Umjesto zrakoplovom, vlakom iz Belgije u Kinu

Autor: Stjepan Škramić , 21. svibanj 2011. u 16:20

U promet je puštena željeznička linija između Antwerpena u Belgiji i zapadnokineskog grada Chongqinga. Pruga duga 11.000 kilometara “zeleni” je koridor i alternativa zračnom i morskom prometu.

Vlak vozi po već postojećim tračnicama, a iako prelazi šest nacionalih granica, belgijske vlasti surađuju s dužnoscnicima na cijeloj trasi kako bi se izbjegli zastoji zbog carinskih formalnosti. “Želimo uspostaviti ‘zelenu traku’ koju bi dogovorile carinske vlasti pojedinih nacija”, kaže predsjednik lučke uprave u Atnwerpenu Mark van Peel, prenosi Deutsche Welle. On se nada da bi ti sporazumi mogli biti postignuti do listopada te da bi se time putovanje skratilo s 20 na 15 dana.

Pet puta tjedno teretni vlak polazi iz luke Antwerpen i prolazi kroz Njemačku, Poljsku, Ukrajinu, Rusiju i Mongoliju prije nego što stigne na svoj cilj: Chongqing, grad s 32 milijuna stanovnika, smješten u zapadnom dijelu Kine.

Taj je vlak dio multinacionalnog projekta koji predstavlja novu transportnu mogućnost i povezuje jednu od najvažnijih europskih luka sa sve važnijim industrijskim središtem u kineskoj unutrašnjosti. “Uz brz, ali skup zračni transport i jeftin ali spor transport brodom, našli smo relativno brzu i jeftinu alternativu”, kaže glavni predstavnik vlasti u Chongqingu za ovaj projekt Zeng Su. Ovaj su projekt prošle godine pokrenuli gradovi Chongqing i Antwerpen, švicarska željeznička tvrtka Hupac kao i ruski i kineski željeznički koncerni. Prvi je vlak krenuo iz luke u Antwerpenu 9. svibnja.

Chongqing je jedan od najvećih gradova na svijetu, a njegovo cijelo administrativno područje je veće nego Belgija i Nizozemska zajedno. Smješten na rijeci Yangtze, grad ima 32 milijuna stanovnika. Kineske su vlasti aktivno promicale razvoj Chongqinga kao najvećeg industrijskog i prometnog središta u unutrašnjosti zemlje. Vlasti se nadaju da će zaostala područja na zapadu Kine imati koristi od brzog razvoja i važnosti grada.

Izgradnja brane Tri klanca na rijeci Yangtze omogućila je Chongqingu izravni pristup Istočnom kineskom moru. Gradnjom ove sporne brane stvoren je 600 km dugačak rezervoar koji omogućuje čak i brodovima dubokog gaza da stignu do grada.

No za to će još trebati vremena, pogotovo što je Chongqing od obale udaljen 1.500 km. Nova željeznička veza bi trebala biti dodatak tradicionalnom transportu morem. “Željeznička veza otvara potpuno nove mogućnosti što se tiče logistike u Chongqingu”, kaže van Peel.

Antwerpen je druga po veličini luka u Europi i važan je centar za europsku trgovinu kao i za trgovinu s Amerikom i Afrikom. Organizatori projekta se nadaju da će ova nova željeznička veza povezati Antwerpen i sa sve važnijim azijskim tržištem.

Komentirajte prvi

New Report

Close