Online banke privlače sve više korisnika

Autor: Vesna Sesvečan , 13. listopad 2011. u 09:30

Dok tisuće Amerikanaca pokazuju svoju ljutnju prema velikim bankama u prosvjedima diljem zemlje, mnogo više njih izražava svoje nezadovoljstvo registrirajući se na online banke. I dok se sada online banke nadaju novom valu poslova, Bank of America, kako bi umanjila štetu, najavila je novu “pogodnost” za svoje klijente – pet dolara mjesečne naknade za korištenje debitne kartice.

Prošloga je petka PerkStreet Financial zabilježio dvostruko više novo-registriranih korisnika nego obično, a sljedećeg dana još i više novih korisnika. “Vijest o novoj naknadi Bank of America vijesti probudila je sve i potaknula promjenu”, rekao je Dan O’Malley, predsjednik Uprave PerkStreeta. PerkStreet, banka osnovana krajem 2009. godine, dio je novog brenda banaka orijentiranih isključivo online, a sve s ciljem privlačenja korisnika koji traze načine kako da izbjegnu povećane naknade etabliranih banaka.

Bank of America nije jedina institucija koja se našla na udaru nakon podizanja naknade. U nedavnom mailu svojim korisnicima Citibank je izvijestio da će u studenome udvostručiti mjesečnu naknadu za uslugu EZ tekućih računa sa 7,50 dolara na 15 dolara. Odluku banke o podizanju naknade pokušala je objasniti glasnogovornica banke Catherine Pulley rekavši kako je na taj čin banka bila “ohrabrena odgovorom svojih kupaca” i kako sada koristi priliku da im pomogne razumjeti raznolikost mogućnosti računa, što uključuje debitne kartice ili online usluge bez naknade. U srijedu je glavni izvršni direktor Bank of America braneći odluku od pet dolara naknade, za razliku od Citibanka, njihovu odluku nazvao pravim imenom rekavši kako banka ima pravo da ostvari profit.

Suprotno od starije “ciglene braće”, klasičnih banaka, PerkStreetov besplatan tekući račun obuhvaća minimalno 25 dolara uplate čime korisnik dobiva nagrade na debit kartici, besplatnu kavu za svakih 200 uplaćenih dolara, glazbu ili isplatu gotovine, dok korisnik ING Directovog Electric Orange računa dobije 0,24 posto kamata na račune do 49.999 dolara. S druge strane, besplatni kamatni tekući računi Ally Bank imaju varijabilnu kamatnu stopu temeljenu na mjesečnom saldu i nemaju mjesečnu naknadu.

Velike banke brane nove naknade kao potrebu da nadoknade prihode izgubljene zbog nedavno donesenog zakona o zaštiti potrošača, ali potrošački duh vremena brzo se mijenja, kao što pokazuje protesti na Wall Streetu. Američka udruga bankara pokazuje prstom na državne propise kao uzrok povećanja bankovnih naknada, iako je opća percepcija među prosvjednicima da su nove pristojbe zapravo prihod kojeg se žele dočepati pohlepni bankari.

Klasične banke sada gledaju kako se veliki broj kupaca okreće prema online bankarstvu koje je imalo utjecaj na popularnost njihovih podružnica. Prema American Bankers Association, prvi put od 1995. godine prošle je godine zabilježen pad broja bankarskih poslovnica u SAD-u. Nedavno istraživanje ABA-e pokazalo je kako 62 posto bankarskih klijenata preferira online transakcije, što je porast od 32 posto u odnosu na 2009. godinu. Očekivano, glasnogovornici Bank of America i Citibank nisu bili dostupni da komentiraju taj podatak.

Sve online banke poput PerkStreet, ING Direct i Ally Bank, suočavaju se sa određenim zajedničkim izazovima: kako se nositi s provjerom papirnatih čekova i kako dati ljudski dodir službi za korisnike. Mišljenje klijenata na MyBankTrackeru, otvorenom forumu za kupce, pokazalo je da su obrt depozita i usluga korisnicima dva najveća izvora pritužbi na online banke.

Komentirajte prvi

New Report

Close