TNT najavio prodaju logistike i širenje u Aziju

Autor: Miho Dobrašin , 07. prosinac 2005. u 01:00

Uprava nizozemske kompanije za hitnu dostavu odlučna u suprotstavljanju potencijalnom preuzimanju

Nizozemski TNT, druga europska kompanija za hitnu dostavu, namjerava prodati svoj logistički odjel. Prodajom logistike TNT će zaraditi milijardu eura što će kompaniji omogućiti reotkup dionica te ojačati poziciju dioničara. Ovim potezom uprava nizozemske korporacije pokušava u startu spriječiti eventualno preuzimanje. Naime, prošlomjesečna izjava njemačkog investitora Corneliusa Gebera, kako je zainteresiran za akviziciju TNT-a, pokrenula je u upravi obrambeni mehanizam. Analitičari pozdravljaju odluku o prodaji logističkog odjela, to više što je ta jedinica najneprofitabilnija. Prodajom logistike, što je zapravo fizička distribucija robe do krajnjeg korisnika, kompanija će se usredotočiti na slanje hitnih pošiljki te distribuciju pošte. “Ovo je buduća strategija TNT-a kojom ćemo unaprijediti poslovanje”, rekao je predsjednik uprave Peter Bakker.
Prošle godine kompanijini prihodi iznosili su 12,7 milijardi eura, od čega je trećina otpadala na logistički odjel. Međutim, analitičari procjenjuju da će se sada TNT uspješnije nositi s konkurentima, u prvom redu Deutsche Postom, najvećim europskim dostavljačem pošte te United Parcel Serviceom. Deutsche Post, koji sve više zalazi i u druge sektore, u rujnu je za 3,7 milijardi eura preuzeo britanski Excel. No i iz TNT-a najavljuju akvizicije. Prvi na meti je španjolski TG+, vodeći dostavljač u Španjolskoj i Portugalu. Akviziciju još mora odobriti tržišni regulator pa bi konačno preuzimanje trebalo biti zaključeno početkom iduće godine. U ovom trenutku mnogo zanimljiviji je pokušaj preuzimanja kineskog Hoau Logisticsa. Dođe li do ove akvizicije, TNT je na dobrom putu da u idućih dest godina postane vodeća kompanija za hitnu dostavu u Aziji, što je ujedno dugoročni cilj kompanije. Samo u Kini, najbrže rastućem svjetskom tržištu, nizozemska će tvrtka ove godine povećati prihode za 30 posto. Uzme li se u obzir da su tamošnji prošlogodišnji prihodi TNT-a porasli za 40 posto u odnosu na 2003. godinu, posve je razumna odluka kompanija ovog sektora da se uključe u borbu za dalekoistočno tržište.
Nakon odluke o prodaji nedovoljno profitabilnog logističkog odjela, vrijednost TNT-a dosegnula je najvišu vrijednost u protekle četiri godine. Cijena dionica na amsterdamskoj burzi jučer je porasla za 6 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close