Trošarine prijete opstanku malih brodara

Autor: Božica Babić , 21. rujan 2011. u 15:25

Ne oslobodi li Vlada male brodare plaćanja trošarina na gorivo, većina njih neće opstati nakon ulaska Hrvatske u EU. Pomest će ih konkurencija iz Italije, Grčke i Slovenije čiji će brodari moći ovdje raditi uz znatno niže cijene jer u domicilnim državama gorivo plaćaju 60 posto jeftinije, upozorio je danas Valter Grubica, predsjednik Sekcije brodara pri Hrvatskoj obrtničkoj komori na godišnjem susretu Ceha prijevoznika.

“Imamo potporu Ministarstva mora, ali bez suglasnosti Ministarstava financija i gospodarstva nema odluke. Poslovanje nam je već ugroženo, a oni se međusobno loptaju i nikako da ukinu trošarine”, opominje Grubica podsjetivši da su prema podacima iz Registra brodova hrvatska plovila u prosjeku stara 56 godina, a talijanska između pet i deset. Nedovoljno definirani zakoni, zbog kojih nije odgovarajuće sankcioniran rad na crno, pretovar vozila u cestovnom prometu, nelojalna konkurencija osobito u djelatnosti taksi prijevoza, neki su od problema koji otežavaju poslovanje 10.500 prijevoznika okupljenih u Cehu, istaknuo je predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec.

Vladimir Celiščak, predsjednik Ceha prijevoznika od mjerodavnih državnih institucija zatražio je neka konačno predstavnike prijevoznika uključe u izradu zakonskih propisa vezanih za prijevozništvo te ukinu nepotrebne troškove koji poskupljuju poslovanje. “Prijevoznik iz Iloka ukoliko dobije posao prijevoza primjerice u Beograd prethodno mora po tzv. povremenu dozvolu otići u Zagreb umjesto da je može podignuti u najbližoj podružnici HOK-a, ilustrirao je Celiščak.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Da li mi netko može objasniti – TKO SPADA U MALE BRODARE…..To su pravne i fizičke osobe- koje ostvaruju
neku granicu / visinu / čega …prijevoza roba…ljudi…?

KOliko je takvih u Hrvatskoj ? Čime se ti ljudi bave u praksi..? To su oni koji voze na izlete ? Ili oni, koji
prevoze neke manje terete..ribu?
Mislim, otkud sad takva frka za te trošarine..?

New Report

Close