Slovenski prijevoznici kritiziraju vladu zbog cijena goriva

Autor: Poslovni.hr , 21. veljača 2012. u 15:30

Zbog novog povećanja cijena naftnih derivata slovenska se vlada susreće s kritikama prijevoznika da ne poštuje koalicijski dogovor stranaka koje ju sastavljaju, a prema kojemu će cijene goriva u Sloveniji biti konkurentne cijenama u susjednim državama, prenose danas slovenski mediji.

“Najnovije poskupljenje je katastrofalno, a propast prijevoznika samo je pitanje vremena”, izjavio je za ljubljansko “Delo” predsjednik sekcije za promet u slovenskoj Obrtničkoj komori (OZS) Andrej Klobasa. On tvrdi da u toj djelatnosti već sada vlada 80-postotna nelikvidnost i podsjeća stranke u vladi na obećanje da će trošarinama balansirati cijene goriva, što se u najnovijem slučaju poskupljenja nije dogodilo, pa su goriva sada na slovenskim pumpama skuplja nego u većini susjednih država.

Vlada bi odmah trebala reagirati uvođenjem tzv. industrijskog dizela koji ne bi bio skuplji od jednog eura jer sadašnjom cijenom od 1,34 eura za litru dizela, u kojoj pola cijene čini trošarina, slovenski prijevoznici ne mogu biti konkurentni u odnosu na susjedne države, tvrdi Klobasa. Direktor vladina ureda za makroekonomske analize Boštjan Vasle izjavio je, međutim, za “Delo” da vrijeme kada su se prijašnjih godina trošarine na gorivo povremeno smanjivale i tako ublažavala inflacija sada predstavlja “prošlost”. “Inflacija u cijeloj eurozoni, pa i u Sloveniji, je niska. Zadržavanje trošarina na postojećoj razini smanjuje pretjeranu potrošnju energije, a istodobno se radi i o važnom proračunskom prihodu. Vrijeme kad se trošarine smanjivalo kako bi se postizali drugi makroekonomski ciljevi je po mojem mišljenju prošlost”, izjavio je Vasle.

Trošarine su u 2011. godini donijele 1,5 milijardi eura u slovenski državni proračun, od toga 1 milijardu čine uplaćene trošarine na energente, najviše na tekuća goriva. Energetski i prometni stručnjak dr. Peter Novak izjavio je za Slovensku televiziju da si nova slovenska vlada ne može dopustiti, osobito u sadašnjoj financijskoj situaciji i s proklamiranim ciljem smanjivanja proračunskog deficita za 800 milijuna eura u odnosu na prošlu godinu, smanjivanje trošarina na prodaju goriva i da je prošlo vrijeme “benzinskog turizma”, kad je politika maloprodajnih cijena naftnih derivata u Sloveniji bila takva da su po gorivo dolazili i vozači i prijevoznici iz susjednih država.

Maloprodajne cijene vjerojatno će svoj rast nastaviti i idućih tjedana i mjeseci, ocijenio je Novak. On smatra da bi slovenska vlada ubuduće trebala stimulirati revitalizaciju javnog prometa jer se, po statistikama, polovica zaposlenih na posao vozi vlastitim automobilom, što je neracionalno.

(Hina/pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close