Podravkina preliminarna ponuda 25 milijuna eura?

Autor: Snježana Vujsić Sardelić , 05. siječanj 2006. u 06:00

Pepsi-Cola je navodno poslala signal kako joj za buduće licencno partnerstvo neće biti prihvatljiv svaki kupac Lura pića

Upućeni izvori potvrđuju da su razgovori između Podravke i Lure o kupnji Lura pića ušli u fazu u kojoj Podravka očekuje da joj Lura osigura due dilligence nakon kojeg bi započeli “pravi, ozbiljni ” razgovori o kupoprodajnoj cijeni. Zasad je Luri odaslana samo ponuda koja se temelji na preliminarnoj procjeni vrijednosti i podacima koji su Podravci bili dostupni u prvoj fazi “razgovora”, a čuje se da se ta cifra vrti blizu 25 milijuna eura. No konačnu odluku ide li na Lura pića i koju cijenu je spremna platiti, Podravka neće iznositi bez provedenog due dilligencea.

Međusobno nepovjerenje
Zanimljivo je da je u Podravci, za razliku od prijašnjih sličnih poslova, informacije o ovome aranžmanu ovaj put vrlo teško dobiti. To se pripisuje činjenici da sve konce u rukama oko ove akvizicije ima osobno Darko Marinac i vrlo uzak krug suradnika (koji, usput, nisu donosioci odluka) te da je taktika da se slučaj upravi na raspravljanje spusti tek kad zaista dođe u zadnju fazu. Procjene su, pak, da bi se nešto konkretnije moglo znati do konca mjeseca.
Proces, međutim, prati opaska o međusobnom nepovjerenju partnera i obostranoj rezerviranosti spram konačnog rezultata. U Luri navodno sumnjaju u snagu Podravkine uprave da projekt akvizicije izvede do kraja, dok su, pak, u Podravci navodno rezervirani spram ponašanja većinskog vlasnika Lure za kojeg je poznato da je sklon premišljanju u zadnji trenutak. To više što za Lura pića interes pokazuju još najmanje dvije tvrtke – Badel 1862 i Roto promet pa će i cjenovno “pripetavanje” vjerojatno trajati do zadnjeg trenutka.




Pepsi prihvaća Podravku
I dok Luka Rajić nema nikakvog razloga voditi računa o tome s kime će ubuduće raditi njegov sadašnji licencni partner Pepsi Cola, potencijalnim kupcima ne bi trebalo biti svejedno hoće li zadržati biznis koji prema nekim podacima čini 40 posto ukupnih prihoda Lura pića. Ta multinacionalka navodno nije spremna raditi sa svima na hrvatskom tržištu, a čuje se da je zasad samo poslala signal kako joj je Podravka kao potencijalni novi vlasnik Lura pića više nego prihvatljiv partner. No nema naznaka što u Pepsiju misle o ostalim pretendentima na vlasništvo u Lura pićima o kojima se špekulira u javnosti. Zato ni nije nevjerojatan scenarij u kojem bi Pepsi mogao prekinuti ugovor o licenci ako mu novi partner ne bude odgovarao, a suradnju na hrvatskom tržištu osigurati s nekim posve drugim.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Rajić dakle bježi što dalje od Hrvatske. Nije ni čudo s obzirom na to što mu se desilo, tj. njegovom djetetu.

Za razumiti je “REZERVIRANOST spram konačnog rezultata” kad je u pitanju vlasnik LURE. Njegovo ponašanje u pregovorima s partnerima, bez obzira do koje razine dogovora se stiglo, je totalno NEPRIMJERENO POSLOVNOJ ETICI u današnjem europskom ponašanju. On prekida dogovore bez obzira NA ŠTETE koje nastaju za supregovarača (npr. kad se već ugovore preuzimanja imovine, procesa rada, dobavljača i sl. datumi i procedure preuzimanja, stave potpisi i sl.) Čudno je da već netko od partnera u pregovorima nije podigao tužbu za nastale štete, gdje bi se pokazale sve “nebuloze u ponašanju” ovog “samoniklog managera” tradicijskih manira. Podravkaši i drugi oprez, kad je u pitanju LURA i njezin vlasnik.

New Report

Close