Trusted Brands: U Hrvatskoj se vjeruje Dukatu, Croatia osiguranju, Francku…

Autor: Poslovni.hr , 08. ožujak 2012. u 14:10

Nagradu Trusted Brands, koju je u Hrvatskoj ove godine šesti puta organizirao časopis Readers Digest, u kategoriji 35 proizvoda i usluga dobilo je 18 domaćih i 13 stranih brandova. Istraživanjem koje je časopis Readers Digest u suradnji s britanskom agencijom Wyman Dillon u rujnu i listopadu proveo u Hrvatskoj bilo je obuhvaćeno nasumično izabranih 8700 pretplatnika časopisa u našoj zemlji, a u Europi u istraživanju je sudjelovalo 27 469 ispitanika u 15 zemalja.

Istraživanje Trusted Brands hrvatskog izdanja časopisa Reader’s Digest provodi se od 2007. godine, priopćeno je iz Mozaik knjige. Trusted Brands je europsko istraživanje koje ispituje odnos potrošača prema proizvodima i brendovima. Primarni fokus istraživanja je identificiranje brendova, svakodnevnih proizvoda i usluga kojima potrošači najviše vjeruju. Istraživanje također mjeri razinu povjerenja raznim institucijama i zanimanjima. Ove godine dodatni fokus je stavljen na stavove građana prema Europskoj uniji kao i odnose brandova prema okolišu od 2011. godine Trusted Brand Hrvatska postao je dijelom europskog istraživanja koje je i ove godine u 15 europskih zemalja provela agencija Wyman Dillon. Agencija Wyman Dillon koristi jedinstveni upitnik za sve europske zemlje što omogućava međudržavne usporedbe kao i usporedbe među zemljama ne/članicama zone eura. Šestu godinu zaredom istraživanje podupire Hrvatska gospodarska komora.

Robne marke kojima se vjeruje u Europi

Prema rezultatima istraživanja, Europljani najviše vjeruju markama koje su pobjedile u više od 10 zemalja: Nivea (kozmetika za njegu kože), Nokia (mobilni telefon), Visa (kreditna kartica) i Canon (kamera i fotoaparat). Nivea je u kategoriji kozmetika za njegu kože pobjedila u svih 15 zemalja.

Robne marke kojima se vjeruje u Hrvatskoj

Primjerice, u kategorijama od mliječnih proizvoda i osiguravateljskih poduzeća do kava, čokolada i voda ili piva pobjednici su Dukat, Croatia osiguranje, Franck, Kraš, Kutjevo, Cedevita, Zvijezda u kategoriji maslinovo ulje, Jana u kategoriji voda, Pliva u kategoriji sredstava protiv prehlade, a Belupov Neofen u kategoriji sredstava za ublažavanje bolova.

Među pobjedničkim brandovima neki su pobjednici istraživanja već šesti put: čak 8 domaćih brandova kao što su Dukat, Franck, Konzum, Ina, Croatia osiguranje, Generalturist (kojemu sada prijeti stečaj), Kraš, Cedevita i 10 stranih brandova: Nivea, Opel, Gorenje, Hewlett Packard, Nokia, Tcom, Sony, American Express, Ariel i Lesnina.

Povjerenje u institucije

U svih 15 europskih zemalja u kojima je provedeno istraživanje povjerenje u institucije je nisko. Dvije su institucije dosegnule više od 50% glasova potrošača – brak (66%) i televizija i radio (51%). U Hrvatskoj najviše povjerenja imamo u instituciju braka (74%), televiziju i radio (56%), slijedi internet (50%), institucije, poduzeća i civilne akcije koje vodu brigu o okolišu (51%), euro (38%), novine (38%) i Crkva (39%). Hrvati najmanje vjeruju Vladi (82% ispitanika ne vjeruje Vladi) i pravnom sustavu (70% ne vjeruju pravnom sustavu).

Povjerenje u Europsku uniju

U svih 15 zemalja koje su sudjelovale u istraživanju povjerenje u Europsku uniju je nisko (38%), među državama članicama je nešto više – 40%, u Sloveniji 58%, a u Hrvatskoj 39%. Najveće povjerenje u EU imaju Rumunji (64%), Slovenci i Mađari (58%) i Nijemci (55%). U zadnjih 12 mjeseci povjerenje u EU je poraslo među Fincima (30%) a najviše je opalo u Češkoj (-28%).

Povjerenje u odnos robnih marki prema okolišu

Unatoč naporima većine velikih europskih brandova da promoviraju odgovoran imidž prema okolišu, čak 75% Europljana još sumnja u takve tvrdnje. Ispitanici smatraju da su velike kompanije odgovorne za uništenje okoliša. Čak 80% ispitanika zabrinuto je za okoliš, a njih 75% smatra da velike kompanije ne brinu o okolišu. 92% njih vjeruju da velike kompanije trebaju snositi odgovornost prema okolišu, a 54% ne vjeruje kada reklamni oglasi govore da su proizvodi pogodni za okoliš/prijateljski za okoliš. Ispitanici smatraju kako su robne marke koje brinu o okolišu preskupe. Ispitanici bi se odlučili na kupnju proizvoda koji je dobar za okoliš ali su skeptični prema istinitosti takvih tvrdnji.

Povjerenje u zanimanja

U Europi potrošači najviše vjeruju vatrogascima (93%), a hrvatski građani 86%. U Europi se najmanje vjeruje političarima (88%) i prodavačima vozila (80%). U Hrvatskoj se najmanje vjeruje političarima (88% ispitanika ne vjeruje), prodavačima putovanja (80% ispitanika im ne vjeruje) i sindikalnim vođama (73% ispitanika im ne vjeruje).

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close