S ovim se brendovima možete pozdraviti jer će već iduće godine vjerojatno nestati s tržišta

Autor: Marsela Glavina , 24. lipanj 2012. u 10:30

Svake godine portal 24/7 Wall St. identificira nekoliko važnih američkih brendova za koje se, na temelju određenih pokazatelja, predviđa da bi u roku od godinu dana mogli nestati s tržišta.

Ovogodišnja lista odraz je brutalne konkurentske prirode određenih industrija, ali i dokaz kako si kompanije, u svijetu biznisa, naprosto ne bi smjele dopustiti da zaostaju u učinkovitosti, inovativnosti i profitabilnosti. Dakle, ili ćete biti među najboljima, barem u jednom segmentu, ili će vas konkurenti ubrzo izbaciti iz utrke. Za kompaniju je vrlo bitno da pronađe konkurentsku prednost na kojoj će onda graditi svoj razvoj. Bilo da se radilo o najjeftinijoj proizvodnji, najkvalitetnijim proizvodima ili nečem trećem. Bez toga ćete jednostavno iščeznuti sa tržišta. Dokaz tome su i sljedeće kompanije.

1. American Airlines
Zrakoplovna kompanija American Airlines u 2013. će vjerojatno nestati zbog svoje neučinkovitosti. Ta je kompanija skoro 30 godina bila glavni avioprijevoznik u SAD-u, čak su uspjeli preživjeti i krizno razdoblje, u kojem je velik broj avioprijevoznika otišao u stečaj. Što se onda dogodilo da se ta kompanija našla na ovoj nepopularnoj listi? Izgubili su ono najvažnije – svoju konkurentsku prednost. Naime, Northwest se spojio sa Deltom, a Continental sa Unitedom i samo u roku od dvije godine, American Airlines je izgubio svoju vodeću poziciju te postao prosječan avioprijevoznike srednje veličine.

2. Research in Motion
Kompanija Research in Motion (RIM) najbolji je primjer kako jedna inovativna kompanija može izgubiti svoju prednost. Kanadska kompanija koja stoji iza poznatog BlackBerryja izgubila je u utrci sa mnogo inovativnijim konkurentima i stoga se može očekivati kako u 2013. više neće postojati. Prije samo pet godina RIM je bila jedina kompanija koja je nudila pametne telefone, tzv. smartphoneove, i svojom su ponudom pokrivali gotovo cijelo poslovno tržište. No napravili su fatalnu pogrešku jer svoju ponudu nisu prilagodili krajnjim potrošačima. U lipnju 2007. godine Apple je tržištu lansirao iPhone, a ostalo je povijest.

3. Pacific Sunwear
Pacific Sunwear, američki maloprodajni lanac trgovina odjećom, još je jedan od brendova koji se našao na ovoj list. Ta kompanija, sa sjedištem u Kaliforniji, više naprosto nema dovoljno kapitala da bi se mogla natjecati sa konkurentima. Kompanija će stoga vrlo vjerojatno nestati do kraja 2013. godine. U kvartalnom je izvješću kompanije navedeno kako je najveći rizik koji su preuzeli bio taj da su poslovali s premalo kapitala te nisu ispunjavali svoje financijske obaveze.

Popis ostalih brendova, za koje portal 24/7 Wall St. predviđa kako će nestati do kraja 2013. godine, nalazi se u nastavku.

4. Talbots
5. Current TV
6. Suzuki
7. Salon.com
8. The Oakland Raiders
9. MetroPCS
10. Avon

Ne možemo sa sigurnošću tvrditi hoće li se njihove slutnje doista i obistiniti, no činjenica koja im ide u prilog je ta da su prošle godine brojni brendovi, za koje su predvidjeli da će nestati, doista i nestali. I to iznenađujućom brzinom. Tako je News Corp. 2011. godine prodao svoju društvenu mrežu Myspace po besramno niskoj cijeni od 35 milijuna dolara. To se dogodilo samo tjedan dana nakon što je portal 24/7 Wall St. objavio svoj popis .

Isto tako, brojni drugi brendovi, za koje je portal prognozirao da će nestati, više nisu na tržištu. Primjerice Saab je podnio zahtjev za stečajem samo pet mjeseci nakon što je 24/7 Wall St. objavio svoje prošlogodišnje prognoze. Ova je automobilska tvrtka bila prodana švedskoj investicijskoj grupi National Electric Vehicle, i to vjerojatno po vrlo niskoj cijeni.

U studenom 2011. godine Ericsson je odlučio napustiti biznis sa mobilnim telefonima u koji je krenuo sa Sonyjem. U švedskom su Ericssonu očito postali svjesni kako naprosto ne mogu konkurirati gigantima kao što su Apple i Google te njihovi pametni telefoni.

Neke od kompanija, za koje je portal predvidio da će propasti, još uvijek posluju, ali jedva krpaju kraj s krajem. Primjerice American Apparel, brend modne odjeće, danas je jeftina dionica. Za Nokiju isto tako 24/7 Wall St. predviđa kako će vrlo skoro otići u povijest. Nekadašnji finski gigant nedavno je otpustio čak 10.000 zaposlenika, odnosno 20% svoje radne snage. Što dovoljno govori samo po sebi u koliko se teškoj situaciji finska kompanija nalazi.

S druge strane, nisu se sve loše slutnje ostvarile. Portal 24/7 Wall St. tako je za Sony Pictures i Sears predvidio da će propasti, no te kompanije još uvijek posluju na istoj razini i u istom obliku kao i godinu dana ranije. Isto tako, kompanije Kellog’s i Soap Opera Digest zasad sasvim dobro posluju.

Prilikom odabira brendova koji bi mogli nestati s tržišta portal se služi metodičkim pristupom. Neki od kriterija prema kojima se donosi odluka su sljedeći: brzi pad prodaje i veliki gubici, rastući troškovi koje je nemoguće kompenzirati sa povećanjem cijena, prodaja tvrtke, stečaj, kompanije koje gube velik dio svojih potrošača i sl. Svaka kompanija koja se nalazi na listi suočena je s nekim od navedenih problema, a prema njihovim bi predviđanjima svih 10 trebalo propasti u idućih 18 mjeseci.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Neka se ugledaju u Čačića pa nek ih dokapitaliziraju mirovinski fondovi!!!

zakaj Suzuki?

New Report

Close