ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 23.04.2024. u 12:10
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
44,84
10.673
238
44,20
45,00
1,35%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Samo od jučer na danas brodarine za BPI su porasle za prosječnih 860 USD po danu, sa 18.987 USD na 19.847 USD. A i ostali dry bulk  je rastao. Izvjesno je da će u tom pozitivnom ozračju ostati najmanje do kraja godine.

 

… “Glavni indeks pomorskog prijevoza Baltičke burze (.BADI), koji prati stope za brodove koji prevoze suhu rasutu robu, porastao je četvrtu uzastopnu sesiju u srijedu, skočivši na najvišu razinu u 10 tjedana zbog rastućih stopa u svim segmentima plovila.

Ukupni indeks, koji uračunava stope za capesize, panamax i supramax brodove, porastao je za 131 bod, odnosno oko 7%, na 1996 bodova na najbolji dan u otprilike dva tjedna.

Capesize indeks (.BACI) također je ojačao četvrtu sesiju zaredom, dodavši 309 bodova, odnosno 13,8%, na 2.553 boda; najviši od 25. srpnja.

Prosječna dnevna zarada za capesize, koja obično prevozi 150.000 tona tereta kao što su željezna rudača i ugljen, (.BATCA) porasla je za 2.564 USD na 21.175 USD.

Panamax indeks (.BPNI) porastao je 95 bodova, odnosno 4,5%, na svoj najbolji dan u tri tjedna, na 2.205 bodova; najviši u gotovo tri mjeseca.

Prosječna dnevna zarada za panamaxe, koja obično prevozi teret ugljena ili žitarice od oko 60.000 do 70.000 tona, (.BPWT) dobiva 860 USD na 19.847 USD.

Među manjim brodovima, supramax indeks (.BSIS) porastao je osam bodova na jedan vrhunac od 1676 bodova na njegov najbolji dan u sedam.

U međuvremenu, Svjetska trgovinska organizacija predviđa usporavanje rasta globalne trgovine sljedeće godine, vodeći oštro više cijene energije i hrane i rastuće kamatne stope, te je upozorila na moguće smanjenje ako se rat u Ukrajini pogorša” …
Izvor: Reuters

 

BCI 5 T/C routes 180000 20786 -389


 

BPI 5 T/C routes 82500 20084 237



BSI 10 T/C routes 58328 18590 149



BHSI 7 T/C routes 38200 18507 81


 

BDI INDEX 1992 -4


Za kraljicu burze i danas je povoljno, kakvo je stanje na burzi reklo bi se da se svaki dan potpisuju ugovori. Prije bi loto pogodili nego gdje ce ovo svrsiti…

Sa današnjim porastom indexa vozarine Panamaxa su premašile 20.000 USD za dan.

ATPL  bi  ove godine trebala ostvariti neto zaradu iz poslovanja bolju od 2021.g.

A 2023 s obzirom na novu regulativu ne bi trebala biti ispod 120 mil.kn neto zarade.

Trenutno je dionica batem 20% podcjenjena pogotovo s obzirom na flotu i cijene vozarina.

EGLE u zadnja 2 tjedna + 20%…isto u floti ne maju capove.

Dodatne dobre vijesti za dry bulkere za kraj godine. Trebat će željezne rudače i  ugljena u Kini.

 

Potražnja za otpremom robe u Kini poboljšat će se u odnosu na četvrto tromjesečje – Izv.


7. listopad 2022. g. 


Očekuje se da će se kineska potražnja za isporukama robe poboljšati u četvrtom tromjesečju kako bi se ubrzala ulaganja u infrastrukturne projekte i proizvodnju čelika,  rekli su viši direktori brodarstva.

Najveći svjetski kupac sirovina smanjio je uvoz energije i metala u prvoj polovici ove godine jer su ograničenja zbog COVID-19 opustila njegovo gospodarstvo, iako je Peking obećao podržati rast kroz poticajne mjere.

Ali kineska proizvodnja čelika pokazala je znakove poboljšanja, dok su izgledi za potražnju za robom podržani izgledima za ublažavanje karantene zbog COVID-19, rekao je glavni izvršni direktor Berge Bulka James Marshall na Singapurskoj međunarodnoj konferenciji i izložbi bunkera (SIBCON) 2022.

”Prilično smo uvjereni u četvrto tromjesečje u pogledu stopa rasutog tereta, a posebne količine koje idu u Kinu”, rekao je Marshall.

