“Potrošač” pozdravlja ukidanje naplate opomena

Autor: Poslovni.hr , 29. lipanj 2012. u 09:00

Društvo za zaštitu potrošača “Potrošač” pozdravilo je odluku Vlade o ukidanju naplaćivanja opomena te zatražilo žurno ustrojavanje hrvatske regulatorne agencije za nadzor kreditnih institucija.

U priopćenju “Potrošača” se opravdanom i pravičnom ocjenjuje odluka vlade da “izdavanje opomene radi naplate dospjelih novčanih potraživanja nije dopušteno naplaćivati”, kako je predloženo izmjenama Zakona o zaštiti potrošača koje su upućene u saborsku proceduru. “Zaprepastila nas je današnja poruka bankara poslana vladi koja je svojim tonom i sadržajem prekršila demokratske standarde Europske unije i bonton uljudbene komunikacije. U konačnici, svaka odluka Vlade RH i hrvatskog Sabora obvezuje svaku fizičku i pravnu osobu”, navodi se u priopćenju. Iz “Potrošača” poručuju kako je odluka vlade, a uskoro i Sabora “obvezujuća za sve trgovce, uključujući i banke”.

Upozoravaju i na mnoštvo reklamacija potrošača-korisnika financijskih i bankarskih usluga i proizvoda te traže žurno osnivanje hrvatske regulatorne agencije za nadzor kreditnih institucija, “kako bi se stvorilo jamstvo provedbe članka 5. Ustava RH, te spriječili pokušaji profita koji želi krojiti svoja pravila na štetu građana”. U priopćenju se uz ostalo podsjeća i na tu odredbu Ustava po kojoj je “svatko dužan držati se Ustava i prava i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske”.

Vlada je s jučerašnje sjednice u Sabor uputila izmjene Zakona o zaštiti potrošača prema kojima građani koji kasne s plaćanjem više neće morati plaćati opomene koje ih na to upozoravaju. Po tim izmjenama, trgovci, a Zakon pod njima podrazumijeva sve koji djeluju na tržištu pa prema tome i banke, telekomunikacijske tvrtke i javna poduzeća, više neće smjeti naplaćivati opomene koje šalju građanima.

Iz HUB-a su pak u svojoj reakciji naveli da bi, ako banke slijedom primjene izmjena reduciraju svoju praksu opominjanja u odnosu na dosadašnju, to u praksi moglo rezultirati bržim aktiviranjem mogućnosti prinudne naplate, koja je uvijek troškovno ‘teža’ i skuplja za potrošača. U HUB-u smatraju kako naplatu naknada po obavijestima/opomenama ne treba tretirati kao izvor prihoda za banku, već ići za zakonskim definiranjem prava samo na naplatu realnih troškova izrade i slanja obavijesti.

Umjesto ukidanja naplate troška opomene, u HUB-u vjeruju da bi u korist potrošača bilo ispravnije nadzirati i po potrebi propisati mjeru visine tog troška kako ne bi bio prekomjeran te se zalažu za propisivanje limita troška opomena. Reakciju HUB-a ciničnom je danas ocijenio prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić.

“Izjava HUB-a po kojoj će Vladina odluka samo ugroziti potrošače jer će im se odmah vršiti naplata, a da je reakcija na preko 80 posto opomena pozitivna, je nešto što smatram ciničnim jer svaka pristojna banka neće ići u naplatu nego će i dalje slati opomenu jer u okviru tri milijarde kuna, koliko banke prihoduju od naknada, sasvim sigurno imaju dovoljno novca za trošak od desetak, petnaest lipa”, kazao je Čačić u izjavi novinarima i rekao da Vlada neće odstupiti od svoga prijedloga.

(Hina/pd)

Komentari (1)
Pogledajte sve

…ovdje se izgleda još uvijek nije shvatilo da od ove Vladine odluke nema ništa…banke će i dalje naplaćivati te naknade,samo će ih možda nazvati drugačije…npr.izviješće po kreditnim partijama…

…pa neće biti šija,nego vrat…

New Report

Close