Visoka tehnologija u službi turističke promocije Hrvatske

Autor: Antonija Alar , 29. listopad 2015. u 22:01
VR naočale - oculus rift kojima bi se na virtualan način mogle doživjeti prirodne ljepote Hrvatske

Ideja projekta je da se Hrvatska sa svim svojim ljepotama predstavi na jedan moderan i inovativan način, koji je još uvijek mnogima velika nepoznanica.

Virtualna stvarnost termin je koji se koristi za kompjuterski generiranu trodimenzionalnu sliku ili okoliš, kojeg korisnik koristi pomoću određenih tehnologija, istražuje ili je u interakciji s njim. 'Virtualna destinacija' ime je projekta s kojime se Sandro Bujan prijavio na natječaj Poslovnog dnevnika Hrvatska pamet Hrvatskoj.

Ovaj projekt fokusiran je na virtualno putovanje Hrvatskom, koje je smješteno u virtualnoj stvarnosti i dostupno je svima koji žele istražiti njezine ljepote i sadržaje, prije nego li se odluče posjetiti tu destinaciju. Ideja projekta je da se Hrvatska sa svim svojim ljepotama predstavi na jedan moderan i inovativan način, koji je još uvijek mnogim ljudima velika nepoznanica. "Ideja je nastala gotovo odmah nakon što sam imao priliku testirati jedne VR naočale – oculus rift. Moje prvo iskustvo bila je vožnja vlakom smrti. Slika je bila zrnasta, animacija poprilično loša, ali taj osjećaj u trbuhu kada se vlak počeo spuštani bio je nezaboravan, moj mozak je stvarno mislilo da se vozi na vlaku smrti. Kako sam ja micao glavu tako je kamera pratila moj pogled i sve se činilo poprilično stvarnim", izjavio je Bujan.

Nakon tog iskustva, sinula mu je ideja kako bi bilo super da možete umjesto loše animacije, gledati pravu snimku neke nedostupne lokacije na drugom kraju svijeta. Hrvatska je još dosta nepoznata u svijetu pa mnogi ljudi nisu ni svjesni kakve ljepote skriva. Kada bi stranci imali priliku barem virtualno iskusiti ljepote hrvatske obale ili nekog od nacionalnih parkova, Bujan je uvjeren da bi odmah poželjeli sljedeći godišnji odmor provesti u Hrvatskoj.

Nezaboravno iskustvo
Kaže da je glavni cilj projekta promocija Hrvatske kao turističke destinacije u svijetu. Snimanjem virtualnih šetnji na mnogim najatraktivnijim lokacijama u Hrvatskoj, stvorila bi se podloga za promociju Hrvatske u virtualnoj stvarnosti. Na mnogim prometnim lokacijama, kao što su zračne luke, postavili bi se štandovi na kojima bi putnici, dok čekaju svoj let imali priliku iskusiti Hrvatsku pomoću virtualne stvarnosti. Bujan smatra da bi takva vrsta promocije ostavila mnogo veći dojam na potencijalne turiste, nego uobičajene brošure i klasični video materijali. Osim promocije Hrvatske kao destinacije, smatra, postoji i mogućnost da gradovi i mjesta ili ugostitelji, pomoću virtualne stvarnosti približe potencijalnim korisnicima svoje proizvode i usluge.

"Zamislite da možete u virtualnoj stvarnosti 'isprobati' hotel ili apartman u kojem ćete odsjesti ili imate mogućnost prošetati virtualno kampom, prije nego odlučite smjestiti se baš u tom kampu", komentirao je Bujan. Također kaže kako je mnogo mogućnosti i da bi svatko tko se bavi turizmom u Hrvatskoj mogao bi imati koristi od prihvaćanja novih tehnologija. "Virtualna destinacija imala bi i koristi za ljude koji si ne mogu priuštiti put u Hrvatsku, a jako ih zanimaju ljepote koje Hrvatska ima, kao na primjer Plitvička jezera. Za određenu naknadu, dobili bi pristup cijeloj virtualnoj turi nacionalnim parkom. Sve što im treba pristup je naočalama za virtualnu stvarnost. Na taj način ljudi bi se mogli diviti ljepotama Hrvatske bez da ju ikada posjete. Takve ture moguće je napraviti za mnoge hrvatske znamenitosti i staviti Hrvatsku kao poželjnu virtualnu destinaciju u ovoj novoj vrsti turizma u svijetu", kaže autor projekta.

Virtualne ture
Što se tiče konkurencije, nje za sada u Hrvatskoj nema jer je ova ideja novost i u svijetu. No, s vremenom će zasigurno porasti popularnost virtualne stvarnosti i pojavit će se konkurencija. U svijetu već postoje virtualne ture po mnogim nacionalnim parkovima, muzejima i sličnim znamenitostima, pa su one i svojevrsna konkurencija projektu. No, nisu konkurencija samo oni koji se bave virtualnom stvarnosti, nego i ostale vrste promocije u turizmu, kako u Hrvatskoj, tako i u cijelom svijetu.

"Konkurenciju predstavlja i popularnost nove tehnologije koja bi mogla istisnuti virtualnu stvarnost s tržišta, kao što je na primjer 'proširena stvarnost' koja je zahvaljujući Microsoftu postala hit u svijetu", nadovezao se Bujan. Sandro Bujan, student je Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i veliki je zaljubljenik u visoke tehnologije i putovanja, a njegova ideja je nastala kao spoj te dvije strasti. "Nadam se da će moj projekt, kada zaživi, omogućiti mnogim ljudima da upoznaju ljepote Hrvatske u virtualnoj stvarnosti i potaknuti ih da odaberu Hrvatsku za svoju sljedeću destinaciju", naglasio je Bujan. 

Komentirajte prvi

New Report

Close