ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 20.04.2024. u 06:10
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
43,56
80.062
1,838
43,10
44,10
2,56%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

hugh, 28.01.2023. u 16:45

Da bacimo malo kalkulaciju. Ako je po nebuloznim izjavama pojedinaca ovdje, potrebna dnevnica 14.000 USD za graničnu rentabilnost plovidbe, to ispada da im za nulu treba mjesečno 420.000 USD. Uzmimo da je mjesečna bruto plaća sa brodsko osoblje cca 50.000 USD, goriva za pogonski stroj oko 30.000 USD, ostane još 340.000 USD mjesečno. To je malo previše love mjesečno da bi se na knap pokrila amortizacija broda, krediti, kamate, tečajne razlike i koješta drugo što ulazi u troškove preživljavanja firme.

Nekako mi je vjerojatnije da je ipak granica rentabilnosti ona koju se dade pronaći na više mjesta stručnih stranica koje se bave tom problematikom, a u pravilu ju navode oko polovice gore navednog iznosa.

 

trial, 26.01.2023. u 23:41

 





hugh, 26.01.2023. u 21:57



 

ups……što nam to supre kažu?…….nema snjega, nema leda a kad ono klizalište……..

 

no good…..

 

 

 



 

Pa koliko je za vidjeti iz priložene tablice, sve brodarine su oko 25 – 30 % iznad rentabilnosti dnevne plovidbe.

FI za 4Q svakako će biti daleko iznad hugovih očekivanja i nažalost nešto manji od priželjkivanih očekivanja nas ostalih.

Sačekajmo i vidjet ćemo.

Ta tvoja definicija rentabilnosti je pogresna. To je kao da te pitam koliki su ti dnevni zivotni troskovi, a ti mi kazes koliko dnevno trosis na prehranu. Break-even i OPEX (operating expenses) su dvije razlicite stvari. 6.000 USD je OPEX. Kada na to dodas G&A, financiranje i amortizaciju dodjes do cca 12.500 USD troska po danu.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Pa daj se dogovori sa ovim likom koji me zatrpava glupostima u privat pošti. Po njemu je samo nafta 13.000 USD dnevno. A po tebi sve skupa je dnevno 12.000 USD.

 

Eto, on je uzeo sebi u zadatak da me nauči … u citatu. Neću ga imenovati, on će se prepoznati.

“Jos nesto da te naucim. Brodovi ATPL-a troše između 16 i 20 tona nafte dnevno. Nafta je oko 650$ tona. To ti je oko 13.000$ dnevno. Samo nafta se ne racuna kod izracuna TC indexa. Znanje ti je vrhunsko. Kao i na igh-u. Jebote, ekipa na temi ATPL je daleko najgluplja”

Eto malo svjetla … ide polako nabolje.

 

Panamax

Unatoč nečemu što je sredinom tjedna došlo do povećanja potražnje za žitom u prvoj polovici veljače ex NCSA, vratio se neinspirativan tjedan. Ugušene raznim praznicima u Aziji, tržišne vrijednosti dodatno su erodirale uz minimalnu podršku vidljivu posvuda. Ipak, tjedan završava pomalo optimistično. Transatlantska aktivnost bila je spora cijeli tjedan i unatoč nekim pričama da je možda pronađena donja granica, predana i tonaža balasta nastavila je podupirati stope. Istaknuta stopa na prednjim putovanjima bila je isporuka 82.000 dwt Kontinent preko NC Južna Amerika ponovna isporuka Singapur-Japan po cijeni od 18.250 USD. Azija je učinila zamorno sporu prvu polovicu tjedna, ali čini se da je aktivnost lagano rasla u proteklih nekoliko dana i ovdje se govori o pronalasku dna. Bio je to ravno tjedan dana na FFA tržištu, ali čini se da je donekle podržao mjesečni apetit.

Ultramax/Supramax

Prilično stagnirajući tjedan s Atlantikom općenito nedostatkom svježih upita. Zbog lunarnih novogodišnjih praznika u Aziji, tečajevi su se borili da znatno porastu. Pritisak je ostao iz ključnih područja u Atlantiku jer je brza tonaža ostala relativno velika. Nasuprot tome, pozitivno raspoloženje vratilo se u jugoistočnu Aziju s boljom razinom potraživanja. Međutim, to je bilo ublaženo nedostatkom novih potraživanja sjevernije. To je dovelo do otvorene tonaže kako bi se osiguralo zapošljavanje južnije. U Atlantiku, fiksna isporuka Aratu od 56.000 dwt za putovanje u Alžir po cijeni od 10.000 USD. Na drugom mjestu, fiksna isporuka od 63.000 dwt, putovanje u Zaljev SAD-a na Daleki istok po cijeni od 16.500 USD. Iz Azije, otvoreni Singapur od 61.000 dwt odredio je putovanje preko Indonezije s ponovnom dostavom u Kinu na 9.100 USD. Malo više aktivnosti pojavilo se iz Indijskog oceana i 61, 000 dwt fiksne dostave Port Elizabeth na Daleki istok po cijeni od 14.000 USD plus bonus od 150.000 USD za balast. Povratkom na posao za mnoge će biti zanimljivo vidjeti smjer kretanja u nadolazećem tjednu.

