DaimlerChrysler želi rekordnu dobit uz masovne otkaze

Autor: Iva Krtalić Muiesan , 20. prosinac 2005. u 06:00

Procjenjuje se kako bi Mercedes grupa mogla otpustiti i do 8000 radnika

BERLIN – Njemačko-američki automobilski koncern DaimlerChrysler u svom planu za ostvarenjem rekordne dobiti u sljedeće tri godine namjerava masivno ukidati radna mjesta, javlja njemački tisak. Pozivajući se na neimenovani izvor iz uprave koncerna, list Handelsblatt javlja u jučerašnjem broju da novi šef koncerna Dieter Zetsche do 2008. godine želi u Mercedes Car Group, koja proizvodi marke Mercedes-Benz, neprofitabilni Smart i Maybach, ostvariti operativnu dobit od 4,24 milijardi eura, a u cijelom koncernu više od devet milijardi.

Nužna smanjenja
Prošle godine Mercedes grupa ostvarila je 1,6 milijardi, a koncern 5,8 milijardi eura operativne zarade. Za taj ambiciozan cilj morat će biti smanjen broj zaposlenika, i to za daljnjih 8000 – oko 6000 mjesta otići će u Mercedes grupi, a 2000 u odjelu teretnih vozila. Glasnogovornici koncerna ove navode nisu htjeli komentirati navodeći samo to da je i dalje na snazi obećanje uprave da će se držati prije dogovorenog pakta o zapošljavanju. Ovdje je riječ o prošle godine usvojenom Ugovoru o osiguranju budućnosti 2012., koji do isteka isključuje izravna otpuštanja u koncernu koji u cijelome svijetu zapošljava 390.000 radnika. Ipak, krajem rujna DaimlerChrysler već je objavio da će u Mercedes grupi ukinuti 8500, ali neotpuštanjima već ranijim slanjem u mirovinu i otpremninama. Do navoda dolazi u osjetljivom trenutku za upravu koncerna, koji s novom godinom i službeno mijenja šefa. Nakon deset godina na položaju, s vrha DaimlerChryslera odlazi kontroverzni Jürgen Schrempp nakon što je posve neočekivano krajem srpnja obznanio da daje ostavku. Schrempp, koji koncern napušta popraćen kritikama dioničara zbog loših menadžerskih odluka, primjerice nedavno propalog angažmana u japanskom poduzeću Mitsubishi Motors, u svom je završnom intervjuu listu Welt am Sonntag izjavio pak kako iza sebe ostavlja “urednu kuću”.

Schremppovo naslijeđe
Danas 61-godišnji menadžer, koji je cijeli radni vijek proveo kod istog poslodavca, kod kojega je počeo raditi u proizvodnji kao 15-godišnji mehaničar, uvelike je utjecao na razvoj poduzeća, koje se pod njegovim vodstvom iz tehnološkog koncerna pretvorilo u čistog proizvođača automobila. Najvažnija je odluka “Schremppova desetljeća” bila spajanje više od stoljeća starog tradicijskog njemačkog poduzeća Daimler s američkim Chryslerom 1998. godine. Unatoč obećanjima dioničarima da će se ova odluka s vremenom isplatiti, najavljeni uzlet je izostao. Fuzija s Chryslerom tek je jedna na popisu krivih odluka za koje dioničari krive Schremppa – tek prije nekoliko tjedana koncern je izašao iz više milijardi “teškog” angažmana u kriznom Mitsubishiju, prije toga je prodao udio južnokorejskom Hyundaiju, čime je propao Schremppov plan da koncern učini konkurentnim na azijskom tržištu.

Burze pozdravile Schremppov odlazak

Najava o odlasku Jürgena Schremppa, šefa koncerna, dovela do rekordnog rasta vrijednosti dionice DaimlerChryslera od čak 10 posto, ostavku je dao u trenutku kad je koncern mjesecima bio u središtu medijske pažnje, koja je kulminirala istragom protiv četvorice zaposlenika osumnjičenih za insidersko trgovanje. Prije toga, u SAD-u je otvorena istraga pod sumnjom da je Mercedes u najmanje dvanaest zemalja Afrike i Latinske Amerike potkupljivao vladine organe kako bi ojačao tamošnje poslovne interese, a DaimlerChrysler je dobio i čast postati prvo njemačko poduzeće umiješano u korupciju oko programa Ujedinjenih naroda “Nafta za hranu” za Irak.

Komentirajte prvi

New Report

Close