Vanja Blumenšajn nije ‘osoba od top lista’. Ipak, napravio nam je izbor naj reklama…

Autor: Pripremio: Tomislav Hrastovčak , 08. kolovoz 2012. u 18:00

Vanja Blumenšajn iz reklamne agencije Imago napravio je za Poslovni.hr svoj izbor naj domaćih i stranih reklama.

Podsjetimo, poželjeli smo napraviti tekstove o najboljim reklamama svih vremena – kako domaćima, tako i stranima. A tko će nam u tome bolje pomoći nego domaći marketinški stručnjaci. Njihova mišljenja i ocjene objavljujemo u seriji članaka.

>>Najbolje reklame po izboru Nikole Žinića iz B&Ž-a

>>Najbolje reklame po izboru Zdravka Maršanića iz Status grupe

“Prije svega, disclaimer: Nikad nisam bio osoba od top lista. Da me sutra pitate vjerojatno bih napravio potpuno drugačiju. Pokušao sam izbjegavati Grand prixove i očite izbore (iako se i njih potkralo). Surfanje u potrazi za top pet reklama bilo je kao vremeplov. Možda sam malo nostalgično izabrao reklame za kojima sam slinio kad sam se počeo baviti ovim poslom – ili možda reklame zbog kojih sam ga i izabrao. Genijalci poput Gondryja i Glazera, agencije poput Wieden+Kennedy, BBH, brandovi poput Levisa, Axea, teško bi mi bilo izabrati njihovih top 5 reklama. Ali nakon dugog odgađanja, evo nasumično mojih Top pet reklama nedjelje 6.8. u 23:45h”, kazao nam je Vanja Blumenšajn, glavni kreativni direktor u Imagu.

Evo njegovog izbora, uz kratka objašnjenja zašto baš te reklame:

TOP 5 STRANIH REKLAMA

1. Skittles – Touch the rainbow

Brand koji je nonsens doveo do savršenstva. Ovo je samo jedna u nizu genijalnih kampanja zbog koje mi je ekran na laptopu redovno uprljan otiscima prstiju i česticama pljuvačke. Utipkajte «Skittles+commercial» u YouTube i uživajte (ne zaboravite pogledati i ovo).

2. Levis

Možda moje najdraže reklame. Izbor je pao na «Odyssey» jer me i nakon tolikih gledanja još uvijek naježi svojom jednostavnošću. Levis reklame su ponekad brisale granicu između filmske umjetnosti i oglašavanja, a izgledaju wow i dan danas – u svakom su pogledu definirale kulnes i vizionarski postavljale trendove: lansirale glazbene hitove/bandove (Smokecity – Underwater love, Stiltskin-Inside, Mr.Oizo – Flat beat…) angažirale najhot redatelje (Gondryja – obožavam Air France , Glazera…) i to uspjevale činiti iz kampanje u kampanju. Nikako ne preskočiti stare «Watch pocket» , «Mr.Oizo» , «Rub yourself», «Shrink to fit» ili novije «Oh pioneers»

3. Ikea – Lamp

Ako neki brand zaslužuje mjesto na ovoj listi to je Ikea. U povijesti odličnih Ikea reklama meni je draga «Lamp» – prvo vas raznježi, a onda nasmije. Doduše u 60 sekundi; možda klijenti i kod nas shvate da 10-sekundni animirani telopi teško ulaze u legendu. Redatelj je još jedan genijalac – Spike Jonze.

4. Canal+ Wardrobe

Da ne ispadne da je zadnja dobra reklama napravljena u 90-ima, evo jedne genijalne novijeg datuma. Canal + se ne boji dati slobode (a ni visoke budžete) svojim kreativcima, pa su rezultati obično izvrsni. Bez obzira na možda popularniji «Bear rug», «Wardrobe» je logičan izbor jednog kopirajtera – promovira priču i pisce.

5. Carlton Draught – Men in slowmotion

Možda zato jer pivo kao malo koji proizvod ima toliko duhovitih reklama, možda zato jer ova reklama ima tako jednostavnu premisu (muškarci su bolji u slowmotionu), možda jer je i meni glazba jako bitna u reklamama (a «Nesun dorma» uvijek paše), možda jer smo mi godinama radili pivo (zadnje dvije s Panom osvajali zlato na IdejiX), a možda i zato jer Carlton ima najbolji pivski slogan ikad (Made from beer).

TOP 5 DOMAĆIH REKLAMA

1. Žute stranice – Ludi mikser

Iz zlatnog doba jedne agencije (podaci poznati redakciji 😉 Jednostavna ideja i odlična režija, uvijek mi se činilo da se nekako provukla ispod radara široj publici, pa da ispravimo tu grešku.

2. Treba ti reklama da pomogneš?

Za razliku od raskošnih budžeta kakvima raspolažu kolege na lukrativnijim tržištima, naši se kopirajteri ne mogu vaditi na produkcijske fore pa moraju dublje prokopati po vreći s trikovima. Evo jedne izvedene u 5 minuta, za 5 kuna, a ipak za 5.

3. HThinet – Imaš e-mail

Iako bi među starim HT reklamama zbog vrhunske art-direkcije možda trebao izabrati «Maksimalno ljepljivo», evo ipak jednog prastarog one-linera. Minus za sinhronizaciju, ali veliki plus za simpatičnost.

4. Varaždinsko zelje

Jedna scena, jedna žena, jedan sat u studiju. I opet odlično. Hrvati vs. veliki budžeti 1:0.

5. HT info servisi – Mi znamo brojeve

Umjesto neke od odličnih starih Karlovačkih reklama (Lučev-Mikić-Navojec-Waldinger) koje su obilježile jednu eru (i koje će sigurno biti u izboru svakog kreativca u ovom serijalu) evo jedne Imagove. Nije sad baš džentlemenski stavljati svoje uratke, ali kad sam već birao sentimentalno, ova budi lijepe uspomene. TV spot godine na Festu u neka hrabrija advertising vremena. Bravo mi!

Komentirajte prvi

New Report

Close