SMART TV bolje prihvaćen u zemljama u razvoju, nego na Zapadu

Autor: Poslovni.hr , 03. rujan 2012. u 11:45

Najnovije istraživanje iz GfK Grupe , u 13 zemalja svijeta, pokazuje da TV gledatelji na razvijenom Zapadu zaostaju u prihvaćanju internetski povezane TV revolucije.

Ljudi na tržištima kao što su Kina, Brazil i Indija sve bolje iskorištavaju mogućnosti koje pruža „web-connected“ televizija no što je to slučaj u Velikoj Britaniji, SAD-u i Njemačkoj, stoji u GFK-ovom priopćenju. Potrošači na Zapadu kao da su se zaglavili u „analognom“ dok istovremeno gledatelji iz zemalja s rastućim tržištem brže prihvaćaju digitalne sposobnosti „connected TV-a“.

Rezultati korištenja ‘connected TV-a’ izgledaju ovako:

Kina (44%)
– J. Koreja (18%)

Indija (17%)

Brazil (14%)

Turska (13%)

Velika Britanija (11%)

SAD (11%)

Meksiko (11%)

Španjolska (8%)

Njemačka (8%)

Belgija (6%)

Rusija (5%)

Nizozemska (5%)

GfK-ovo istraživanje pokazuje da, u najširem smislu, ‘društvena TV’ tek treba uzeti zamah. Globalno, samo 28 posto gledatelja odgovara da je zanimljivije gledati programe gdje se može uzajamno djelovati / komunicirati. Samo četvrtina (25 posto) iskazuje da „tweeting“ i komentiranje programa poboljšava iskustvo gledanja.

Gledatelji u zemljama kao što su Kina, Brazil i Indija su više motivirani za interakciju s programom nego što su to oni u Velikoj Britaniji, SAD-u i Njemačkoj. Oni također koriste više funkcionalnih mogućnosti novih TV prijemnika – tako čak 75 posto gledatelja (posjednika SMART TV-a) u Kini koristi te značajke ( u zadnjih mjesec dana), a na razvijenom Zapadu takvih ima tek polovica.

Kod kupnje novog televizora, u prosjeku, gledateljima je mogućnost korištenja spajanja na Internet manje važna nego cijena, veličina ekrana i tehnologija displaya. To posebno dolazi do izražaja u obuhvaćenim zemljama Zapada, a manje se iskazuje na slabije razvijenim rastućim tržištima, ističu iz GfK. Tek 26 posto potrošača u Velikoj Britaniji i 29 posto u SAD-u traže TV s internetski omogućenim pristupom dok je takvih u Indiji oko 60 posto, a u Kini 64 posto.

No, najnoviji GfK-ovi podaci o prodaji SMART TV-a pokazuju rast na 6 najvećih tržišta Europe – u prvoj polovini ove godine njihov rast prodaje iznosi čak 31 posto. Smatra se da će u slijedećih nekoliko godina doći do sve većeg rasta u kombinaciji raznih online aktivnosti i gledanja TV programa – i tako analognost odlazi u povijest.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close