Tajanstveni kupac spasio Saab u zadnji čas

Autor: Stjepan Škramić , 28. lipanj 2011. u 10:45

Kompanija je prošloga tjedna objavila da nema dovoljno novca da isplati plaće zaposlenicima

Automobile NV, vlasnik Saab Automobilea, dobio je u ponedjeljak drugu životnu šansu kada je nepoznata kineska tvrtka kupila 582 Saabovih automobila za 13 milijuna eura u gotovini, svotu koju tvrtka planira iskoristiti za plaće zaposlenika i dugove svojim dobavljačima.

Suprotno očekivanjima, FKG, trgovinska udruga koja zastupa skandinavske dobavljače, vijest je dočekala sa skepticizmom izjavivši da to nije dovoljno velik novac da pokrije i plaće i dobavljače, te da neće dopustiti Saabu da ponovno pokrene proizvodnju. “To je dovoljno novca da se isplate plaće, ali nedovoljno da se plate dobavljači”, objašnjenje je izvršnog direktora FKG-a Svenake Berglie koji procjenjuje da će trebati između 76 i 86 milijuna eura za ponovno pokretanje proizvodnje u Saabovoj tvornici u Trollhattanu.

Nepovoljna financijska situacija u Saabu svakim se danom pogoršava. Tako je prošloga tjedna kompanija objavila da nema dovoljno novca da isplati plaće zaposlenicima i da je pokušala razgovarati s dobavljačima o plaćanju 10 posto neplaćenih računa uz kamatu od 6 posto u nastojanju da nastavi proizvodnju koja je u posljednja tri mjeseca u mirovanju tih istih računa. Glasnogovornik kompanije Eric Geers na pitanje kada će radnici dobiti svoj novac rekao je da ne može spekulirati o tome kada će Saabovih 3.800 radnika biti isplaćeno.

Švedski Automobile NV, nekadašnji Spyker Cars NV, u pregovorima je s nekoliko strana kako bi osigurao buduća financiranja, ali još nije dobio potrebno odobrenje od regulatora i dioničara kako bi dovršio pregovore. Nekoliko kineskih kompanija pokazalo je interes za ulaganje, kao i ruski milijarder i bankar Vladimir Antonov koji je pomogao financirati Spykerovu kupnju Saaba od GM-a, ali je bio prisiljen izaći iz posla nakon medijskih napisa o povezanosti s organiziranim kriminalom. Navodno ništa od izrečenoga nije bilo istina. U međuvremenu kompanija radi na tome da pokuša prodati imovinu Saab Automobilea, no da bi se sklopio poslovni ugovor sa bilo kojom stranom kompanija treba zeleno svjetlo od regulatora u Švedskoj i Kini te dozvolu od švedske vlade i Europske investicijske banke koje su Saabu dale zajam.

Tako je kompanija prodala udjele u ukupnom iznosu od više od 50 posto kineskim tvrtkama Zhejiang Youngman Lotus Automobile i Pang Da Automobile Trade koja sada čekaju pečat švedskih i kineskih vlasti. Ta odobrenja pružit će Saabu srednjoročno financiranje iako su tvrtkini problemi više žurne naravi. Izvršni direktor FKG-a Svenake Berglie vidi situaciju malo drugačije. On kaže da ako Saab Automobile može dobiti još jedan kredit, naći kupca za svoje nekretnine i dobiti akontaciju od kineskih ulagača, to bi moglo biti dovoljno za ponovno pokretanje proizvodnje, ali kompanija također treba pokazati dobavljačima da ima riješeno dugoročno financiranje, neovisno o Antonovu i kineskim ulagačima.

U međuvremenu, izvršni direktor Saaba Victor Muller jedini je preostali član upravnog odbora nakon odlaska nekoliko članova u posljednjih nekoliko dana. Jedan od direktora, Hakan Skött, napustio je brod riječima: “To je točno. Tvrtka je u ozbiljnoj situaciji i zbog toga sam odlučio napustiti položaj.” Prošle godine bilo je 50:50 u kojem će pravcu tvrtka krenuti, gore ili dolje. U ožujku ove godine Saab je zabilježio porast prodaje od 129 posto u Švedskoj, jednom od svojih najvažnijih tržišta. Saab treba gotovinu. I to brzo. Muller kaže kako radi dan i noć da pronađe rješenje. Zlobni jezici kažu kako ova priča čini slučaj GM-a mačjim kašljem.

Komentirajte prvi

New Report

Close