‘Priče po istinitom događaju’ za rast biznisa

Autor: Poslovni.hr , 02. ožujak 2020. u 13:37
Piše: Martina Mršić, direktorica agencije za marketing i produkciju sadržaja Imam Riječ i poslovna trenerica

Što vaši kupci kažu o vašoj usluzi ili proizvodu? Kakva su njihova iskustva? Jeste li ih pitali?

Kada želimo svoju tržišnu komunikaciju podići na višu razinu i imati rezultate koje priželjkujemo, važno je uključiti i one od kojih živimo. Kupce. Klijente. Logično, zar ne? Napravite malo istraživanje tržišta. Zašto vam oni ne bi pomogli u vašoj strategiji? Dobit ćete direktan feedback s tržišta što je nevjerojatno vrijedno! Nemojte se sramiti to pitati ili misliti da ćete na taj način nekome krasti vrijeme ili „žicati“uslugu. Naprotiv.

Vi na taj način unaprjeđujete svoj rad i svojim kupcima dajete mogu

nost da izraze svoje mišljenje, pokazujete brigu o njima, slušate ih i na taj način želite biti još bolji za njih.

User stories iliti testimoniali tj iskustva klijenata 

Dakle, osim što ćete dobiti odličan sadržaj za web i društvene mreže, dobit ćete feedback direktno od onih od kojih živite, mikro istraživanje tržišta. Da, bit će i onih „negativnih“ komentara, no svaka kritika je zapravo besplatna konzultacija i vama signal gdje se možete poboljšati, ona se komunicira samo vama, u svrhu unaprjeđenja poslovanja.

Klijenti odlično reagiraju, jer se cijeni i sluša njihovo mišljenje te i oni dobivaju prostor da izraze sebe, svoj rad, napredak i doživljaj. Stvara se preduvjet za razvoj odnosa lojalnosti.

Na kraju krajeva, vi njima možete dati svoj feedback. Povratna informacija zlata vrijedi. To je vaša najveća reklama. Vaš zadovoljan, oduševljen kupac/ klijent!

Iskustva povećavaju kredibilitet i tako utječu na prodaju i rast biznisa

Živimo u doba kad je iskustvo, reviewrating kralj.

Danas se rijetko može naći ozbiljna web stranica koja na svojoj naslovnoj stranici nema tzv social proof – dokaz da su drugi koristili uslugu ili proizvod i kako su ga doživjeli.

Korištenje autentičnog osobnog iskustva s izvornim fotografijama stvara “živu” reklamu, više nego bilo koja vaša osmišljena poruka. To su priče po istinitom događaju, ne iz vaše fikcije. Iskustva povećavaju kredibilitet i tako utječu na prodaju i rast biznisa!

Što vaši kupci kažu o vašoj usluzi ili proizvodu? Kakva su njihova iskustva? Jeste li ih pitali? Ako jeste, da li ste dobili odgovore koji stvarno pričaju priču ili ste dobili odgovor „Bilo mi je super. Jako lijepo“.

Što je to točno lijepo? Nemojte to staviti na web samo zato da ispunite „kućicu“ za svjedočanstva u wordpress temi na vašem webu.

Da li to iskustvo otkriva vaše posebnosti, ono po čemu ste vi drugačiji?

Prave „ljudske priče“ su one koje prave razliku

Efektivna su samo ona iskustva koja pričaju dobru priču, koja su pozitivna, objektivna i ako imaju „meso“. Konkretne, jasne informacije o benefitima vaših usluga ili proizvoda. „U glavu“. Pitko. Jednostavno.

Kako se osoba osjećala? I to je meso. Emocija je ključ.

Cilj je razviti osjećaj pripadnosti u čitatelju, mogućnost da se može poistovjetiti s tom osobom i njezinim iskustvom.

Srce svakog dobrog „user storyja“ je glavni lik (kupac, klijent) koji je imao problem ili neispunjenu želju, bio je u nekom unutarnjem konfliktu i nedoumici, a rješenje je pronašao u vašem biznisu.

Svi volimo priče. To je univerzalni ljudski jezik i naša priroda.

Glavni likovi i heroji su klijenti, a ne vaš biznis

Na taj način izbjeći ćete najčešću pogrešku u komunikaciji. Da pričate o sebi. Pričajte kako ćete riješiti problem svog idealnog klijenta. Nikoga nije briga da li vi poslujete već 10 godina u samom startu priče. S konkretnim iskustvo neke druge osobe koja je imala isti problem kao i vaš idealan klijent, e tako otvarate kvalitetnu komunikaciju.

Kako doći to kvalitetnog feedbacka

Treba znati dobiti povratnu informaciju od klijenata. Preporučujem da se obratite profesionalcu, no misao vodilja je da budete što precizniji i konkretniji. Zaboravite da to radite u poslovne svrhe, uključite empatiju i ljudski faktor, kao da ste s nekim na kavi. Prepustite se znatiželji. Što je to točno što je tu bilo odlično? Kakva je situacija bila prije korištenja usluge/proizvoda? Kako si se osjećao poslije? Koji je točno osjećaj? Što imaš od toga? Kako se tvoj život promijenio? Koji je tvoj problem riješen?

Imajte na umu da je jako važno da su poruke koje dobijete u skladu s vašom strategijom komunikacije , s onim što dugoročno želite prenijeti svojim idealnim klijentima i onime što im pružate, što oni imaju od vas i što vas razlikuje od drugih!

Nužno je da sve vaše poruke budu usklađene i da na usklađen i jednostavan način pričate – svoju istinitu priču.

Autorica teksta je Martina Mršić,  direktorica agencije za marketing i produkciju sadržaja Imam Riječ i poslovna trenerica

Komentirajte prvi

New Report

Close