Ulaskom u EU kazne za obmanjujuće oglase i do 100.000 kuna

Autor: Poslovni.hr , 25. svibanj 2012. u 10:10

Zavaravajuće oglašavanje će se kažnjavati kaznom od 10.000 do 100.000 kuna. Platit će i oni koji se koriste agresivnim oglašavanjem i izravnim nagovaranjem djece na kupnju, piše Novi list.

Athena Hohenberg iz San Diega nedavno je dobila spor protiv kompanije Ferrero. Naime, reklama za Nutellu tvrdi kako je to namaz za zdrav doručak, iako svi znamo da nije tako. Nakon šokantne spoznaje da je Nutella zapravo nezdrava, Athena je u veljači prošle godine pokrenula spor protiv velike kompanije, optužujući je za zavaravajuće oglašavanje. Dobila je tužbu pa će Ferrero morazi isplatiti ukupno 3,5 milijuna dolara odštete, osim toga, morati će snimiti i novu reklamu te promijeniti svoju web stranicu.

Reklama za Nutella tek je jedna u velikom broju promidžbenih poruka koje serviraju lažne i zavaravajuće informacije, obamnjujući time potrošače, posebice djecu. U Hrvatskoj trenutno vrijede dva zakona koja zabranjuju takvo oglašavanje, no nema prave novčane kazne za oglašivača. Reklama se sudskom presudom može samo povući iz javnog i medijskog prostora, ali se zavaravajuće oglašavanje još uvijek ne može i novčano kazniti. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju to će se promijeniti pa će propisana kazna za lažno oglašavanje biti od 10.000 do 100.000 kuna.

Unatrag tri godine Hrvatska ima Zakon o nedopuštenom oglašavanju koji kaže kako je takvo oglašavanje zabranjeno, no osim povlačenja zavaravajuće reklame iz medijskog prostora, drugih sankcija nema. Osim zavaravajućeg, zabranjeno je i tzv. agresivno oglašavanje, no ni ono ne podliježe novčanim sankcijama.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close