GfK-ova studija istraživanja specijalne maloprodaje pokazala je prodaju prijenosnih navigacijskih uređaja na razini od 18,1 milijun komada u 2008. godini, što je 20 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
Navedeni podaci temelje se na kontinuiranom istraživanju koje se provodi u 22 europske zemlje i desetak iz ostalih dijelova svijeta.
Njemačka vodi u prodaji (4,375 milijuna komada – 22 posto rasta) dok se prodaja u istočnoj Europi povećala za 600 tisuća komada i dostigla razinu prodaje od 1,5 milijuna komada, pokazuje GfK-ovo istraživanje. Zapadne su zemlje imale prodaju na razini 16,6 milijuna, što predstavlja rast od 16 posto. Izbijanje krize u četvrtom je kvartalu rezultiralo padom od 4 posto u odnosu na isti kvartal prethodne godine.
Pokazatelji za svjetsko tržište daju procjenu ukupne prodaje na razini od oko 40 milijuna komada u 2008. godini. Europa je apsorbirala oko 45 posto te prodaje, Amerika oko 41 posto, dok regija Azije i Pacifika ima daljnjih 13 posto.
Prosječna cijena jednog prijenosnog navigacijskog uređaja za prva tri tromjesečja prošle godine kretala se na razini od oko 200 eura, a u četvrtom je kvartalu pala na 170 eura. Tako je prosječna cijena za cijelu prošlu godinu u Europi bila na razini od 192 eura.
Prognoza prodaje za 2009. godinu predviđa daljnji rast potražnje. Volumen od 19 milijuna jedinica je predviđanje za prodaju u Europi, a na razini svijeta to je ukupno oko 46 milijuna komada tih uređaja.
(pd)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.…i sad se pitamo, kad ce nase cijene biti na razini Europe…
Vaš link
Uključite se u raspravu