Kineska proizvodnja čelika oporavila se od najniže točke u lipnju, što je optimističan pokazatelj za sektor rasutog tereta, rekao je Marshall, koji upravlja jednom od vodećih svjetskih neovisnih flota za rasuti teret.

Rekao je da bi ublažavanje mjera pandemije u Kini moglo potaknuti nastavak gospodarske aktivnosti i povećati potrošnju na infrastrukturi.

Jacob Meldgaard, glavni izvršni direktor globalnog prijevoznika rafiniranih naftnih TORM, također je optimističan u pogledu snažnih narudžbi za brodove u kineskoj brodograđevnoj industriji u idućoj godini. Ti brodovi se ne mogu graditi bez željezne rudače i ugljena.

 

 

Cijene termouglja u Europi pale su od početka rujna, jer su se cijene prirodnog plina na kontinentu povukle zbog smanjene potražnje i poboljšanih izgleda za ponudu za nadolazeću zimu. Ipak, unatoč padu za više od dvadeset posto, cijene su i dalje znatno iznad razina zabilježenih prije ruske invazije na Ukrajinu usred kontinuirane snažne potražnje europskih kupaca.


Shipfixove tjedne količine narudžbi tereta za istovar ugljena u Europi pokazuju da kupci s tog kontinenta nisu izgubili svoj novootkriveni apetit za najprljavijim fosilnim gorivima. Iako su tjedne količine nešto ispod nedavnih vrhunaca, one još uvijek ukazuju na snažan protok termo ugljena u europske luke u nadolazećim mjesecima. Stoga će europske cijene ugljena vjerojatno ostati visoke.


Brzi google prijevod, glad za ugljenom je visoka cijena ugljena u povijesti se ne pamti ovako visoka. Koliko ce europa i kina uspijeti da ga dobiju i prevezu odnosno iskopaju kljucno je pitanje. Bitno da od zelene energije nema nista dok se kriza ne stabilizira. E do tada bulkeri ima da fino zarađuju.

Index za Panamaxe pokazuje iznos od 20.116 USD za dan.

Napredujemo.

Pa malo ne napredujemo …

 

Baltički indeks pada s padom kod većih plovila


10. listopad 2022. g. 


Glavni indeks pomorskog prijevoza Baltičke burze (.BADI) pao je u ponedjeljak, pod pritiskom pada u segmentima capesize i panamax plovila.

Ukupni indeks, koji uključuje stope za capesize, panamax i supramax brodove, pao je za 17 bodova, odnosno 0,9%, na 1.944.

Capesize indeks (.BACI) izgubio je 55 bodova ili 2,3%, na 2.341.

Prosječna dnevna zarada za capesizes (.BATCA), koji obično prevoze 150.000 tona tereta kao što su ugljen i čelik, željezna rudača koja se koristi u građevinarstvu, pala je za 456 USD na 19.418 USD.

U međuvremenu su cijene željezne rude porasle, jer su se zalihe u luci u najvećem proizvođaču čelika Kini smanjile tijekom praznika Zlatnog tjedna na najnižu razinu od sredine srpnja, što ukazuje na snažnu potražnju za sastojkom za proizvodnju čelika.

Panamax indeks (.BPNI) prekinuo je pobjednički niz od četiri sesije i pao za 7 bodova, ili 0,3%, na 2.228.

Prosječna dnevna zarada za panamaxe (.BPWT), koji obično prevoze teret ugljena ili žitarica od oko 60.000 do 70.000 tona, pala je za 68 dolara na 20.048 dolara.

Indeks supramax (.BSIS) porastao je petu sesiju zaredom, dodavši 8 bodova na 1714.
Izvor: Reuters


 

S obzirom da jesam u dionicama, pitao sam se da li ovakvo što uopće objaviti. Ali u ime istine, eto …

 

Baltički indeks bilježi najgori dan u mjesecu jer potražnja za plovilima pada


14. listopad 2022. g. 


Indeks pomorskog prijevoza rasutog tereta Baltičke burze (.BADI) pao je u četvrtak šesti uzastopni dan  i označio svoj najlošiji dan od sredine rujna, jer su tečajevi pali u svim segmentima plovila.

Ukupni indeks, koji uračunava stope za capesize, panamax i supramax brodove, pao je za 55 bodova, odnosno oko 3%, na 1818.

Capesize indeks (.BACI) pao je 105 bodova, odnosno oko 4,8%, na 2.094.

Prosječna dnevna zarada za capesizes (.BATCA), koja obično prevozi 150.000 tona tereta kao što su ugljen i čelik, željezna rudača koja se koristi u građevinarstvu, pala je za 876 dolara na 17.365 dolara.