 

trial, 30.01.2023. u 10:08

Pa daj se dogovori sa ovim likom koji me zatrpava glupostima u privat pošti. Po njemu je samo nafta 13.000 USD dnevno. A po tebi sve skupa je dnevno 12.000 USD.

 

Eto, on je uzeo sebi u zadatak da me nauči … u citatu. Neću ga imenovati, on će se prepoznati.

“Jos nesto da te naucim. Brodovi ATPL-a troše između 16 i 20 tona nafte dnevno. Nafta je oko 650$ tona. To ti je oko 13.000$ dnevno. Samo nafta se ne racuna kod izracuna TC indexa. Znanje ti je vrhunsko. Kao i na igh-u. Jebote, ekipa na temi ATPL je daleko najgluplja”

Sve ti je dobro rekao.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Napokon rast 2 dana za redom i supra i panamaxa..je skroman..ali polako se odvajamo od dna izgleda😉

pic.twitter.com/I6ytXujRhl


— Mister Rocco (@rferrajina) January 30, 2023

 

Freight futures am update Capesize flat Panamax down ~2%

 

 

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.

alt666, 30.01.2023. u 14:23

 

Da te ispravim, danas je treći dan zaredom.

Sutra, vjerojatno i četvrti.

 

Krenulo je.

Dsx u 4 dana na +9%😱Kina se napokon otvara💪

go China, go!,

 

oh, no!,

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.

Chinese New Year is over, now what? – One of the slowest weeks of the year in terms of Chinese activity is now

behind us, and the bulk commodity markets are once again looking forward to what the consensus sees as a solid

rebound in physical demand for materials. Whether this is just unrealistic expectations or there is a genuine need

to restock is anybody’s guess, but for dry bulk shipping the historical pattern points to gradually higher spot rates

for the rest of the year. Such optimism is also built into a steepened futures curve, although the low levels of current

spot rates propably exaggerate such a contango. It will be interesting to see whether the dry bulk market can move

higher in the month of February that historically has been the weakest month of the year since CNY happened to

be early this year, as it is unclear whether such an anomaly can have a meaningful impact on market balance.

Although spot rates at almost zero make attractive headlines, the reality in shipping is that only averages matter,

and such dips in activity are expected in an industry that is characterized by extreme volatility. We anticipate some

revival in spot rates by the middle of next month, as China’s spring construction gets underway and steel demand

pushes iron ore imports higher. Yet, any real sustainable push in import demand should come further down the

road, reflecting the considerable stimulus already in the pipeline that will require increasing iron ore and steel

quantities to support the new anticipated construction and manufacturing activity.

• Do China’s economic numbers point to a recovery? – We believe the bottom of the economic cycle for China is in.

The obvious question is now how steep the recovery is, and so far, it does not seem to be a raging one. However,

several issues remain in place. First, one of the slowest periods in terms of Chinese economic activity has just ended,

namely the Golden Week and the New Year celebrations. Secondly, Covid infections remain an issue, and although

the policy around that has been significantly relaxed, the pandemic remains an obstacle to an orderly recovery. Just

like the western world, once there is a normalization in the handling of the pandemic in China, we expect regular

economic activity to resume, and given the urgency to bring the economy back to growth, we anticipate a

considerable boost in construction activity. All the above should begin to materialize in Q2, and thus, we are still

months away from such a scenario. Commodity markets have moved higher with the hope of such a demand revival,

but we don’t see any evidence just yet, at least not in shipping markets. Economic cycles are long and slow moving,

but the impact on the dry bulk market should be steeper and more profound than in other China-related industries.

• Dry bulk focus shifts back to fundamentals – Following a period of high uncertainty and significant disruptions

across the commodity spectrum, the gradual normalization of trade is shifting the market’s attention back to the

traditional demand and supply dynamics that have shaped dry bulk profitability for decades. As effective fleet supply

growth for the next few years looks marginal, demand will be the main determinant of spot freight rates with China

returning back to the driver’s seat as the dominant force of bulk imports and thus shipping deman.

Najvažnija rečenica cijele ove štorije je …

 

“Do China’s economic numbers point to a recovery? – We believe the bottom of the economic cycle for China is in”.

 

iliti … po naški

 

“Ukazuju li kineske ekonomske brojke na oporavak? – Vjerujemo da je dno ekonomskog ciklusa za Kinu došlo”.

A i danas pad vozarina..iskreno nisam to očekivao..ali treba biti strpljiv..mada Kina krije svoje mane za sada..nadam se da brzo dolazi oporavak..

Primjećujem ogroman pad cijene ugljena u zadnjih 10 dana..Hoće li sad povući Indija i Kina kad su cijene ugljena puno pristupačnije nego prije ostaje za vidjeti?

I danas BDI i BPI u korekciji. Ne puno, ali ipak u minusu. Cijena dionice žilavi oko 50 eura i ne da se. Ali s prvim zelenilom, očekivano je dinamičnije kretanje cijene dionice.

New Report

Close