Tri su stvari koje menadžera razlikuju od vođe

Autor: M.B. , 13. rujan 2012. u 15:45

Za jednu uspješnu organizaciju potrebno je imati niz ljudi koji igraju različite uloge, kako bi se stvari glatko odvijale. Neke od tih uloga lako je definirati, no neke imaju zbunjujuće granice kao što je, na primjer, razlika između menadžera i vođa, piše Business Insider.



www.sxc.hu

Možete istovremeno biti i menadžer i vođa, no to što ste fenomenalan vođa ne jamči da ćete biti i dobar menadžer, i obratno. U čemu je razlika?

Ovo su tri ključne razlike između vođa i menadžera:

1. Vođa se bavi inovacijama a menadžer administracijom

To znači da je vođa taj koji dolazi s novim idejama i potiče organizaciju na razmišljanje prema naprijed. Vođa mora konstantno biti na oprezu i razvijati nove strategije i taktike. Mora biti upoznat s najnovijim trendovima, istraživanjima i vještinama.

S druge strane, menadžer održava ono što je već uspostavljeno. To je osoba koja održava kontrolu jer bi u suprotnom nastao nered u organizaciji. Menadžeri također uspostavljaju ciljeve i mjerila, te analiziraju, ocjenjuju i tumače rezultate. Oni također razumiju svoje suradnike i znaju koja je osoba najbolja za pojedini specifični zadatak.

2. Vođa inspirira povjerenje, a mendžer se oslanja na kontrolu

Vođa inspirira ljude da daju sve od sebe i zna kako uspostaviti tempo za ostale u grupi. Vodstvo nije ono što vođa radi nego ono što ostali rade kao odgovor na njegovo vodstvo. Ako se netko odlučiti pratiti vas jer ste ga inspirirali, to znači da ste stvorili povjerenje unutar kompanije, a to je vrlo bitno za poslovanje koje se ubrzano mjenja i treba ljude koji će vjerovati u misiju kompanije.

Menadžeri nastoje održati kontrolu nad ljudima tako da im pomažu razviti njihove sposobnosti i izvući iz njih njihove najbolje talente. Kako bi to što bolje postigli, menadžeri moraju poznavati ljude s kojima rade i razumijeti njihove interese i strasti. Menadžeri zatim stvaraju tim vlastitih ljudi tako da odlučuju o njihovim plaćama, pozicijama, promocijama i uspostavljaju posebnu komunikaciju s njima.

3. Vođe pitaju „što“ i „zašto“, a menadžeri „kako“ i „kada“

Da biste mogli pitati „što“ i „zašto“ morate biti kadri pitati ostale zašto se određene akcije poduzimaju – to ponekad znači i da morate izazvati svoje nadređene. Dakle, to znači da ćete pružiti otpor višem menadžmentu jer smatrate da se nešto drugo treba poduzeti za kompaniju. Ako kompanija doživljava neuspjeh, zadaća vođe je doći i reći: Što smo naučili iz ovoga?Kako možemo iskoristiti ovu informaciju da bismo razjasnili naše ciljeve ili se poboljšali?

Umjesto toga, menadžeri zapravo ne razmišljaju o tome što neuspjeh znači. Njihov posao je pitati „kako“ i „kada“ i izvršavati posao u skladu s tim. Oni prihvaćaju staus quo i više nalikuju vojnicima. Znaju da su naredbe i planovi ključni te da je njihov posao orijentirati se na kompanijine trenutačne ciljeve.

Unatoč svemu ove dvije uloge imaju i sličnosti. Najbolji menadžeri također su vođe. Osoba može biti i jedno i drugo, no potrebno je vremena kako bi se došlo do toga.

Komentirajte prvi

New Report

Close