Na zagrebačkom groblju Mirogoj u ponedjeljak je na posljednji počinak ispraćen Stjepan Andrašić, istaknuti novinar, nakladnik i dugogodišnji glavni urednik Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista. Njegovo ime ostat će trajno upamćeno po vizionarskom vođenju Večernjaka u zlatno doba rekordnih naklada i inovacija u novinarstvu, kao i po kasnijim uspješnim nakladničkim pothvatima. Kao novinar u Večernjem listu od 1971. i posebno kao glavni urednik Večernjaka od 1983. do 1990. te Poslovnog dnevnika od 2005. do 2008., Stjepan Andrašić ostavio je dubok trag u povijesti novina.
Dugogodišnji i vjerni Večernjakovi čitatelji sjetit će se poslijepodnevnog izdanja ovih novina – Plave devetke, uspješnog projekta iz 1984. zahvaljujući kojem je Zagreb dobio svoje glasilo. Univerzijada 1987. za Večernji list bila je posebno izazovna, a uz mnoge novinarske zadatke Večernjak je objavljivao posebno izdanje, trojezično, koje postaje službeno glasilo te sportske manifestacije. Iste je godine startao i nedjeljni broj Večernjaka (do tada su novine izlazile šest dana u tjednu).
Godinu poslije, 1988., Večernji list počeo se tiskati u Frankfurtu i bio je na zapadnoeuropskim kioscima istoga dana kao i u Zagrebu. Bio je to vrlo uspješan poslovni potez unatoč tome što su stranice za tisak tamo dopremane redovnom avionskom linijom, što je, gledano iz današnje perspektive, bilo vrlo riskantno. Večernji list u tom je razdoblju dosegnuo brojku od 23 regionalna izdanja za područje cijele tadašnje Jugoslavije.
Strast ne jenjava
Nakon odlaska iz Večernjeg lista, Stjepan Andrašić nije napustio svijet medija i izdavaštva. Godine 1990. osniva vlastito nakladničko poduzeće Masmedia, koje je ubrzo postalo sinonim za kvalitetnu poslovnu i stručnu literaturu u Hrvatskoj. Pod okriljem Masmedije objavljeno je blizu tisuću izvornih i reprint izdanja knjiga, s posebnim naglaskom na područja ekonomije, menadžmenta i drugih stručnih disciplina.
Andrašićeva strast prema stvaranju novih medijskih proizvoda nije jenjavala ni u novom tisućljeću. Godine 2004. napravio je značajan poslovni potez kupivši od Europapress holdinga (EPH) list Dnevnik. Već sljedeće, 2005. godine, list je preimenovao u Poslovni dnevnik, jasno signalizirajući njegovu novu orijentaciju prema poslovnoj zajednici i ekonomskim temama.
Samo godinu dana kasnije, 2006., pokrenut je i internetski portal, čime je Poslovni dnevnik postao dostupan široj publici i pratio suvremene trendove digitalizacije medija. Stjepan Andrašić bio je i glavni urednik Poslovnog dnevnika, usmjeravajući ga prema poziciji vodećeg poslovnog medija u Hrvatskoj.
Prepoznavao niše
Uz Poslovni je pokrenuo i mjesečni magazin Investitor, dodatno obogaćujući ponudu za čitatelje zainteresirane za financije i ulaganja. Ovi projekti, kasnije prodani tvrtki 24sata, potvrdili su njegovu sposobnost prepoznavanja tržišnih niša i uspješnog razvoja novih medijskih brendova.
Za izniman doprinos novinarstvu, primio je Godišnju nagradu Društva novinara Hrvatske (DNH) za 1988./1989. godinu. Njegov odlazak predstavlja veliki gubitak za hrvatsko novinarstvo i nakladništvo.
“Tužan dan za Večernji list. Otišao je jedan od najvećih urednika. Čovjek koji je Večernji list vinuo u visine. U Večernjakov kod ugradio je inovativnost, iz pukog promatrača kakva je bila većina ondašnjih medija, Večernjak je gurnuo prema kreatoru, moderatoru i lideru društva. Bio je vizionar, veliki znalac, profesionalac sa strašću koja je bila neiscrpna i zarazna. Iskrena sućut obitelji, prijateljima i Večernjakovcima”, poručio je Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu