Najnovije istraživanje iz GfK Grupe , u 13 zemalja svijeta, pokazuje da TV gledatelji na razvijenom Zapadu zaostaju u prihvaćanju internetski povezane TV revolucije.
Ljudi na tržištima kao što su Kina, Brazil i Indija sve bolje iskorištavaju mogućnosti koje pruža „web-connected“ televizija no što je to slučaj u Velikoj Britaniji, SAD-u i Njemačkoj, stoji u GFK-ovom priopćenju. Potrošači na Zapadu kao da su se zaglavili u „analognom“ dok istovremeno gledatelji iz zemalja s rastućim tržištem brže prihvaćaju digitalne sposobnosti „connected TV-a“.
Rezultati korištenja ‘connected TV-a’ izgledaju ovako:
–
Kina (44%)
– J. Koreja (18%)
–
Indija (17%)
–
Brazil (14%)
–
Turska (13%)
–
Velika Britanija (11%)
–
SAD (11%)
–
Meksiko (11%)
–
Španjolska (8%)
–
Njemačka (8%)
–
Belgija (6%)
–
Rusija (5%)
–
Nizozemska (5%)
GfK-ovo istraživanje pokazuje da, u najširem smislu, ‘društvena TV’ tek treba uzeti zamah. Globalno, samo 28 posto gledatelja odgovara da je zanimljivije gledati programe gdje se može uzajamno djelovati / komunicirati. Samo četvrtina (25 posto) iskazuje da „tweeting“ i komentiranje programa poboljšava iskustvo gledanja.
Gledatelji u zemljama kao što su Kina, Brazil i Indija su više motivirani za interakciju s programom nego što su to oni u Velikoj Britaniji, SAD-u i Njemačkoj. Oni također koriste više funkcionalnih mogućnosti novih TV prijemnika – tako čak 75 posto gledatelja (posjednika SMART TV-a) u Kini koristi te značajke ( u zadnjih mjesec dana), a na razvijenom Zapadu takvih ima tek polovica.
Kod kupnje novog televizora, u prosjeku, gledateljima je mogućnost korištenja spajanja na Internet manje važna nego cijena, veličina ekrana i tehnologija displaya. To posebno dolazi do izražaja u obuhvaćenim zemljama Zapada, a manje se iskazuje na slabije razvijenim rastućim tržištima, ističu iz GfK. Tek 26 posto potrošača u Velikoj Britaniji i 29 posto u SAD-u traže TV s internetski omogućenim pristupom dok je takvih u Indiji oko 60 posto, a u Kini 64 posto.
No, najnoviji GfK-ovi podaci o prodaji SMART TV-a pokazuju rast na 6 najvećih tržišta Europe – u prvoj polovini ove godine njihov rast prodaje iznosi čak 31 posto. Smatra se da će u slijedećih nekoliko godina doći do sve većeg rasta u kombinaciji raznih online aktivnosti i gledanja TV programa – i tako analognost odlazi u povijest.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu