francuska tvrtka.

Na lokaciji se od kraja 19. stoljeća vadi kaolin za keramiku.

Europske rudarske kompanije nastoje u što kraćem roku pokrenuti domaću proizvodnju sirovina, koje su potrebne za proizvodnju baterija, a trenutno se nabavlja uglavnom u Aziji .

Kina trenutno dominira globalnim opskrbnim lancem, a vodeći svjetski dobavljači uključuju i Australiju i Argentinu.

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen rekla je u rujnu da će “litij i rijetki metali Zemljine kore uskoro biti važniji od nafte i plina”, dodajući da će se potražnja EU-a samo za tom skupinom metala upeterostručiti do 2030. godine.

Rudarske kompanije istražuju mogućnosti vađenja litija u više europskih zemalja, uključujući Austriju, Njemačku i Češku.

Imerysov francuski rival Eramet (ERMT.PA) istražuje projekt u regiji Alsace.

Vozila na strujni pogon ključna su točka u planovima Europske unije o smanjenju emisije štetnih plinova. EU istodobno pokušava smanjiti ovisnost o opskrbi baterijama iz Azije kroz projekte s europskim proizvođačima automobila i stručnjacima za baterije.

Komentari (8)
Pogledajte sve

oni su isto slabo razumili.. tribali su obelisk unesti u notre dam

Baš me interesira što zeleni u Francuskoj imaju za reći na tu temu!

SAMO JE SLADOLED VJEČAN!

Šta je ono sa Francuzima?

 

kojim Francuzima?

New Report

Close