Fjučeri željezne rude su pali, pri čemu je referentna vrijednost u Dalianu Palama na najnižoj razini u posljednja tri tjedna, dok su nestajale nade da će Kina ublažiti svoju strogu politiku nulte borbe protiv COVID-a, dok je slabljenje potražnje za sastojkom za proizvodnju čelika povuklo spot cijene na najnižu razinu u 11 mjeseci.

Panamax indeks (.BPNI) izgubio je 59 bodova, odnosno 2,8%, na 10-dnevnom minimumu od 2.088.

Prosječna dnevna zarada za panamaxe (.BPWT), koja obično prevozi ugljen ili žitarice od oko 60.000 do 70.000 tona, pala je za 527 dolara na 18.796 dolara.

”Neki su govorili o određenim putovanjima žitarica koje plaćaju premiju u odnosu na trgovinu mineralima, ali veliki jaz između ponude i ponude ograničio je svaku pristojnu aktivnost”, rekao je brodski posrednik Fearnleys na svojoj web stranici, misleći na segment panamax.

Indeks supramax (.BSIS) pao je za 12 bodova na 1.696.
Izvor: Reuters


 

 

 

Golem pritisak na prodaju, naslagale se ponude od par tisuća, zanimljivo. S obzirom na prodaju znaju da ih neće utopiti ali eto neki baja ih je rasporedio. Vjerovatno da malo krene kupnja bi sve to isto tako maknuo. Do izvješća tapkamo u mjestu nadajući se nekoj zaradici u 3.kvartalu.

Zaradit će se svakako  jer se i na ovim razinama vozarina zarađuje. Dnevnica je otprilike duplo veća nego su dnevni rashodi broda. Prije točno godinu dana (17.10.2021. god)  BPI je u piku bio 4.328 bodova, a danas je na 48,2 % od toga. Prepolovio se, ali će  ova godina ipak  donijeti nekakve pozitivne godišnje rezultate. Što će biti sijedeće godine, to ćemo tek vidjeti.

Spretniji, odlučniji i pametniji ovdje i dalje trejdanjem mogu konstantno izvlačiti korist. Ipak je ovo kraljica ZSE.

Oscilacije u cijeni i amplitude su sve manje, pa je i sve teže zaraditi, osim naravno dugoročnima koji su ovdje uvijek u plusu, jer su svi ili gotovo svi kupili na 180kn, pa prodavali iznad 550 kn, ali dio drže za dividendu i za unuke, jer nikad ne znaš 🙂 . Naravno ovdje najviše zarađuju oni koji su dobili dionice besplatno, pa im svaka cijena odgovara, samo da ima dovoljno kupaca. Nastavlja se cijeđenje na sve manjem prometu, dok i vozarine ne krenu uskoro padati, a onda bi se mogao dogoditi i preokret prema dolje, ali promatrajmo.

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Ne vidim prostor za daljnji pad vozarina. Kineski celik je skroz usporio i izgleda da se vec neko vrijeme struze po dnu. Puno realniji je bazicni oporavak na krilima toga sto raste potraznja svega across the board. Svijet je sve bogatiji i treba sve vise svega, a za naredne godine se predvidja nulti ili cak negativni rast flote.

Ja znam da biste svi trgovali, jeftinije usli, ali gle, ne ide to bas tako…

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Stiže recesija nakon rekordne inflacije, pa će shodno tome pasti i potražnja u cijelom svijetu. Kina je već ove godine u recesiji, samo komunistička partija to ne smije objaviti, pa je zato i pala potražnja za poglavito željezom u Kini.

Futuresi za 2023 su za sada na granici isplativosti oko 12k $, tako da ne sveta cveće u predviđanjima, ali to su za sada samo predviđanja, tako da vidjet ćemo, kažem promatrajmo svi skupa!

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Ugljen, kao tračak svjetla jer drugih energenata nedostaje.

 

…” dodao je da su tijekom proteklih šest mjeseci stope suhe rasute robe značajno pale, nešto što polako i postojano utječe i na vrijednost imovine. Međutim, čini se da se to bliži kraju, budući da je ugljen roba posebno potrebna za poticanje rastuće globalne nestašice energije i ograničene zalihe drugih izvora energije i već danas vidimo oporavak  indexa za Capesize plovila.  Očekuje se da će taj oporavak dodatno podržati i segmente manjih plovila sektora suhog rasutog tereta” …

 

New Report

Close