Tvrtke se pripremaju na novi ciklus rasta dijeleći otkaze top menadžerima

Autor: Poslovni.hr , 11. travanj 2012. u 18:15

Proizvođači luksuznih dobara i visoko cijenjenih brendova provode “proljetno čišćenje” u području visokog menadžmenta, piše Bloomberg.

Giovanna Brambilla, iz tvrtkeValue Search Srl u Milanu kaže kako tvrtke provode reorganizaciju svojih kadrova jer žele biti spremne za sljedeći ciklus rasta. “Ako nisu uvjereni da imaju najbolje vođe, oni ih mijenjaju”, izjavila je Brambilla.

Luksuzne kompanije traže nove talente i kreativne ideje kako bi se uspješno borile s usporavanjem kineskog gospodarstva te smanjenom potrošnjom europskih građana. Sve veća ovisnost o novim tržištima i internetu potiče potražnju za zaposlenicima sa širom paletom vještina, istaknuo je Michael Boroian, predsjednik pariškog Sterling Internationala. Smatra kako nas ove godine čeka još mnogo promjena.

Kompanija Louis Vuitton, jedan od najpoznatijih luksuznih brendova u svijetu mode, u ožujku je zaposlila Sebastiana Suhla, i to kao izvršnog direktora robne marke Givenchy. Suhl je poznat po tome jer je šest godina radio za konkurentsku kompaniju, Pradu, te je zaslužan za širenje te kompanije u azijskoj regiji i na Pacifiku. “Suhl posjeduje izvrstan osjećaj za proizvod i njegov razvoj, poznaje sva međunarodna tržišta i iznimno dobro surađuje sa kreativnim talentima”, pojašnjava Boroian. Smatra kako je njegovo imenovanje vrlo tipično. Suhl je samo jedna od zvijezda u usponu čiji je talent napokon nagrađen, smatra Boroian.

Analitičar HSBC-a, Antoine Belge, smatra kako bi prodaja luskuznih dobara mogla rasti 10 posto u 2012. te 9 posto u 2013. godini. Kina, koja je činila 10 posto od sveukupne prodaje u 2011. godini, mogla bi biti zaslužna za trećinu tog rasta, s obzirom da rast u Europi usporava.

Većina novih imena dolazi iz iste industrije, a neke čak i iz iste kompanije. Tako je Mulberry kao izvršnog direktora zaposlio Brunija Guillona iz Hermesa, dok je Louis Vuitton premjestio Michaela Burkea iz Fendija u Bulgari, kojeg je kupio prošle godine za 3,7 milijardi eura. U nekim slučajevima nije bilo potrebno ni iskustvo u dotičnoj industriji. Tako je vlasnik Guccija kao izvršnog financijskog direktora zaposlio Jean-Marc Duplaixa, koji je prije toga radio na televiziji. Louis Vuitton napravio je zbrku u kompaniji Danone, najvećem svjetskom proizvođaču jogurta, kad je u rujnu zaposlio njihovog zaposlenika, Jordija Constansa. “Jedini kriterij prema koje smo birali bio je pronalazak najboljeg mogućeg menadžera za taj posao”, izjavio je Bernard Arnault, predsjednik i izvršni direktor Louis Vuittona.

To bi moglo značiti kako će modnu industriju u budućnosti pogoditi neke drastične promjene – budući direktori dolazit će iz industrije zabave i medija. Internet je olakšao komunikaciju s potrošačima te utjecao na to da sudjelovanje publike postaje sve važnije u upravljanju i donošenju odluka. Floriane de Saint Pierre, osnivačica istoimene tvrtke, rekla je kako postoji mogućnost da se luksuzni brendovi pretvore u medijske kompanije. No, Brambilla ističe kako takve radikalne promjene nisu na vidiku kad je u pitanju modna industrija. Raf Simons pridružio se Christianu Dioru, dok je prije radio u Jil Sanderu u kojem je zamijenio istoimenog osnivača tog brenda.

To dokazuje kako najpoznatiji brendovi ipak nisu spremni riskirati s neprovjerenim dizajnerima, jer bi to osim moguće štete za profit, loše utjecalo i na samu reputaciju imidža, istaknula je Patricia Lindo, direktorica kompanije Style Incorporated.

“To su prevelike zvjerke da bi samo tako dovodile mlade i svježe talente ukoliko oni nemaju barem nekog iskustva u modnoj industriji”, rekla je Lindo.

Navedeni su slučajevi “proljetnog čišćenja” samo neki od primjera koje su luskuzni brendovi poduzeli u posljednje vrijeme kako bi se suočili sa posljedicama koja im je donijela gospodarska kriza te osigurali rast i profit u budućnosti.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close