Nakon jaružala Uljanik na dražbu stavlja još dva nedovršena broda

Autor: Marija Brnić , 13. veljača 2020. u 10:31
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Brod za prijevoz auta i kamiona 514 procijenjen je na 284,3, a Ro-Ro broj 531 na 72,4 milijuna kuna. Početna cijena im je 3/4 tog iznosa.

Nakon jaružala još dva Uljanikova broda idu na prodaju. Stečajna upraviteljica Marija Ružić okupit će na Trgovačkom sudu u Pazinu za dva tjedna vjerovnike kako bi odobrili vrijednosti dvije gradnje predviđene za javnu dražbu – broda za prijevoz automobila Nov. 514, te Ro-Ro broda Nov. 531.

Stavljanje ta dva nedovršena broda na licitaciju najavljena su još na posljednjoj skupštini kada je s 90 posto glasova prihvaćen prijedlog stečajne upraviteljice da se ide u unovčenje imovine uz izuzetak one koja će biti potrebna za pokušaj organiziranja nastavka proizvodnje u pulskom škveru. Zbog toga na ovom popisu nema gradnji 526, te 527, koje su također dio stečajne mase Uljanika.

Očekuju 267 mil. kuna
Jaružalo, koje je bio i najvrjedniji brod prodan je svom naručitelju Jan de Nulu u prvom dražbenom krugu za 794 milijuna kuna. Vrijednosti iduća dva koja se daju na prodaju osjetno je manja.

Gradnju 514 ovlašteni sudski vještak procijenio je na 284,3 milijuna kuna, što znači da će u prvom krugu biti ponuđena za najmanje 213 milijuna, tri četvrtine procijenjene vrijednosti. Nedovršeni Ro-Ro, 531, vještak je procijenio na 72,4 milijuna kuna, pa će se ponuditi za 54 milijuna kuna. Bude li interesa na dražbi kao u slučaju jaružala, od ova dva broda u prvom krugu prodaje mogao bi se ostvariti prihod od 267 milijuna kuna.

Na oba broda upisano je založno pravo razlučnih vjerovnika Ministarstva financija i HBOR-a, temeljem plaćenih državnih jamstava. Neslužbeno se čuje da su za brodove stigla pisma zainteresiranih kupaca, i to ne samo od naručitelja koji su zbog kašnjenja isporuke raskinuli ugovore, nego i potencijalnih drugih takmaca.

U slučaju broda 514 najzainteresiraniji je izvorni naručitelj norveška grupacija Siem, a za gradnju 531 naručitelj je bio luksemburški CldN. Obje su tvrtke imale dobru suradnju s pulskim škverom, a gradnje su bile dio serijskih narudžbi.

Kao i s jaružalom, ove dvije gradnje neće se nakon prodaje nastaviti dovršavati u pulskom škveru. Brod 514, inače, se gradio u 3. maju koji je bio podizvođač, a njegov je dovršetak i dio plana spašavanja tog brodogradilišta koji je i financijski poduprla Vlada.

Pitanje je što još slijedi Uljaniku i Uljanik Brodogradilištu, čija bi imovina, brodovi i oprema trebali biti preneseni na tvrtku-kćer Uljanik Brodogradnja 1852, čiji je dosadašnji direktor Emil Bulić u međuvremenu karijeru nastavio u Tele2 i još uvijek se traži nekoga tko bi preuzeo projekt novog Uljanika.

Danas oko 3. maja
Na te odluke čeka i stečajni upravitelj Uljanik Brodogradilišta Loris Rak, koji tek treba sazvati skupštinu vjerovnika radi donošenja odluka o nastavku poslovanja tvrtke i unovčenju imovine.

A za 3. maj, pak, u Ministarstvu gospodarstva danas će se održati sastanak oko daljnjih poslova, i to ne vezano uz 514-icu, nego prijedlog australskog Scenica da mu država pomogne financirati gradnje polarnih kruzera u riječkom brodogradilištu.

Iz Vlade su negativno reagirali na Scenicov prijedlog da država pokrije jamstvima 80% kredita, no ministar gospodarstva Darko Horvat izrazio je spremnost pregovarati o drugim modelima, među ostalim pokrivanjem do 50% kredita.

Komentirajte prvi

New Report

Close