Ove godine pretovar rekordnih 850.000 tona

Autor: Tomislav Jurij , 11. siječanj 2006. u 06:00

Kapacitet će se povećati kupnjom još jedne dizalice uz pomoć Belgijanaca te fondova za regionalni razvoj i zapošljavanje, ističe direktor Luke Tomislav Mihaljević

VUKOVAR – Količina pretovara roba u Luci Vukovar dostigla je prijeratne brojke, a prema poslovnim pokazateljima za prošlu godinu, u 2005. pretovareno je rekordnih 796.508 tona tereta. “Ta brojka učvršćuje nas na trećem mjestu među hrvatskim lukama, odmah iza Rijeke i Ploča, a taj podatak dokazuje i da se tereti vraćaju na Dunav kao najvažniji europski plovni put. Pretovarena količina, međutim, postojeći je maksimum kapaciteta, a povećat ćemo ga planiranom kupnjom još jedne 16-tonske dizalice uz pomoć belgijske vlade te državnih fondova za regionalni razvoj i zapošljavanje”, ističe direktor Luke Tomislav Mihaljević.

Master plan razvoja
U vukovarskoj luci je 65 stalno uposlenih te 77 radnika na određeno vrijeme koji rade u tri smjene, a tri postojeće dizalice rade 21 sat na dan, po potrebi i bez prestanka. “Statistika govori da smo pretovarili 11.000 tona po uposlenom, a svaka dizalica prebacila je 260.000 tona, po čemu smo prva hrvatska luka. Nova dizalica omogućit će nam da pretovarimo ugovorenu količinu za 2006. godinu od 850.000 tona, čime ćemo još povećati efikasnost. Najveći problem nedostatak je manipulativno-pretovarnog prostora jer su nam neki poslovi propali zbog toga što nismo imali gdje uskladištiti robu do dolaska brodova”, tvrdi Mihaljević. Prema njegovim riječima, taj problem trebao bi se riješiti sljedećih godina jer je već izrađen Master plan razvoja Luke Vukovar kojim su predviđena dugoročna ulaganja od 25 milijuna eura. Taj novac utrošit će se na povećanje pretovarnih i skladišnih kapaciteta, gradnju novog istočnog dijela luke te modernizaciju željezničkog terminala. Iznimno važnim ocijenjeno je otvaranje ispostave carinarnice u sklopu lučkog kompleksa, što će omogućiti brži rad, a pretovar će biti moguće obavljati 24 sata, sedam dana u tjednu, bez nepotrebnog čekanja za obavljanje carinskih formalnosti.

Specijalni tereti
U Luci pozdravljaju najave o otvaranju novih pogona za proizvodnju biodizela i etanola u Vukovaru jer se ti industrijski kapaciteti za nabavku potrebnih sirovina i izvoz konačnog proizvoda direktno oslanjaju na luku. “To znači da će se smanjiti naša ovisnost o tržištu BiH iako već obavljamo izvoz opeke i drugog građevinskog materijala za Nexe grupu te prijevoz specijalnih tereta, konkretno velikih transformatora, brodskog Đure Đakovića za sjevernomorske luke u Antwerpenu i Rotterdamu, preko kojih imamo vezu s cijelim svijetom”, naglasio je Tomislav Mihaljević.

Najviše tereta dolazi iz Omarske

“Više od 80 posto roba do luke dolazi ili iz nje odlazi željeznicom pa nam je iznimno bitna suradnja s HŽ-om. Također 80 posto tereta otpada na onaj koji se izvozi iz Bosne i Hercegovine, a najveći dio otpada na željeznu rudaču iz rudnika Omarska, koje smo u 2005. godini pretovarili čak 490.000 tona”, ističe direktor Luke Mihaljević.

Komentirajte prvi

New Report

Close