Pogodite koja marka uvjerljivo dominira u hrvatskim dućanima

Autor: Poslovni.hr , 06. rujan 2012. u 10:25

Prema najnovijem Best Buy Award istraživanju danas već 76 posto hrvatskih građana kupuje trgovačke marke, a još 8 posto razmišlja da ih počne kupovati.

Najnovije istraživanje Best Buy Award za Republiku Hrvatsku koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK ukazuje povećanje kupovine i korištenje tzv. proizvoda trgovačkih marki u odnosu na klasične “brand” proizvode. Inače, kompletno istraživanje Best Buy Award rađeno je po metodi DEEPMA (Deep Mind Awareness) švicarske tvrtke ICERTAS i provedeno je u skladu s odredbama ‘Međunarodnog kodeksa za provedbu tržišnih i društvenih istraživanja’ koji su donijele Međunarodna trgovačka komora (ICC) i Europska udruga istraživačkih stručnjaka (ESOMAR).

Uz iznimno zanimljivu činjenicu da danas već 76 posto hrvatskih građana navodi da kupuje trgovačke marke, jednako je toliko impresivan i podatak iz ovog Best Buy Award istraživanja da 59,5 posto ispitanika navodi kako trgovačke marke nude u prosjeku jednaku razinu kvalitete kao i klasični brendovi, a čak 9,3 posto ispitanika smatra da je kod trgovačkih marki riječ o proizvodima i veće razine kvalitete. Nadalje, 31,3 posto ispitanika ističe kako je kod trgovačkih marki, u prosjeku, riječ o proizvodima niže razine kvalitete.

Porast popularnosti trgovačkih marki kod hrvatskih potrošača posebice je uočljiv kada se najnoviji rezultati usporede s onima iz Best Buy Award istraživanja iz 2010. i 2011. godine. U najnovijem Best Buy Award istraživanju iz srpnja 2012, čak 76 posto spitanika navodi da kupuje trgovačke marke, dok je u sličnom istraživanju iz rujna 2010. – 66,6 posto potrošača navodilo da osobno kupuje privatne marke trgovačkih centara.

Ovo je značajan rast od impresivnih 10 posto u nepune dvije godine, posebice što drugi podaci govore da bi se ovaj trend rasta popularnosti trgovačkih marki u Hrvatskoj mogao nastaviti već u mjesecima koji su pred nama. Naime, u najnovijem Best Buy Award istraživanju o trgovačkim markama, čak 8,1 posto ispitanika navodi da ne kupuje trgovačke marke, ali da razmišlja da ih počne kupovati.

Nadalje, 59 posto od svih ispitanika navodi da trgovačke marke danas kupuje zato što ti proizvodi nude približno istu razinu kvalitete kao i klasični brand proizvodi, a da su cijenom povoljniji od njih. Istovremeno, 17 posto ispitanika navodi da proizvode trgovačkih marki danas kupuje zato što ih je kriza, odnosno recesija, prisilila na to, ali da čim završi kriza, da će se vratiti klasičnim brand proizvodima.

Na pitanje koja im trgovačka marka, općenito, po njihovom iskustvu i mišljenju nudi najbolji omjer cijene i kvalitete na hrvatskom tržištu – uvjerljivo na prvom mjestu pozicionirao se “K Plus” (30,5 posto glasova), zatim ispitanici navode – “Konzum” (8,8 posto glasova), potom slijede: “Kaufland” i “Clever” svaki sa 7,3 posto glasova, “Lidl” sa 7 posto glasova i na koncu “Interspar” sa 4,8 posto glasova hrvatskih potrošača.

Upravo je impresivna brojka od današnjih 76 posto hrvatskih potrošača koji sada navode da kupuju proizvode trgovačkih marki, stoji u istraživanju. Istraživanja prije sadašnje recesije (2007.) pokazivala su da je tada taj postotak bio značajno ispod 10 posto. Očito su kriza i recesija značajno utjecali na potrošačke navike. Od sadašnjih rezultata bitno je uočiti činjenicu da svega 17 posto ispitanika navodi da ih je kriza prisilila na kupnju trgovačkih marki te da će se nakon krize vratiti starim brandovima, dok čak 59 posto ispitanika ističe da će i nakon recesije nastaviti s kupovinom proizvoda trgovačkih marki.

Uvjerljivo prvo mjesto među trgovačkim markama, kada se potrošače pita koja im trgovačka marka, općenito, nudi najbolji omjer cijene i kvalitete – drži Konzumov K Plus (30,5 posto) i sam Konzum (8,8 posto). Slijede zatim: Clever, Kaufland (po 7,3 posto), Lidl (7 posto), Interspar (4,8 posto).

Kada se ovi podaci usporede s rezultatima iz rujna 2010. uočava se danas još veća dominacija Konzuma zajedno s njegovom trgovačkom markom K Plus, ali isto tako i popularizacija posve novih trgovačkih marki koje naši potrošači do prije nekoliko godina gotovo uopće nisu prepoznavali niti konzumirali. Naime, 2010, hrvatski su potrošači navodili u značajnijem postotku samo dvije trgovačke marke: K Plus (28,3 posto) i Clever (5,5 posto); dok danas već navode čak šest trgovačkih marki u postotku većem od 4 posto (K Plus, Konzum, Kaufland, Clever, Lidl, Interspar).

Trgovačke marke očito su sve popularnije među hrvatskim potrošačima i danas je nedvojbeno da su one tu, da će tu i ostati i da su postale iznimno značajan faktor u današnjoj potrošačkoj košarici prosječnog hrvatskog građana, navodi se u zaključcima istraživanja. U godinama koje slijede biti će zanimljivije promatrati segmentacije unutar samih trgovačkih marki i koliko će naši potrošači kupovati one najjeftinije (i najmanje kvalitetne) trgovačke marke, a koliko će se opredjeljivati za one nešto više cijene, ali time i veće kvalitete.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close