Prijevoznici zatražili pomoć Vlade

Autor: Poslovni.hr , 20. ožujak 2008. u 13:45

Prijevoznici podsjećaju kako je u posljednje tri godine utjecaj troškova goriva na jediničnu cijenu usluga prijevoza od 12 posto narastao u međunarodnom prijevozu na oko 30 posto

Koordinacija prijevozničkih udruga i komora, potaknuta rastom cijena dizelskog goriva, danas je od hrvatske Vlade zatražila da se nađu mogućnosti za dobivanje poslovnih olakšica na namete koje regulira Vlada. Koordinacija, u kojoj su okupljeni predstavnici Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske udruge poslodavaca, Hrvatskih izvoznika, Gospodarsko interesnog udruženja Hrvatski cestovni prijevoznici i Udruga špeditera pri HGK, pritom se poziva na Protokol o Akcijskom planu za dizanje konkurentnosti hrvatskih cestovnih prijevoznika koji je u ožujku 2007. potpisao ministar Božidar Kalmeta. S obzirom na neosporan značaj hrvatskog cestovnog prijevozništva, koji puni BDP s oko 9 posto, apeliramo na Vladu i Sabor RH da poduzme sve potrebne aktivnosti u cilju očuvanja poslovnog i radnog kredibiliteta i digniteta hrvatskih cestovnih prijevoznika, navodi se u priopćenju Koordinacije. Pritom ističu da hrvatski cestovni prijevoznici robe i putnika, međunarodni i domaći, “voze na rubu rentabilnosti zahvaljujući trogodišnjem kontinuiranom povećanju cijena goriva”. U priopćenju se također naglašava da su prijevoznici u linijskom putničkom prijevozu tijekom protekle tri godine, s obzirom da imaju tarifni model usklade cijena, mogli donekle pratiti rast troškova goriva, ali i da radi očuvanja socijalnog mira u državi nisu posezali za većim povećanjem cijena. Prijevoznici u teretnom prijevozu cjenovno su pak prepušteni tržišnim odnosima i nisu u mogućnosti organizirano podizati cijene, jer bi to Agencija za zaštitu tržišta okarakterizirala kao monopolistički nastup na slobodnom tržištu, navodi se u priopćenju te dodaje i da zbog prejake domaće i strane konkurencije ne mogu pri ugovaranju cijena na tržištu postavljati svoje uvjete. Prijevoznici podsjećaju kako je u posljednje tri godine utjecaj troškova goriva na jediničnu cijenu usluga prijevoza od 12 posto narastao u međunarodnom prijevozu na oko 30 posto. Prosječna cijena kilometra od 1 eura nije se mijenjala u posljednjih pet godina (prije je bila 2 DEM), a u tu cijenu moraju se uračunati troškovi cestarina, plaće i dnevnice vozača, porezi i ostali troškovi, upozoravaju prijevoznici. Napominjući da su svjesni da Vlada nema izravan utjecaj na rast cijena naftnih derivata, prijevoznici od Vlade traže da nađe mogućnosti za postizanje dobivanja poslovnih olakšica na namete koje regulira Vlada, ne precizirajući pritom koje bi to olakšice mogle biti.
(Hina)

Komentirajte prvi

New Report

Close