Zarade su im skočile, išlo im je bolje nego lani, za sve više njih to je pravi posao

Autor: Sergej Novosel Vučković , 18. prosinac 2020. u 07:13
Ella Dvornik četvrti je put proglašena najinfluencericom godine

Na 5. konferenciji Diablog izneseni rezultati istraživanja o stanju domaće blogersko-utjecajničke scene u 2020.

Četvrti put Elli Dvornik pošlo je za rukom postati najinfluencer(ic)om godine, a najboljom je proglašena na godišnjoj konferenciji blogera i internetskih kreatora sadržaja Diablog, koja je jubilarni peti put održana u Zagrebu.

Najveći skup profesionalaca ove vrste u nas, u organizaciji agencija Dialog komunikacije je, doduše, zbog pandemijskih okolnosti održan virtualno, no to nije predstavljao problem za sudionike konferencije, kojima je većini virtualno okruženje ionako prirodno i karijerno ključno.

A njima je u ovoj godini, unatoč svemu, ili baš zbog rapidno rastućeg utjecaja onlinea, išlo bolje nego lani. Tako, naime sugeriraju nalazi istraživanja među samim influencerima, provedeno u prosincu, a objavljeno upravo na Diablogu.

“Prosječni mjesečni prihodi za trećinu njih (33,3%) bili su viši od 7501 kunu i sve više ih se bavilo poduzetništvom te su svoj utjecaj na društvenim mrežama koristili i za pokretanje drugih poslova (29,6%)”, navode iz Dialog komunikacija.

S druge strane, influenceri zamjeraju oglašivačima čije proizvode i usluge promoviraju manjak fokusa na kvaliteti sadržaja, a medijima negativan stav prema influencerima, iako ih najveći broj vidi budućnost u suradnji s medijima (35,2%).

Sjetimo se samo kasnoljetnog slučaja korisnice društvene mreže TikTok koja je pomalo nespretno svoje usluge ponudila jednom restoranu u zamjenu za besplatnu konzumaciju, izazvavši time skandal i medijsku halabuku.

“Video i autentičnost i dalje su vodeći trendovi u influencers marketingu, a predviđanja za 2021. za većinu ispitanika (46,3%) su optimistična”, pokazuje istraživanje.

Sama blogersko-’utjecajnička’ scena u Hrvatskoj se na neki način uozbiljava, većina aktera sve je starija i sve ih više ovu aktivnost smatra stalnim poslom. No, razlika ima u “sektorima” – gastro i putovanja su po broju autora pali, jer su putovanja bila ograničena, a ugostitelji u lockdownu.

Pala je prisutnost na Facebooku, u prilog TikToku, gdje je sad 25,9% domaćih utjecajnika. Osim Elle, izabrani su laureati i po kategorijama, najbolje su birali sami kreatori sadržaja.

Najkreatori su Korana Marović u kategoriji ljepota, Pamela Smoljanić (moda), Sanja Mijac (gastro), Kristijan Iličić (putovanja) i Martina Boss (fitness), a nagrađeni su i brendovi. Za najbolju suradnju s kreatorima priznanja zaslužuju trgovački lanac Lidl, modni web shop About You i kozmetička tvrtka Nivea.

Komentirajte prvi

New Report

Close